שתף קטע נבחר

מבצע באתר האינטרנט של סטימצקי: "חכו בתור"

החברה הציעה מבצע פתע באתר האינטרנט שלה: "כל המשחקים ב-30 שקל", אך חלקם הועלמו מהאתר. בנוסף, לקוחות קיבלו הודעה שעליהם להמתין "בתור" באינטרנט. כשהגיע תורם חלק מהפריטים אזלו

שוב מבצע של סטימצקי שיוצר תרעומת בקרב צרכנים: הרשת יצאה במבצע בזק לארבע שעות: "כל המשחקים באתר ב-30 שקל בלבד" והחליטה לכאורה להמציא מחדש את הקנייה אונליין, בכך שגרמה לצרכנים להמתין "בתור" לקנייה באתר שלה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

סטימצקי הבטיחה: כל האתר ב-20 שקל - הצרכנים זועמים

אמזון בישראל: מה נרוויח מזה? ייתכן ששירות פחות גרוע

עושים לנו מחיר: מה יש לאתר אייהרב נגד ישראלים?

 

צרכנים שגלשו לאתר בין 20:00 ל-24:00 אתמול (ג') במטרה לקנות פריטים במבצע (שהיה מוגבל לשלושה פריטים ללקוח, ברכישת פריט אחד מכל מוצר, עד גמר המלאי), מילאו את "סל הקניות" בהתאם למגבלות ואז הועברו לעמוד מפתיע, בו נכתב שעליהם להמתין בתור כדי לקנות את הפריטים.

   ()
אתר סטימצקי. תור אונליין?
 

"עשרות אלפי גולשים מבקרים כרגע באתר סטימצקי ונדרשת המתנה של מספר דקות", כך נכתב בהודעה. "אל דאגה, זה לא סוף הסיפור, עוד קצת ותוכל גם אתה ליהנות מהמבצע", הרגיעה ההודעה, אך מי שרגיל לקנות אונליין - היה המום ועצבני מכך שעליו "לעמוד בתור" באינטרנט. למעשה – סטימצקי נקטו פה בשיטה של "המתן בתור", שלא נהוגה בקניות אונליין, למעט ברכישות של כרטיסים למופעים מסוימים.

 

   ()
תור גם באונליין? אתר סטימצקי
 

 

"אני קונה באינטרנט כדי לא לעמוד בתור"

"למה הם יוצאים במבצעים והשרתים שלהם לא מוכנים מראש לעמידה בעומס?", תוהה ד', לקוחה של החברה שקנתה במבצע הקודם ובמבצע הנוכחי. "קיבלנו הודעה הזויה לפיה עלינו לעמוד בתור. כן, לעמוד בתור באינטרנט – מושג חדש? אני קונה באינטרנט כדי לא לעמוד בתור. נכתב שנוכל להיכנס לאתר בתוך רבע שעה. אחרי שהמתנו 15 דקות, נכנסנו לעגלה וגילינו ששניים מתוך שלושה מוצרים שהזמנו בכלל לא במלאי. למה לא לכתוב לצד המוצר שאזל המלאי, או לא לאפשר להכניסו לעגלה? למה שנגלה זאת רק אחרי המתנה מתישה"?

   ()
לקוחות זועמים: חיכו בתור, והמלאי אזל
 

לקוחות רבים נוספים תהו בעמוד הפייסבוק של החברה מדוע עליהם לעמוד בתור: הילה כתבה: "רציני? אני אמורה לבהות עכשיו במסך ולחכות לתור שלי?... רוצים לצאת במבצע תקנו שרתים שיכילו אותו". לעומת זאת ליטל דווקא היתה מרוצה: "הם התייעלו בכך שהם שומרים לך על התור ומודיעים לך מתי תורך הגיע. זה הכי יעיל שיכול להיות!".

 

נראה שהרשת נוקטת לאחרונה במדיניות של מבצעים אגרסיביים וקצרי מועד, שמושכים עשרות אלפי צרכנים נלהבים, אך הביצוע לא חף מתקלות. לכאורה, מדובר בשיפור לעומת המבצע המשתלם הקודם שלהם, "כל האתר ב-20 שקל", שנערך ביולי, במסגרתו האתר קרס לכשעתיים ונתקע וחלק מהרכישות לא התממשו והרשת נאלצה להתמודד פיצוי צרכנים בימים ובשבועות שאחרי תום המבצע. 

 

בנוסף, הרשת הגדירה את המבצע הנוכחי כ"כל המשחקים באתר ב-30 שקל בלבד", בהודעה שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה. באתר עצמו הופיעה הבשורה באותיות גדולות: "כל המשחקים והצעצועים באתר ב-30 שקל בלבד ורק באותיות הקטנות נחשפה מלוא התמונה: "האתר במתכונת 'מבצע בהפתעה' למשך 4 שעות! תמהיל ומלאי המוצרים מוגבל".

   ()
לקוחות סטימצקי בדף הפייסבוק באתר
 

ממש כמו במבצע שנערך ביולי, אז סטימצקי הכריזה שכל האתר ב-20 שקל בעוד שפריטים רבים הועלמו מהאתר, גם פה סטימצקי יצרה לכאורה ציפייה שכל המשחקים והצעצועים יימכרו ב-30 שקל כשבפועל מדובר במלאי מוגבל ופריטים רבים שלא התאימו למבצע פשוט הועלמו מהאתר. המגבלה על התמהיל לא הוזכרה גם בהודעה במייל ששלחה הרשת טרם החל המבצע. הגדרה מדויקת יותר למבצע היתה: "משחקים וצעצועים נבחרים ב-30 שקל".

 

"עמלנו על למידת התקלות מהמבצע הקודם"

מרשת סטימצקי נמסר בתגובה: "סטימצקי יצאה במבצע נוסף בהפתעה. הפעם הקימה אתר ייעודי ובו מגוון משחקים ב-30 שקלים בלבד.

 

"הרשת עמלה רבות על חקר ולמידת התקלות מהמבצע הקודם, תגברה את מערך העובדים ושירות הלקוחות וביצעה אין ספור בדיקות תקינות לאתר. שמחים לגלות שעשרות אלפי לקוחות מרוצים הביעו את מבטחם וזכו להינות ממבצעים אטרקטיביים. ממוצע ההמתנה לתור היה קצר מאוד והמערכת עמדה בהצלחה במתן שירות לעשרות אלפי הרוכשים". 

 

בשני המבצעים, סטימצקי טענה שהקימה לשם המבצע "אתר ייעודי", אך בשניהם מדובר לכאורה באתר הרגיל של סטימצקי, שנגרעו ממנו פריטים שאינם משתתפים במבצע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סיון פרג'
חנות של רשת סטימצקי
צילום: סיון פרג'
מומלצים