להחזיר את שדה דב לחיים: בין המתנגדות לתוכנית במתחם - ארקיע
החברה טוענת בהתנגדות שהגישה לוועדה המחוזית כי נפלו פגמים חמורים בהליכי האישור לתוכנית הבנייה באתר, ובשל כך היא מבקשת לבטלה
לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב הוגשו 32 התנגדויות לתוכנית מתחם שדה דב , המתוכננת בשטח שדה התעופה שנסגר בתחילת יולי. אחת מהן, שהגיעה ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", היא ניסיון נוסף של ארקיע להחזיר לחיים את הדיון שהסתיים זה מכבר לאחר מאבק ממושך.
ארקיע חוזרת בה: הודיעה על פיטורים של כ-15 עובדים והקמת מחלקה חדשה
לראשונה: נחשפו שמות 1,700 בעלי הקרקע של שדה דב
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה מבקשת לבטל את התוכנית כליל בטענה לפגמים חמורים בהליכי אישורה, בטענה כי בין היתר לוועדה לא הייתה סמכות להתערב בחקיקה שמכוחה הופסקה פעילות השדה. על פי החברה, הפסקת הפעילות נבעה מנסיבות פוליטיות, פיזור הכנסת והבחירות החוזרות, שבהן "קשה עד בלתי אפשרי היה לקדם מהלך חקיקה שמכוחו ניתן יהיה להמשיך את הפעילות". כמו כן טענה כי הפסקת הפעילות היא מהלך הפיך: בכוונת עיריית אילת וגורמים נוספים לקדם אחרי הבחירות חקיקה לחידוש הפעילות בחלק מהשטח. ארקיע קוראת לוועדה שלא להציב מכשולים בפני הליך כזה ולא לאשר את התוכנית כפי שהיא.
עוד נטען בהתנגדות כי בהליכי האישור התעלמה הוועדה מתוכנית המתאר הארצית לתפרושת שדות תעופה, תמ"א 15, וכי לא דנה כלל בחלופה שקודמה (אך לא הוגשה לאישור הוועדה המחוזית, ב"פ) על ידי ועדת התכנון המקומית של עיריית תל אביב, שאיפשרה את המשך הפעלתו של שדה קטן במתחם. כמו כן קובלים בחברה כי התוכנית אינה מידתית, שכן אפשר היה לקבוע הוראות מעבר שיאפשרו את המשך הפעלת השדה עד להוצאת היתרי הבנייה, דבר שהיה מאפשר היערכות טובה יותר.
בחברה מדגישים גם כי ההתנגדות לא מתמצה במחלוקות על שימושי קרקע או על זכויות בנייה, אלא קודם כל בעתיד התעופה האזרחית הפנים-ארצית ובזכויות תושבי הפריפריה, בייחוד אילת: "דומה כי הוועדה המחוזית ראתה לנגד עיניה כשיקול מרכזי וכמעט בלעדי את השאת ערך המקרקעין ואישור כמות מקסימלית של דירות מגורים. שיקול זה מיטיב כמובן עם מגישת התוכנית, רמ"י, ועם הבעלים הפרטיים".
המועד האחרון להגשת ההתנגדויות לתוכנית היה 23 ביולי השנה. עם המתנגדים נמנו גם ארגוני חברה וסביבה, מינהל נכסי הדיור הממשלתי, רמ"י, מנהלי הגוש הגדול ועיריית אילת. מתנגדים בולטים נוספים הם תושבי השכונות הסמוכות הדורשים לצמצם את היקף הבנייה המתוכננת בטענות לצפיפות יתר.
עו"ד מרים דונין-שוב, שהגישה למתחם המוצע התנגדות מטעם בעלי זכויות רבים במתחם, מבקשת לתקן את טבלאות ההקצאה כך שיוקצו לחברי קבוצה שהתאגדו בהסכם זכויות במגרש אחד משותף, ולא להותיר אותן מפוזרות בין המתחמים המתוכננים להיבנות בשטח באופן שמקטין את שוויין. לדבריה, "עקרון איגום הזכויות צריך לעמוד בראש, שכן רק כך אפשר יהיה לממש את הוראות התוכנית".