התנתקתם או עברתם דירה? הוט ויס יחויבו לאסוף את ציוד הקצה
המועצה לשידורי כבלים ולווין הורתה לחברות ליידע את הלקוחות על זכותם כי הציוד ייאסף תוך 14 יום מביתם, ללא תשלום. במקביל הלקוחות יוכלו להמשיך ולהחזיר את הציוד למרכזי השירות באופן עצמאי
בשורה למנויים: המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין החליטה להורות להוט (HOT) וליס (yes) ליידע את הלקוחות כי זכותם שציוד הקצה ייאסף מביתם על ידי נציג החברה, בעת ניתוק משירותיה, לרבות בגין מעבר דירה, וזאת ללא תשלום.
התנתקתם מספקית האינטרנט? איחור בהחזרת הנתב יעלה לכם ביוקר
משרד התקשורת: החברות יחויבו לאסוף ציוד מבית הלקוח ללא תשלום
הצרכנים עדיין מתלוננים הכי הרבה על חברות טלוויזיה, סלולר ואינטרנט
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברות חייבות לאסוף את הציוד מבית הלקוח בתוך 14 ימי עבודה כאשר במקביל נותרה האפשרות ללקוח להחזיר את הציוד באופן עצמאי לאחד ממרכזי השירות. רישיון יס קבע פרק זמן של 14 ימי עבודה לאוסף הציוד, בעוד שרישיון הוט קבע 14 ימים רגילים לאסוף הציוד. בכך, מקלה המועצה על הוט.
שר התקשורת דודי אמסלם ביקש מהדרג המקצועי במשרד התקשורת לפני כחודש לקדם יוזמה שתחייב גם את מפעילי האינטרנט לאסוף ציוד מלקוחות. כיום, מנוי המבקש לסיים התקשרות עם מפעילת אינטרנט, נדרש לפרק את הציוד באופן עצמאי, ולאחר מכן עומדות בפניו שלוש אפשרויות: החזרת הציוד באופן עצמאי, תשלום עבור שליח המגיע לאסוף את הציוד מבית הלקוח שעלותו משתנה בין 20 ל-70 שקל, או תשלום עבור שליחת הציוד בדואר רשום.
בשימוע שפרסם המשרד, הוא הודה כי ייתכן שחיובים אלה יגולגלו לבסוף אל הצרכנים: "העלות הנדרשת לצורך השלמת סיום ההתקשרות, ככל שקיימת, היא נמוכה מאוד ביחס לאספקת השירותים עצמם. כמו כן, בעל הרישיון יוכל לגלם עלות זו בתעריפי אספקת השירותים".
יו"ר המועצה אשר ביטון, התייחס להוראה החדשה ואמר כי "אני מבקש להזכיר לציבור המנויים בכבלים ובלוויין את זכותם לאסוף ציוד הקצה מביתם, ולבקש מכל מנוי שהחברות לא עמדו במועדים המחייבים לפנות לאגף פניות הציבור במועצה".
יחויבו לאסוף את ציוד הקצה
מומלצים