שתף קטע נבחר
 

קללת כביש 90 - הבטחות שווא ועשרות הרוגים

לאחר תאונה קטלנית נוספת שאירעה אמש על כביש 90 שוב עלו הקולות המוכרים. מחד גיסא זעם על חוסר הטיפול בכביש הקטלני במדינה, מאידך גיסא הבטחות כי העבודה דווקא מתבצעת. לעידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, נמאס מהבטחות השווא

מתי באמת יטפלו בכביש הקטלני במדינה? אתמול (א') נהרג רס"ב אבישי ביטון, בן 39 ממושב אביבים שבצפון, בתאונת דרכים קטלנית על כביש 90. ההרוג השמיני על הכביש הנורא מתחילת השנה וה-46 בארבע השנים האחרונות. ובזמן שלאחר כל תאונה קשה מבטיחים דוברי משרד התחבורה כי קיימות תוכניות מקיפות להפיכת הכביש הארוך במדינה לבטוח יותר, הפעולות בשטח מינוריות במקרה הטוב. עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן שהכביש הארוך עובר גם בשטחה, מתריע: "הכתובת על הקיר, ולצערנו הרב התאונה הבאה בדרך". 

 

צילום: עידו ארז,שמוליק דודפור

צילום: עידו ארז,שמוליק דודפור

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כץ מבטיח הבטיח: כביש 90 - דו-מסלולי לכל אורכו

45 הרוגים ב-4 שנים: מתי יטפלו בכביש 90?

אסון בערבה: שתי ילדות נהרגו בתאונה חזיתית

 

אתם הרי מתריעים על המקטעים האלה, שחלקם סמוכים אליכם.

"נכון. בואו נזכיר שכביש 90 הוא הארוך בכבישי ישראל, מתחיל במטולה ונגמר בגבול מצרים. התאונות מתרחשות לכל אורכו, בערבה, באזור ים המלח, בבקעה, ואתמול לצערנו לא הרחק מהמקום שבו אני עומד כרגע. הכביש הזה ממשיך לגבות קורבנות ולצערנו הרב, ממשלת ישראל ממשיכה להשמיע אותן סיסמאות והבטחות. בשטח לא נעשה כלום".

 

אבל כשאנחנו מדברים עם שר התחבורה ועם גורמים אחרים, אומרים לנו שפועלים לפתור את בעיית כביש 90.

"כולנו הרי יודעים שיש קטע מסוים בכביש הערבה שמכפילים אותו במשך תקופה ממושכת, והופכים אותו לדו-נתיבי. אבל זה קטע של קילומטרים בודדים מתוך כביש של למעלה מ-400 ק"מ. אז תעשו את החשבון, האם זה מעיד על עשייה או על דיבורים?"

 

הטענה שלכם היא בעצם שהכביש הזה מלא במלכודות מוות?

"הכביש הזה מסוכן. באזור עמק הירדן בואכה בית שאן, זה כביש שנסלל לפני למעלה ממאה שנה והוא עדיין באותה תצורה, למרות שכמות כלי הרכב עליו גדלה מאוד, היישובים סביבו גדלו מאוד. יש לא מעט יישובים בדרך שכניסה ויציאה מהם היא הימור על החיים. שלא להזכיר את חציית הכביש על ידי הולכי רגל. אנחנו חווים תאונות בכביש הזה כבר שנים רבות, ואנחנו מצפים מממשלה שאומרת 'אנחנו תומכים בפריפריה ורוצים לעודד ולחזק את התשתיות' שלא רק תדבר אלא שתעשה".

 

אז אתה אומר שהכתובת על הקיר, ההרוג הבא הוא רק שאלה של זמן?

"לצערנו הרב זהו המסר. הכתובת בהחלט על הקיר, ולצערנו הרב, התאונה הבאה בדרך. אפשר למנוע אותה, אבל לא בהצהרות ודיבורים אלא בעבודה אינטנסיבית משמעותית על התשתיות בכביש הזה. לפחות שיהיה לתושבים הרבים שחיים לאורכו של הכביש אור בקצה המנהרה. ואנחנו מדברים באמת על האזורים שכולנו חפצים ביקרם, מהצפוניים ביותר במטולה דרך תושבי אזור ים המלח, הערבה, המקומות הכי מרוחקים במדינת ישראל. פשוט לקחת את ההצהרות האלה, ולהפוך אותן למעשים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
כביש 90, הרוג נוסף
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים