שתף קטע נבחר

 

האיש שמאחורי פורטנייט: "ישראל יכולה להוביל את התעשייה"

מנכ"ל ומייסד Epic Games, היצרנית שמאחורי להיט הגיימינג "פורטנייט", קפץ לביקור בישראל ודיבר על עתיד תעשיית הגיימינג, על שירותי הסטרימינג למשחקים ועל הפוטנציאל של מציאות רבודה

"ישראל היא מקום מדהים, יש לה פוטנציאל להוביל את תעשיית הגיימינג בעתיד": כשהמילים האלה מגיעות מטים סוויני, מנכ"ל ומייסד Epic Games, האחראית על להיט הגיימינג "פורטנייט", אפשר להאמין שיש בהן מידה רצינית של כוונה. זה בהחלט לא הביקור הראשון שלו בישראל, אבל הפעם הוא כאן לצורך בחינת שיתוף פעולה עם הענקית אינטל. על הדרך, הוא פגש קבוצה של מפתחים ועיתונאים ישראלים. "היינו שמחים להגדיל את הנוכחות שלנו פה", אמר, "בישראל יש שילוב ייחודי של הנדסה וכישרון, עם אוניברסיטאות ברמה עולמית, מה שיוצר הזדמנויות גדולות להשקעה, בעיקר בתחומי המציאות הרבודה".

 

טים סוויני במפגש עם מפתחים ישראלים (צילום: אביתר כהן)
טים סוויני במפגש עם מפתחים ישראלים(צילום: אביתר כהן)

 

ואכן, עתיד תעשיית הגיימינג לפי האיש שכבר הביא מהפכה אחת בתחום, ממוקד במציאות רבודה ומדומה. "פוקימון גו היה המשחק הנייד הכי משוחק בעולם למשך כמה חודשים. הוא גם הצליח להפגיש אנשים בעולם האמיתי ולגרום להם לבלות ביחד, סוג חדש לחלוטין של גיימינג. השוק הזה הולך לגדול, ואני צופה שזה יהיה חלק מרכזי בתעשיית המובייל גיימינג בשנים הקרובות. אני מאמין שהטכנולוגיה הזו גם תחליף את הטלפון החכם בסופו של דבר. בתוך עשור כולנו נשתמש במשקפיים כאלה".

 

ומה לגבי מציאות מדומה? ה-VR מת?

"בהתחלה כולם היו בטוחים שמציאות מדומה תהיה הצלחה גדולה. היום יש בעולם בערך 10 מיליון בני-אדם עם ערכת מציאות מדומה בכל הפלטפורמות, אבל זה נעצר. ה-VR לא מת אבל אני חושב שהוא נמצא בתקופה די ארוכה שהוא פשוט לא טוב מספיק לרוב הצרכנים. ולמרות זאת, הוא יכול לשמש חברות ותעשיות. אנחנו רואים ארכיטקטים בחברות גדולות משתמשים בטכנולוגיה הזו וממדלים מבנים ודירות למשל". 

 

פורטנייט (צילום: shutterstock)
מהפכה של גיימינג. פורטנייט(צילום: shutterstock)

 

אחד התחומים המדוברים יותר בשנה האחרונה בגזרת הגיימינג, הוא הנסיונות של ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל להשיק שירותי גיימינג בסטרימינג. במקרה של שירותים דוגמת סטאדיה, סוויני הרבה פחות אופטימי. "אני סקפטי שזה יעבוד בעשור הקרוב. זמני ההשהייה לא אמינים מספיק, וזה יפגע בחוויית המשחק. האינטרנט עדיין לא מספיק טוב, ויש אינטרנט גרוע בכל מקום. גוגל ומיקרוסופט יכולות להוציא כסף על אחסון שרתים כמה שהן רוצות, אבל הן לא לוקחות חלק בהקמת תשתיות אינטרנט כמו ה-5G או פריסת סיבים, ולכן אני חושב שזה הולך להיות בלאגן גדול".

 

מה למדתם מההצלחה של פורטנייט?

"גילינו משהו קסום: משחקי אונליין הרי קיימים כבר 25 שנה, אבל רק עכשיו יש לנו משחקים שיכולים לתמוך ולהכיל כמות גדולה של שחקנים, מה שמאפשר לשחק מול החברים מהעולם האמיתי. במקרה של פורטנייט, בהתחלה הגיימרים הרציניים בבתי-הספר החלו לשחק, ואז הראו את זה לחברים שלהם, והמשחק היה ידידותי מספיק גם לשחקנים מזדמנים, אז הם החלו להצטרף. בסוף התהליך רוב התלמידים שיושבים היום בכיתה משחקים פורטנייט, והם משחקים ביחד בצורה חברתית.

 

"היה ברור לנו מהתחלה שאינטרקציות חברתיות ופורטנייט הולכים טוב יחד. העובדה שהם מתקשרים עם החברים האמיתיים שלהם שינתה את הדינמיקה של המשחק לחלוטין. הרבה שחקנים יבלו חצי מהזמן במשחק עצמו, ואת החצי השני באינטראקציות חברתיות. הרבה מהם פשוט עומדים בלובי ומדברים אחד עם השני, כך שבמידה רבה פורטנייט הוא גם רשת חברתית, לא סתם משחק".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביתר כהן
טים סוויני, מייסד אפיק גיימז
צילום: אביתר כהן
מומלצים