שתף קטע נבחר
 

רכבת ישראל מפתיעה: הנוסעים מרוצים מקרונות העמידה

חברת הרכבת מדווחת כי קרונות העמידה החדשים זוכים להערכה בקרב הנוסעים ומשפרים את הדיוק בקווים קצרים. כעת מרחיבה רכבת ישראל את הניסוי לקו הנגב המערבי

רכבת ישראל מרחיבה את פיילוט קרונות העמידה השנוי במחלוקת לקו הנגב המערבי: כחודש לאחר שהושקו קרונות העמידה - המכונים ברכבת "קרונות אורבניים" - בקו הפרברי בין בנימינה לאשקלון, מרחיבה הרכבת את הניסוי ומפרסמת סקר נוסעים המציג שביעות רצון מהשינוי. לדברי הרכבת, קרונות אלה סייעו בשיפור רמת הדיוק והורדת עומסים. בקרונות העמידה הדו-קומתיים מוחלפים מושבים מתקפלים פשוטים (בכמות זהה למושבים שהוסרו) את הריהוט המוכר. בנוסף מותקנות ידיות אחיזה לנוסעים עומדים.

 

קרונות עמידה    (צילום: משי בן עמי)

קרונות עמידה    (צילום: משי בן עמי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ביטולים, צפיפות ותחזיות שגויות: דו"ח המבקר על הרכבת

פתרון יצירתי ברכבת: צפוף לכם? סעו בעמידה 

יצא לדרך פיילוט הקרונות בעמידה: "עדיין צפוף ברכבת"

קרון עמידה? אין בעיה. גם ככה אני תמיד עומדת

 

מנתוני החודש הראשון לשילובם של קרונות עמידה בנסיעה פרברית, אותם העבירה הנהלת הרכבת ל-ynet, עולה כי הצפיפות ברכבות בהן מופעלים קרונות אלה קטנה ונתון הדיוק שלהן שופר. זאת בזכות קיצור זמני העצירה בתחנות וצמצום העומסים בכניסה וביציאה מהקרון.

 

קרונות העמידה החדשים ברכבת ישראל (צילום: רועי רובינשטיין)
אין מספיק קרונות? תסתדרו עם קרונות עמידה(צילום: רועי רובינשטיין)

 

עוד אומרים ברכבת כי למעלה מ-50% מנוסעי קרון העמידה הביעו שביעות רצון מהשינוי, לעומת 10% בלבד שציינו כי יש מקום לשיפור. למעלה מ-70% מהנוסעים ציינו לטובה את העלייה והירידה המהירה מהקרון, וכן את פריסתם של עמודי וידיות האחיזה, והכריזות המותאמות. בעקבות הממצאים החיוביים מרחיבה הרכבת את הפיילוט גם לקו הנגב המערבי, שהינו אחד מהקווים העמוסים כיום.

 

ידיעות ()
כך נראה קרון עמידה חדש ברכבת

 

ברכבות בקו הנגב המערבי ישולבו מספר קרונות עמידה לצד קרונות רגילים, במטרה להפחית את העומס ברכבות אלה בין תחנות אשדוד, ראשל"צ, בת ים, חולון ותל אביב. זאת בהתאם לניתוח ממוצע זמני הנסיעה מתחנות אלה לתחנות תל אביב, יעדם של מרבית הנוסעים בקו, העומד לדברי הרכבת על כחצי שעה או פחות.

 

למה אין מספיק קרונות?

רכבת ישראל נאבקת שנים ארוכות עם מצוקת קרונות, למרות רכש מסיבי שהתבצע בעשור האחרון. לדברי מבקר המדינה (בדו"ח האחרון שפרסם) הרכבת העריכה ב-2015 כי היא זקוקה ל-168 קרונות נוספים כדי לעמוד בביקוש הגדל. הרכבת אכן רכשה קרונות אלה, אך אז הסתבר כי רכשה קרונות בתצורה ישנה בדומה לרכש שביצעה לפני כ-15 שנים.

 

מבקר המדינה אישר את מה שיודע כל נוסע רכבת קבוע, כי הצפיפות בה גדולה בעיקר בימים ראשון וחמישי, ומיהר לפזר כל אופטימיות אפשרית וקבע כי היא צפויה להימשך בעתיד. לדבריו, עד 2021 צפויים לפחות מחצית מנוסעי הרכבת להסתדר עם קווים שיגיעו לכדי 130% תפוסה.

 

שר התחבורה היוצא, ישראל כץ, אשר בתקופתו נרשם זינוק אדיר בהשקעות ורכש, ניבא כי בעקבות סכומי העתק שיושקעו ברכבת תפתר בעיית הצפיפות הכרונית בקרונות. רכש אם כך היה, הצפיפות נשארה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבת ישראל
קרון עמידה - הרכבת טוענת לשביעות רצון
רכבת ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים