יאנגו כבר לא בחינם: תגבה מהנהגים 5% מנסיעה
יאנגו, אפליקציית המוניות של יאנדקס הרוסית, מסיימת את שלב ההחדרה שבו לא גבתה תשלום מהנהגים במטרה לגייס כמה שיותר מהם - בעיקר מ-Gett, מובילת השוק המקומי
ל"ידיעות אחרונות" נודע כי נהגי מונית המשתמשים באפליקציית יאנגו לאיסוף נוסעים, קיבלו בימים האחרונים הודעה כי מה-1 בספטמבר יצטרכו לשלם של שירותיה. יאנגו מציעה לנהגים בחירה בין שני מסלולים: 5% עמלת שירות מכל נסיעה שיקבלו דרכה, או תשלום חודשי קבוע בסך 300 שקל, ועמלה בסך 3% מכל נסיעה.
ברירת המחדל תהיה המסלול עם העמלה הגבוהה יותר, ונהגים יוכלו לעבור בין המסלולים אחת לחודש. נהגים שיבחרו במסלול השני יחויבו בתשלום הקבוע לא יאוחר מה-10 בחודש. גט, המתחרה, מציעה לנהגים מספר מסלולים גם כן, ביניהם תשלום קבוע בסך 1,300 שקל לחודש לנסיעות ללא הגבלה, או 800 לנסיעות ללא הגבלה מחוץ לגוש דן.
יאנגו הושקה בישראל בדצמבר 2018. בהמשך השיקה החברה מסלול המבטיח לנוסע הערכת מחיר סופית לנסיעה, ללא תלות בזמן הנסיעה בפועל. אולם, כפי שנחשף בידיעות אחרונות, משרד התחבורה פתח 11 תיקי חקירה נגד נהגי החברה בחשד לאי-הפעלת מונה וגביית מחיר מוסכם. זאת מאחר והחוק מחייב את הנהגים לגבות מנוסעיהם תשלום בהתאם לסכום המופיע במונה, ומאפשר סיכום מראש על מחיר נסיעה רק בנסיעות עסקיות. ביאנגו טענו בתגובה כי השירות אינו מפר את החוק ותואם עם משרד התחבורה.
מיאנגו נמסר כי "לאחר 9 חודשי פעילות בישראל יאנגו תתחיל לגבות עמלה משותפיה. בזכות הטכנולוגיות המתקדמות שלנו, אשר מייעלות את השימושיות באפליקציה, העמלה שלנו נמוכה משמעותית מהמתחרים. נמשיך להפעיל גם תוכניות מוטיבציה שונות".