הגירעון המצטבר ל-2019 עמד ביולי על 3.8%
הגירעון הממשלתי עמד בחודשים ינואר-יולי על 24 מיליארד שקל - יותר מכפול לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת בעוד שתחזית האוצר לגירעון עומדת על 3.6% לכל שנת 2019. במקביל נרשמה האטה בגידול בהכנסות ממסים
הגירעון הממשלתי עמד בחודשים ינואר-יולי על כ-24 מיליארד שקל - יותר מכפול לעמת התקופה המקבילה אשתקד, אז נמדד גירעון של כ-11 מיליארד שקל. כך לפי נתונים שמסר היום (ג') החשב הכללי במשרד האוצר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פצצת הגירעון: מגדל הקלפים של נתניהו וכחלון החל לקרוס
משרד האוצר מציג: קיצוצים ומיסים כדי לשמור את הגירעון מתחת ל-4% קרבות הבוץ של סוגיית הגירעון
הגירעון המצטבר לשנת 2019 כולה הפסיק לזנק אך נכון לעכשיו חורג בכ-13-14 מיליארד שקל מהתקרה שנקבעה בחוק התקציב - על רמה של 40.2 מיליארד שקל שהם 2.9% מהתמ"ג. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים (אוגוסט 2018 - יולי 2019) עומד על 3.8% מהתמ"ג. נזכיר כי עדיין הגירעון המצטבר בפועל חורג אפילו מתחזית הגירעון של האוצר, שעומדת על 3.6%. השבוע נכנס לתוקף קיצוץ רוחבי נוסף, ה-15 במספרו מאז מינויו של משה כחלון לשר האוצר.
עוד מדווח החשכ"ל כי סך הוצאות הממשלה בחודשים ינואר יולי הסתכמו ב-227.1 מיליארד שקל - זינוק של כ-7.4% לעומת אשתקד, אז עמדו ההוצאות על 211.5 מיליארד שקל בלבד (גידול של 16 מיליארד שקל לעומת 2018). באוצר מציינים כי בתקציב המקורי תוכנן בשנת 2019 גידול בשיעור של 5.1% לעומת 2018 - כך שניכרת חריגה בקצב הגידול בתקציב המדינה.
מתוך סכום זה הוצאות משרדי הממשלה עמדו על כ-197 מיליארד שקל ולא פחות מ-18.4 מיליארד שקל יועדו לתשלומי ריבית על החוב הממשלתי . עוד נתון מעניין שעולה מדו"ח החשכ"ל: ההוצאות של המשרדים האזרחיים (בריאות, חינוך, רווחה, ועוד) עלו ב-11.4%. מנגד, הוצאות מערכת הביטחון ירדו ב-1.3%.
בצד ההכנסות ממיסים, הן הגיעו בחודש יולי ל-31.1 מיליארד שקל, מהגבוהות שנרשמו השנה. עם זאת, ניכרת האטה בצד הגידול בהכנסות ממיסים: מתחילת שנת 2019 סך הכנסות בסעיף זה הסתכמו ב-203.3 מיליארד שקל, גידול נומינלי של 1.5% בלבד לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.