הרכבת מראשון לציון לירושלים? חכו ל-2026
נבחרה החברה הזוכה לפרויקט קו הרכבת שורק, אשר יחבר בעתיד בין ראשון לציון לירושלים. כבר עתה מתאחר מועד פתיחת הקו
קטע המסילה הראשון בפרויקט מסילת 431 ("רכבת שורק") הצפוי לחבר את מישור החוף הדרומי למודיעין וירושלים, יונח על-ידי חברת אלקטרה, שזכתה במכרז שפורסם לפני כתשעה חודשים. לפי הערכת רכבת ישראל בעת פרסום המכרז, קו הרכבת החדש אמור היה להפתח לפעילות ב-2025. עוד לפני תחילת העבודות ועם ההכרזה היום על הזוכה במכרז, הסיטה הרכבת את תאריך היעד לפתיחת הקו בשנה אחת ל-2026. עלות הפרויקט כעת: 3.2 מיליארד שקלים.
קו הרכבת החדש צפוי לכלול מערכת גשרים ומנהרות וישמש לפי הערכות כ-15 אלף נוסעים ביממה. במסגרת הפרויקט יונחו כ-30 ק"מ של מסילות חשמליות, יוקמו כ-6 ק"מ של גשרים - לרבות גשר הרכבת הארוך בארץ (3.5 ק"מ) ו-3 מנהרות באורך כולל של כקילומטר ובעומק של 20 מטרים מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים. הקטע אותו תבצע אלקטרה הוא הראשון מבין עשרה קטעים המרכיבים את הפרויקט, במסגרתו יונחו 5.5 ק"מ של מסילות חדשות, שני גשרי רכבת ומנהרה.
בתום בניית כלל הפרויקט ב-2026 צפויות בשלב הראשון לפעול שתי רכבות בשעה לכל כיוון, ובהמשך תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון. בכך יקוצר משמעותית זמן הנסיעה בין ראשל"צ למודיעין בכחצי שעה, וכן יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ לירושלים יצחק נבון בכ-45 דקות. בשלב הבא, עם הרחבתן המתוכננת של תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון, תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא. עם הפעלתו המלאה צפוי הפרויקט להסיע כ-15 אלף נסיעות ביממה.