מרצדס ופורשה משתוללות עם גרסאות קצה
שתי יצרניות הרכב הגרמניות חושפות גרסאות קצה לרכבי פנאי שלהן. יגיעו לישראל בתחילת השנה
יחידת ההנעה תהיה זו המוכרת מה-A35 AMG, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר שמייצרים בסיוע מגדש 306 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד (שבעה ב-A35) והנעה כפולה-קבועה. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש עומד על 5.2 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, 1.7 שניות פחות ו-14 קמ"ש יותר מה-GLB250.
גרסה זו תצויד גם במיתלים קשיחים יותר (אופציה לבולמים אדפטיביים), כיול שונה להגה, בלמים גדולים יותר (330-350 מ"מ לפנים-אחור) וחישוקי "21 עם צמיגי קונטיננטל ספורט-קונטק 6. רכב הפנאי השרירי נבדל בסבכת פאנאמריקנה, פגושים שונים עם פתחי אוורור מודגשים מלפנים ומאחור, צמד מפלטים ומסיט אוויר. בתא הנוסעים יש דיפון-ריפוד שונה וגלגל הגה שטוח בחלקו התחתון עם מתג לבחירת מצב נהיגה.
פורשה הולכת בדרך דומה, אם כי בהתאם למעמדה כיצרנית מכוניות ספורט, הולכת צעד אחד רחוק יותר. כשנה לאחר שחשפה את המקאן העדכני, רכב הפנאי הצנוע ביותר שלה, היא מציגה את גרסת טורבו חזקה במיוחד שתתמודד מול אלפא סטלביו תלתן ירוק, ב.מ.וו X3M ו מרצדס GLC63 AMG הקיצוניים.
בחזית יש את יחידת ה-V6 המוכרת עם מגדשי טורבו בנפח 2.9 ליטר, זו הממוקמת גם בחזית אודי RS4 ו-RS5, עם 440 כ"ס, 40 כ"ס יותר מהיחידה בנפח 3.6 ליטר במקאן טורבו היוצא. תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה נותרו ללא שינוי. תוספת הכוח מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, 0.3 שניות פחות מבעבר, אבל 0.2 שניות יותר מב.מ.וו וחצי שניה יותר מאלפא ומרצדס. המהירות המרבית עומדת על 270 קמ"ש.
פורשה מציינת כי מערכת הבלימה שופרה תודות לדיסקים מצופי טונגסטן קרביד המאפשרים תגובות מהירות יותר, עמידות עדיפה נגד דעיכה וחדירת אבק. כאופציה מוצעים בלמים קרמיים, מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה עם הכוונת מומנט.
עיצובית נבדלת הגרסה הכוחנית בחישוקי "20 ייחודיים, פתחי אוורור שונים בקצות הפגוש הקדמי ובגלגל הגה קטן יותר (36 ס"מ לעומת 37.5 ס"מ) מול הנהג.