שתף קטע נבחר

יונדאי איוניק 2016-2019

המשפחתית הירוקה של יונדאי ודגם תאום לקיה נירו. הושקה מראש בגרסה היברידית, היברידית-נטענת (שעדיין לא הגיעה אלינו) וחשמלית מלאה. לאחרונה הושק דגם מעודכן. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מכוניות משפחתיות

דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה

טווח מחירים: מ-91 אלף שקל לבסיסית "פרימיום" מ-2016 ועד 141 אלף שקל ל"סופרים" מאובזרת חדשה (מחירון לוי יצחק)

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

תעודת זהות: המשפחתית הירוקה של יונדאי ודגם תאום לקיה נירו. הושקה מראש בגרסה היברידית, היברידית-נטענת (שעדיין לא הגיעה אלינו) וחשמלית מלאה. לאחרונה הושק דגם מעודכן.

נתונים טכניים: מנוע בנזין + מנוע חשמלי, בהספק 141 כ"ס ועם גיר שישה הילוכים רובוטי כפול-מצמדים בהיברידית. מנוע חשמלי עם 120 כ"ס וסוללת 28 קילוואט-שעה בחשמלית.

זיהום אוויר: 84 גרם CO2לק"מ בהיברידית, אפס זיהום מהאגזוז בחשמלית. קבוצות זיהום 1-2 מ-15. המשפחתיות שיצילו את העולם (או לפחות יעכבו את החרבתו).

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. לשתי הגרסאות בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב כסטנדרט. לגרסה המאובזרת יש גם התרעה על רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור כשיוצאים ברוורס מחנייה.

שמירת ערך: מאבדת בממוצע כ-14% לשנה לפי לוי יצחק. השוק מפחית עוד 10% בממוצע, מכוניות רבות נמכרות בפחות, לא נדיר למצוא איוניק בת שנתיים עם 80-100 אלף ק"מ מליסינג, שמתומחרות בהתאם.

מה לבדוק לפני שקונים: מגלה אמינות טובה. מערכת המולטימדיה המקומית, הקונקטד, סובלת פחות מתקלות לעומת דגמי יונדאי אחרים, ובכל מקרה הדגם המחודש מגיע עם מערכת מקורית של היצרן. אחריות ארוכה יחסית ניתנת לכל המכוניות, גם מליסינג, 5 שנים או 100 אלף ק"מ על המכונית, 7 שנים או 150 אלף ק"מ על הסוללה. לחוששים מקרינה: בעקבות בדיקה פרטית שהזהירה מבעיה, המשרד להגנת הסביבה בדק אותה והעניק לאיוניק את דירוג הקרינה הנמוך משלוש הדרגות הקיימות (חשיפה נמוכה, פחות מ-4 מיליגאוס).

למי היא מתאימה: לבעלי מודעות סביבתית וכלכלית.

למה כן: עיצוב ייחודי ומתקדם שקצת נשחק בגלל הכמות הגדולה של האיוניקים בכביש. מאובזרת היטב (יש אפילו משטח טעינה סלולרי בדגם היקר, מסך מולטימדיה "8, עם אפליקציות ורדיו אינטרנטי בשתי הגרסאות). מרווח רגליים טוב מאחור, ויציאת מזגן ליושבים שם. התנהגות כביש טובה יותר מטויוטה היברידית, תיבת הילוכים עדיפה ובעיקר צריכת דלק של 18-20 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים, שמשמעותה חסכון של אלפי שקלים בשנה בהוצאות הבנזין.

למה לא: מרווח ראש מוגבל מאחור, ראות בנסיעה לאחור, נוחות נסיעה טובה פחות מאשר בנירו התאומה.

למחפשי מציאות: טויוטה פריוס ואוריס פחות חסכוניות, אך מוצעות גם במודלים מוקדמים יותר ובמחירים נמוכים יותר, עם אפשרות להאריך את האחריות על הסוללה גם למשומשות ותיקות, תמורת 300-600 שקל לשנה. לאוריס גם אופציה לסטיישן שימושית, אך מושב אחורי צר וצפוף יותר. לנירו יש אחריות קצרה יותר, אבל מושב אחורי עדיף ועיצוב ג'יפוני.

השורה התחתונה: לא סתם הייתה המשפחתית הנמכרת בארץ ב-2018, ונאבקת על התואר גם השנה. בטוחה ומאוד וחסכונית, תמורה טובה מאוד לכסף.

ציון: *****

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
יונדאי איוניק
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים