שתף קטע נבחר
 

בנטלי קונטיננטל GT (מבחן דרכים) - שלמות-על

נהגנו במכונית היקרה בישראל וגילינו להפתעתנו שפאר והדר ללא גבולות הם לא המאפיינים הכי בולטים שלה. מבחן מושלם

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מלבד היותה יקרה להחריד, בנטלי קונטיננטל GT היא מכונית עם משמעות היסטורית יוצאת דופן עבור מותג הרכב הוותיק והמוערך. ראשית היא דגם ראשון מאז נרכש המותג הבריטי-אריסטוקרטי על-ידי קונצרן פולקסווגן הגרמני-עממי, שנית, זו מכונית שהובילה שינוי תדמית קיצוני עבור מותג שהציע עד אז דגמים יקרים אמנם, אבל מיושנים מאוד, מגושמים למדי ומשעממים לגמרי. תודות לכל אלה, ה-GT אפשרה לבנטלי לזנק בכמות המכירות ממאות יחידות בשנה לכמה אלפים. הפכה לדגם הנמכר ביותר של היצרנית עד הופעתו של רכב פנאי (איך לא) בשם בנטיאגה וזכתה לקהל מעריצים צעיר למדי, ועשיר כקורח.

 

בנטלי קונטיננטל GT (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 
והקונטיננטל GT הנוכחית,  דור שלישי לחביבת כדורגלני אירופה שמרוויחים מיליון שקלים לשבוע וצפונה, ראפרים מפורסמים ועמוסי שרשראות זהב בארה"ב ואוליגרכים מחוייטים ומשועממים ברוסיה, היא גם הראשונה שמשווקת אצלנו באופן סדיר. ניסינו לבדוק עד כמה היא טובה מבעבר, ואיך מסייעת לה העובדה שאת הבסיס מעניקה לה פורשה פנמרה המצוינת והסופר-מודרנית, בניגוד לזו של פולקסווגן פייטון העתיקה והנשכחת ממנה סבלו קודמותיה.

 

מחיר רכב מבחן (בסיס): 2.2 מיליון שקל (1.83 מיליון)

מתחרות: אסטון מרטין DB11, מרצדס S63 קופה

 

בנטלי קונטיננטל GT (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

טוב: נוחות נסיעה, סביבת נהג, מנוע-גיר, יכולת דינמית

בסדר: עיצוב, מקדם רושם

טעון שיפור: חשבון הבנק שלנו

ציון:

איך נראית

היא מרשימה למראה. לא מהממת בעיצוב פורץ דרך, אבל מאוד-מאוד נוכחת. נכון, גם ממרצדס S קופה לא תצליחו להתעלם, אבל זו ליגה אחרת. בעיקר כי היא שונה בנוף, גם באזורי המרעה המקובלים של מתחרותיה האפשריות, סביון בואכה קיסריה, כפר שמריהו פינת הרצליה פיתוח. אלה אזורים בהם נדרש רף גירוי ממש גבוה כדי לזכות במבט נוסף מהסביבה המוטורית-אריסטוקרטית. ואי אפשר להתעלם מהעובדה שמרצדס ראו כאן במהלך השנים בכמויות מכל סוג ומין. בנטלי? פשוט לא. היא חדשה, וזה הופך אותה מייד להרבה יותר מעניינת.

 

זה מתחיל כמובן בחזית המורכבת מסבכת רשת עצומת ממדים עם יחידות תאורה עגולות. זהו קצה קדמי שמשדר כמויות מסחריות של כוח ויוקרה, וזה עובד. הצללית פחות מדהימה, למרות כונס האוויר המשתלב עם ניקל לכל אורך המרכב. אבל מאחור זה שוב מופע של כוח, המודגש בין היתר בעזרת צמד מפלטים אובליים ענקיים וספוילר מתרומם לפי דרישה או מהירות. וזה רק עבור המביטים מבחוץ. החגיגה האמיתית ממתינה למי שזכה להניח את עכוזו על מושב העור הפנטסטי.

 

בנטלי קונטיננטל GT (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 
תא הנוסעים, ואין דרך יותר מדויקת לומר זאת, נראה ומרגיש כמו שמכונית פאר מודרנית צריכה להיראות ולהרגיש. לרבות מיטב כיסויי העור, מבחר סוגי העץ ועושר גימורי האלומיניום. אל תתבלבלו. גם למרצדס וב.מ.וו ואודי יש מכוניות יוקרה שעולות המון. וגם אצלן יש בהתאם חומרים טובים במיוחד ואיכות הרכבה שאינה יודעת פשרות. אלא שלצד הבנטלי הן ירגישו כמו מכונית השכרה בשדה התעופה של לטביה.
 
סביבת הנהג משמרת מאפיינים קלאסיים מוכרים גם ביצרניות אחרות, כמו למשל שעון זמן אנלוגי - מרצדס, פורשה, מי לא - אבל גם מוט כרום לפתיחה-סגירה עבור פתח המיזוג, המפעיל מנוע חשמלי ששולט על המעברים. יש מסך מגע מרשים ולוח מחוונים דיגיטאלי (בגודל "12.3 כל אחד), האחראי לאחת האכזבות הבודדות כאן, שכן הוא דומה למופע של דגמי אודי שונים. חבל ואף מוזר שבנטלי לא השקיעה בגרפיקה ייחודית.
 
בנטלי קונטיננטל GT (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)
 
זו אינה מכונית אינטואיטיבית להפעלה, ממש לא, וחלק מהמערכות דורשות הסתגלות. יש מספר גדול יחסית של מתגים בקונסולה המרכזית, יש אינספור תפריטים במסך המגע. אפשר היה להשקיע יותר. האופציה למנגנון היפוך של מסך המגע, המאפשר בלחיצת כפתור לקבל מבט על שלושה מחוונים אנלוגיים (טמפרטורה, מצפן וכרונומטר) קלאסיים, וגימור עץ חלק במקום התצוגה הדיגיטאלית בלחיצה נוספת, לא קיימת במכונית המבחן וחבל. מערכת השמע של Naim עם לא פחות מ-18 רמקולים ווסאונד אלוהי, דווקא כן. כל אחת מתוספות אלה עולה אגב כמו קיה פיקנטו.

 

מושבים בריפוד עור וטקסטורה מקורית עם אפשרויות כיוונון מכל סוג הם מהנוחים עליהם ישבנו. מטולה לאילת ובחזרה? גם אם אתם מאותגרי דיסק L5S1, תסתדרו בלי בעיות. הם כוללים כמובן אופציית חימום, אוורור ועיסוי בסגנונות שונים. צמוד אליהם מנוף חשמלי המושיט לנהג ולנוסע שלצידו את חגורת הבטיחות, כדי שחלילה לא יאלצו למתוח שרירי גב. מה עם המושב האחורי? מרחב המחיה טוב מהמקובל במתחרים, באופן שמתאים במפתיע אפילו לצמד מתבגרים. תא המטען (358 ליטר) יכול להכיל צמד תיקי גולף. לא בדקנו.

 

בנטלי קונטיננטל GT ()

אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הקונצרן המוכרות והמוכחות, לרבות בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (כולל התערבות אקטיבית), תאורת מטריקס-לד אדפטיבית ואפילו מערכת לראיית לילה מרשימה במיוחד שמיועדת כנראה לאותו אחד שחייב להתקרב לחניון האחוזה בלי אורות.

 

איך נוסעת

בחרטום שוכנת יחידת W12 אדירה וכפולת מגדשים בנפח 6.0 ליטר. יש לה קשר לבחירות האחרונות שכן היא מוצבת גם בחרטום האודי A8 ממוגנת הירי של ראש ממשלת ישראל. כאן היא מפיקה 635 כ"ס ו-91.8 קג"מ שזמינים ממרתף ה-1,300 סל"ד. הכוח עובר לכל הגלגלים באופן קבוע דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד, חלקה ונעימה כמו אוטומטית רגילה בנסיעה מנהלתית, מהירה מאוד בהורדת הילוך תחת עומס. היינו מעדיפים מנופי שליטה ידנית גדולים יותר מאחורי ההגה.

 

בנטלי קונטיננטל GT (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

בחזרה למנוע. אם הוא נשמע לכם כמו המון כוח ופוטנציאל האצה יוצא דופן, אתם לא רק צודקים אלא ממעיטים בערך סנסציית הדריכה על המצערת. זו מכונית ששוקלת בערך 2.5 טון עם שני נוסעים ודלק, ובכל זאת לא היינו מהמרים נגדה בזינוק מול פורשה 911 קררה S ששוקלת 700 קילו פחות. שתיהן עושות את זה אגב ב-3.7 שניות, רק שיש לנו הרגשה שהבנטלי תעשה את זה יותר בקלות.

 

ואם לא תביטו לעיתים קרובות מספיק במד המהירות או תשתמשו בבקרת השיוט, תופתעו כנראה לגלות באיזו מהירות אתם באמת משייטים כשניידת מוסווית תסמן לכם לעצור. המהירות המרבית אגב לא רלוונטית עבורכם, או עבור כל אחד שלא מתכנן להמריא בקרוב - 333 קמ"ש.

 

בנטלי קונטיננטל GT (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

איך קורה שהמכונית הכבדה מאוד הזו מצליחה להאיץ במהירות כה גבוהה וללא כל סימן של מאמץ? מלבד העדר העצום ששוכן לה בחרטום, שילוב המנוע-גיר בבנטלי חלק ולינארי באופן מעורר השתאות, גם מסל"ד 0. הוסיפו לכך שמשות כפולות שדוחות רעשי חוץ כאילו היו אלה איכרים קשי יום המנסים להתפרץ למסיבה אריסטוקרטית, ותקבלו מושג על הניתוק המסוכן בין חוקי פיזיקה לתחושות סובייקטיביות.

דווקא צריכת הדלק הפתיעה, עם 7.5 ק"מ לליטר סופר-מרשימים. איך הגענו לכך? ובכן, עם בנטלי אתה לא נוהג כפרחח. וגם, יש כאן מערכת המפסיקה את פעולת מחצית מהבוכנות בעומס נמוך. והיה לנו המון עומס נמוך במהלך מאות הקילומטרים בהם שייטנו לאורכה ורוחבה של המדינה.

 

בנטלי קונטיננטל GT (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

גם מערכת המיתלים היא סוג של סטייט-אוף-דה-ארט, שילוב בין כריות אוויר ומוטות מייצבים אקטיביים המשנים את אופן הפעולה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ("נוחות", "בנטלי" או "ספורט"). על נוחות מומלץ לכם לוותר אלא בנסיעה מנהלתית נינוחה בתוך העיר. שם היא מצליחה לגהץ חלק ניכר מהשערוריה שנקראת כאן כביש. למרות חישוקי "22 וצמיגים סופר רחבים נמוכי חתך.

בכל מצב אחר הם רכים עד כדי רופסים מדי. נותר להתלבט בין בנטלי וספורט, כאשר המצב הראשון מספק למרבית הצרכים, אלא אם חשקה נפשכם במיצוי הפוטנציאל ו-או בדיקת הגבולות של מכונית שעולה בגרסת המבחן יותר מ-2.2 מיליון שקלים.
 
בנטלי קונטיננטל GT (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)
 
לא פחות מרשימה היא היכולת הדינמית. כמובן שזו לא מכונית ספורט, והיא ממש לא אמורה להיות כזו. אבל בהתחשב בגודל ובקהל היעד, היא מפתיעה לטובה. או קיי, הבסיס אכן של פורשה ונכון, מיקום המנוע 15 ס"מ לאחור לעומת הדגם הקודם מקנה לה חלוקת משקל מאוזנת יותר. יחד עם מערכת מיתלים מתוחכמת, היא מציגה התנהגות מאוד לא-בריטית טיפוסית, רחוקה מהאיפוק שהייתם מצפים לו. מהירות הפניה מרשימה, גם תחת כוחות G גבוהים שהיו מטרידים מאוד לא מעט מכוניות יומרניות.
 
רוצים באמת להרגיש למה היא מסוגלת? זרקו אותה לפנייה בלי חשש, גם תחת בלימה, עם האצה מלאה מיידית שמעבירה במצבים נדרשים עד 83% של הכוח אחורה. התחושה שתכה בכם תהיה של מכונית הרבה-הרבה יותר קלה וקטנת-מידות. מצד שני, אם אין לכם חשבון עובר ושב שיכול לטפל בהשתתפות העצמית מול חברת הביטוח, אולי כדאי שתוותרו על זה.
 
בנטלי קונטיננטל GT (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

סיכום

בנטלי קונטיננטל GT עשויה להתפס כמכונית לא ממש רלוונטית עבור שוק הרכב המקומי. היא מאוד מאוד יקרה, אקסצנטרית, תובענית. ומי שיסביר לכם שהיא בעצם לא ממש מדיפה שחצנות מוטורית דוגמת דגמי קצה של מתחרים, ומעידה דווקא על טוב טעם וצניעות של עשירים באמת, שלחו אותו להסתכלות. היא מכונית לא הגיונית עבור הכבישים המקומיים, או עבור הרחובות הצרים בגוש דן. מה שלא הפריע ליותר מ-20 איש לרכוש אותה רק השנה. אולי כי מטוס פרטי כבר יש להם. ואחרי שהסברנו מדוע היא לא מתאימה לכאן, מגיעה השורה התחתונה.

 

הבנטלי קונטיננטל GT היא אחת המכוניות המהנות לנהיגה בהן פגשנו מאז ומעולם. בגלל המנוע אבל לא רק. גם בגלל המראה, בגלל תא הנוסעים ובעיקר בגלל החבילה הפנטסטית שהיא מעניקה למי שמסוגל להעמיד בסביבות 2 מיליון שקלים מתחת לבית - או במוסך הפרטי, לא ממש חשוב. זה קצת אירוני אמנם, אבל זו כנראה אחת הפעמים הבודדות בהן תוכלו לומר לחברים שהכסף שלכם הושקע היטב בארבעה גלגלים, מנוע והגה. מצד שני, אם יש לכם את הממון הזה, ספק גדול אם אכפת לכם מה חושבים החברים.

 


בנטלי קונטיננטל GT

בנטלי קונטיננטל GT
מנוע W12, טווין-טורבו
נפח / סוג דלק

5,950 / בנזין

הספק מרבי 635 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 91.8 קג"מ ב-1,350 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / כפולת מצמד, 8 הילוכים
אורך 485 ס"מ
רוחב 195.4 ס"מ
גובה 140.5 ס"מ
בסיס גלגלים 285.1 ס"מ
משקל 2,244 ק"ג
חלוקת משקל קדימה / אחורה 55% / 45%
נפח תא מטען 358 ליטר
100-0 קמ"ש 3.7 שניות
מהירות מרבית 333 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 7.3 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 308 גרם לק"מ
מחיר 1.8 מיליון שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא בוצע

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
בנטלי קונטיננטל GT
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים