שתף קטע נבחר
 

מסכמת רבעון: הירידה בנפט והתחזקות השקל העבירו את אל על לרווח

חברת התעופה הישראלית סוגרת את הרבעון עם רווח תפעולי של 20 מיליון דולר, לעומת הפסד של 13.6 מיליון דולר ברבעון המקביל; ההכנסות צמחו ב-7% ל-584 מיליון דולר; בסיכום המחצית: ההפסד התפעולי נחתך ל-33 מיליון דולר, לעומת 66 מיליון דולר בתקופה המקבילה

אל על מסכמת רבעון עם מעבר לרווח תפעולי ואיזון בשורה התחתונה: ההתחזקות בשער השקל מול הדולר, הירידה במחירי הנפט ועיתוי חג הפסח (שנכלל השנה ברבעון השני) שיחקו לטובת חברת התעופה הישראלית, שבראשה עומד המנכ"ל גונן אוסישקין, כשהצליחה לרשום רווח קל ביותר של 83 אלף דולר בשורה התחתונה - לעומת הפסד של 18 מיליון דולר בתקופה המקבילה. כך עולה מהדו"חות הכספיים של החברה לסיכום הרבעון השני של 2019 שפורסמו היום (ד').

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מרווח להפסד: אל על איבדה 52 מיליון דולר ב-2018

אל על עוברת להפסד של 18 מיליון דולר ברבעון השני של 2018

קרקוע המטוסים הפיל את הרווח של בואינג ב-21%

 

הכנסות החברה צמחו ב-7% ל-584 מיליון דולר - הוצאות ההפעלה של אל על התאזנו ולא גדלו בקצב ההכנסות ולכן הרווח הגולמי זינק ב-50% ל-110 מיליון דולר. הרווח התפעולי עמד על 20 מיליון דולר, מול הפסד תפעולי של 13.6 מיליון דולר ברבעון המקביל; חברה ממשיכה להצטייד במטוסי הדרימליינר לפי התוכנית שלה וצפויה לקלוט עוד חמישה מטוסים: שלושה עד סוף השנה ושניים נוספים ברבעון הראשון של 2020, מהלך שצפוי לגרור חיסכון נוסף בעלויות הדלק.

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
מנכ"ל אל על גונן אוסישקין(צילום: סיון פרג')
 

אחד הגורמים שהשפיע לשלילה על נתון הרווח הנקי היה יישום התקן החשבונאי IFRS 16 העוסק בדרך הצגת חכירות בדו"חות הכספיים. אל על חוכרת חלק ניכר מהמטוסים שלה, ולכן מצד אחד זינק נתון ה-EBITDAR (רווח נקי לפני הוצאות פחת, הפחתות ודמי שכירות), ובנוסף גדלו הוצאות המימון לפי התקן החדש בכ-11 מיליון דולר ברבעון, זינוק של 128% ביחס לרבעון המקביל - הוצאות אלה הורידו את הרווח לפני מס בכ-5 מיליון דולר.

 

היישום של התקן גם הוביל להעמקת המינוס בהון החוזר של החברה. מהון חוזר שלילי של 598 מיליון דולר בסוף 2018 להון חוזר שלילי של 67 מיליון דולר בסוף המחצית הראשונה של השנה. עיקר הגידול נובע מעלויות שוטפות בגין החכירות של מטוסי החברה בהיקף של 76 מיליון דולר.

 

התיאבון של הישראלים לטוס לחו"ל ניכר בגידול החד בתעבורה בנתב"ג, אך אל על צומחת בקצב נמוך יותר, ולכן נתח השוק שלה בנסיעות לחו"ל ירד. נתח השוק של אל על בתום הרבעון השני עמד על 25.9%, מול 26.7% ברבעון המקבי - וזאת למרות שמספר הנוסעים בחברה גדל ב-4.7% ברבעון המדווח ל-1.54 מיליון נוסעים. מספר הנוסעים בנתב"ג עמד בתקופה זו על 6.1 מיליון איש, עלייה של 8.9% ביחס לרבעון המקביל. אל על רשמה ברבעון עלייה של 5% במספר הנוסעים המוטסים (RPK) ו-4.3% במספר המושבים בטיסות (ASK).

 

בסיכום נתוני המחצית, אל על סוגרת את החודשים ינואר-יוני עם הכנסות של מיליארד דולר, בדומה למחצית המקבילה, ההוצאות ההפעלה הסתכמו ב-876.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-899 מיליון דולר במחצית המקבילה. החברה סוגרת הפסד תפעולי חצי שנתי של 33.2 מיליון דולר, צמצום חד לעומת התקופה המקבילה שבה נרשם לאל על הפסד תפעולי של 66.2 מיליון דולר. ההפסד הנקי עמד על 54.9 מיליון דולר, לעומת 62.1 מיליון דולר במחצית המקבילה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
מטוס של חברת אל על
צילום: MCT
מומלצים