בנטלי קונטיננטל GT (מבחן דרכים) - שלמות-על
נהגנו במכונית היקרה בישראל וגילינו להפתעתנו שפאר והדר ללא גבולות הם לא המאפיינים הכי בולטים שלה. מבחן מושלם
מלבד היותה יקרה להחריד, בנטלי קונטיננטל GT היא מכונית עם משמעות היסטורית יוצאת דופן עבור מותג הרכב הוותיק והמוערך. ראשית היא דגם ראשון מאז נרכש המותג הבריטי-אריסטוקרטי על-ידי קונצרן פולקסווגן הגרמני-עממי, שנית, זו מכונית שהובילה שינוי תדמית קיצוני עבור מותג שהציע עד אז דגמים יקרים אמנם, אבל מיושנים מאוד, מגושמים למדי ומשעממים לגמרי. תודות לכל אלה, ה-GT אפשרה לבנטלי לזנק בכמות המכירות ממאות יחידות בשנה לכמה אלפים. הפכה לדגם הנמכר ביותר של היצרנית עד הופעתו של רכב פנאי (איך לא) בשם בנטיאגה וזכתה לקהל מעריצים צעיר למדי, ועשיר כקורח.
מתחרות: אסטון מרטין DB11, מרצדס S63 קופה
בסדר: עיצוב, מקדם רושם
טעון שיפור: חשבון הבנק שלנו
ציון:
איך נראית
היא מרשימה למראה. לא מהממת בעיצוב פורץ דרך, אבל מאוד-מאוד נוכחת. נכון, גם ממרצדס S קופה לא תצליחו להתעלם, אבל זו ליגה אחרת. בעיקר כי היא שונה בנוף, גם באזורי המרעה המקובלים של מתחרותיה האפשריות, סביון בואכה קיסריה, כפר שמריהו פינת הרצליה פיתוח. אלה אזורים בהם נדרש רף גירוי ממש גבוה כדי לזכות במבט נוסף מהסביבה המוטורית-אריסטוקרטית. ואי אפשר להתעלם מהעובדה שמרצדס ראו כאן במהלך השנים בכמויות מכל סוג ומין. בנטלי? פשוט לא. היא חדשה, וזה הופך אותה מייד להרבה יותר מעניינת.
זה מתחיל כמובן בחזית המורכבת מסבכת רשת עצומת ממדים עם יחידות תאורה עגולות. זהו קצה קדמי שמשדר כמויות מסחריות של כוח ויוקרה, וזה עובד. הצללית פחות מדהימה, למרות כונס האוויר המשתלב עם ניקל לכל אורך המרכב. אבל מאחור זה שוב מופע של כוח, המודגש בין היתר בעזרת צמד מפלטים אובליים ענקיים וספוילר מתרומם לפי דרישה או מהירות. וזה רק עבור המביטים מבחוץ. החגיגה האמיתית ממתינה למי שזכה להניח את עכוזו על מושב העור הפנטסטי.
אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הקונצרן המוכרות והמוכחות, לרבות בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים (כולל התערבות אקטיבית), תאורת מטריקס-לד אדפטיבית ואפילו מערכת לראיית לילה מרשימה במיוחד שמיועדת כנראה לאותו אחד שחייב להתקרב לחניון האחוזה בלי אורות.
איך נוסעת
בחרטום שוכנת יחידת W12 אדירה וכפולת מגדשים בנפח 6.0 ליטר. יש לה קשר לבחירות האחרונות שכן היא מוצבת גם בחרטום האודי A8 ממוגנת הירי של ראש ממשלת ישראל. כאן היא מפיקה 635 כ"ס ו-91.8 קג"מ שזמינים ממרתף ה-1,300 סל"ד. הכוח עובר לכל הגלגלים באופן קבוע דרך תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד, חלקה ונעימה כמו אוטומטית רגילה בנסיעה מנהלתית, מהירה מאוד בהורדת הילוך תחת עומס. היינו מעדיפים מנופי שליטה ידנית גדולים יותר מאחורי ההגה.
בחזרה למנוע. אם הוא נשמע לכם כמו המון כוח ופוטנציאל האצה יוצא דופן, אתם לא רק צודקים אלא ממעיטים בערך סנסציית הדריכה על המצערת. זו מכונית ששוקלת בערך 2.5 טון עם שני נוסעים ודלק, ובכל זאת לא היינו מהמרים נגדה בזינוק מול פורשה 911 קררה S ששוקלת 700 קילו פחות. שתיהן עושות את זה אגב ב-3.7 שניות, רק שיש לנו הרגשה שהבנטלי תעשה את זה יותר בקלות.
ואם לא תביטו לעיתים קרובות מספיק במד המהירות או תשתמשו בבקרת השיוט, תופתעו כנראה לגלות באיזו מהירות אתם באמת משייטים כשניידת מוסווית תסמן לכם לעצור. המהירות המרבית אגב לא רלוונטית עבורכם, או עבור כל אחד שלא מתכנן להמריא בקרוב - 333 קמ"ש.
איך קורה שהמכונית הכבדה מאוד הזו מצליחה להאיץ במהירות כה גבוהה וללא כל סימן של מאמץ? מלבד העדר העצום ששוכן לה בחרטום, שילוב המנוע-גיר בבנטלי חלק ולינארי באופן מעורר השתאות, גם מסל"ד 0. הוסיפו לכך שמשות כפולות שדוחות רעשי חוץ כאילו היו אלה איכרים קשי יום המנסים להתפרץ למסיבה אריסטוקרטית, ותקבלו מושג על הניתוק המסוכן בין חוקי פיזיקה לתחושות סובייקטיביות.
דווקא צריכת הדלק הפתיעה, עם 7.5 ק"מ לליטר סופר-מרשימים. איך הגענו לכך? ובכן, עם בנטלי אתה לא נוהג כפרחח. וגם, יש כאן מערכת המפסיקה את פעולת מחצית מהבוכנות בעומס נמוך. והיה לנו המון עומס נמוך במהלך מאות הקילומטרים בהם שייטנו לאורכה ורוחבה של המדינה.
בכל מצב אחר הם רכים עד כדי רופסים מדי. נותר להתלבט בין בנטלי וספורט, כאשר המצב הראשון מספק למרבית הצרכים, אלא אם חשקה נפשכם במיצוי הפוטנציאל ו-או בדיקת הגבולות של מכונית שעולה בגרסת המבחן יותר מ-2.2 מיליון שקלים.
סיכום
בנטלי קונטיננטל GT עשויה להתפס כמכונית לא ממש רלוונטית עבור שוק הרכב המקומי. היא מאוד מאוד יקרה, אקסצנטרית, תובענית. ומי שיסביר לכם שהיא בעצם לא ממש מדיפה שחצנות מוטורית דוגמת דגמי קצה של מתחרים, ומעידה דווקא על טוב טעם וצניעות של עשירים באמת, שלחו אותו להסתכלות. היא מכונית לא הגיונית עבור הכבישים המקומיים, או עבור הרחובות הצרים בגוש דן. מה שלא הפריע ליותר מ-20 איש לרכוש אותה רק השנה. אולי כי מטוס פרטי כבר יש להם. ואחרי שהסברנו מדוע היא לא מתאימה לכאן, מגיעה השורה התחתונה.
הבנטלי קונטיננטל GT היא אחת המכוניות המהנות לנהיגה בהן פגשנו מאז ומעולם. בגלל המנוע אבל לא רק. גם בגלל המראה, בגלל תא הנוסעים ובעיקר בגלל החבילה הפנטסטית שהיא מעניקה למי שמסוגל להעמיד בסביבות 2 מיליון שקלים מתחת לבית - או במוסך הפרטי, לא ממש חשוב. זה קצת אירוני אמנם, אבל זו כנראה אחת הפעמים הבודדות בהן תוכלו לומר לחברים שהכסף שלכם הושקע היטב בארבעה גלגלים, מנוע והגה. מצד שני, אם יש לכם את הממון הזה, ספק גדול אם אכפת לכם מה חושבים החברים.
מנוע | W12, טווין-טורבו |
נפח / סוג דלק |
5,950 / בנזין |
הספק מרבי | 635 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 91.8 קג"מ ב-1,350 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | כפולה קבועה / כפולת מצמד, 8 הילוכים |
אורך | 485 ס"מ |
רוחב | 195.4 ס"מ |
גובה | 140.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 285.1 ס"מ |
משקל | 2,244 ק"ג |
חלוקת משקל קדימה / אחורה | 55% / 45% |
נפח תא מטען | 358 ליטר |
100-0 קמ"ש | 3.7 שניות |
מהירות מרבית | 333 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 7.3 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 308 גרם לק"מ |
מחיר | 1.8 מיליון שקל |
כריות אוויר | 6 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | לא בוצע |