שתף קטע נבחר
 

חצי טוטאל

לשפע המוטורי העצום בו התברכנו בשנים האחרונות יש גם צד אפל - ירידת ערך חדה מאד - אפילו 50% בשלוש שנים. איך ליהנות מהשפע מבלי לשלם את המחיר

סוף השנה הולך וקרב ואתם רוצים לקנות רכב חדש, שיהיה מודל 2020 עם ניילונים על הכיסאות, שיהיה מה לקרוע בחגיגיות בחג. זה הגיוני לחלוטין ולכן אתם מעוניינים למכור את הרכב הישן שלכם. השלב הראשון הוא כמובן לבדוק כמה הרכב שלכם שווה, הרי תמיד כשלוקחים את המחירון ליד קודם כל מדפדפים לעמוד ולטור בו מופיעה הכרכרה שלכם. אחרי הכול אם אתם לא יודעים כמה כסף לבקש, איך תדעו בכמה כסף למכור?

 

סנקציות על איראן בעקבות ביטול הסכם הגרעין על ידי ארה
(צילום: AP)

 

אז אתם פותחים את המחירון ולא מאמינים: איך יכול להיות שהמכונית ירדה בכל כך הרבה כסף? ובכן, יש לכך הרבה הסברים שכולם פועלים לרעתכם. בואו נתחיל עם זה ששוק הרכב הישראלי אינו מה שהיה פעם, אי שם בשנות השמונים כשאנשים עמדו בתור בסוף השבוע כדי לקנות סובארו משומשת. היום התברכנו בשפע מסחרר של דגמים שמתחרים על תשומת לבו של הקונה ומה שהיה אופנתי אתמול כבר אינו אופנתי היום. פעם זה היה משפחתיות, ואז זה היה רכבי פנאי ולפתע כולם רוצים היברידיות.

 

ועוד לא דיברנו על העובדה הפשוטה שבמרכזי הערים לא כולם באמת  צריכים מכונית. אז חושבים פעמיים האם לקנות או אולי לבחור ברכב שיתופי, אולי אפילו בקורקינט. אז המחיר של המכונית המשומשת יורד, בין היתר גם בגלל ההיצע הרב. כיום רוב החברות הגדולות שמוכרות מכוניות משומשת עושות זאת באמצעות מערכי טרייד אין גדולים שיודעים כיצד לפרסם את המכונית וגם מעניקים הטבות פיננסיות. אי אפשר להתעלם מהעובדה שכל אלה משפיעים על מחירה של המכונית בשוק המשומשות.

 

אבל האמת המרה היא שכיום מה שכתוב במחירוני הרכב, שסבלו בכל מקרה בשנים האחרונות מירידות קשות, אינו המילה האחרונה. תהיו חייבים להוריד הרבה יותר ממה שכתוב במחירון. למה? אחרי הכול המכונית שלכם היא מכונית טובה, פרטית, יפה ושמורה. הבעיה היא שאתם לא היחידים. אתם מתמודדים כיום מול היצע חסר תקדים של מכוניות משומשות וגם במפתיע של מכוניות חדשות.

 

רגע, כיצד מכונית חדשה מתחרה במכונית המשפחתית המשומשת שלכם? ובכן, כיום מכוניות חדשות מוצעות בשפע מסחרר של מבצעים והטבות והנחות כשמילת המפתח שמניעה את כל העסק הזה היא "תשלומים": יבואני רכב, חברות ליסינג, כולם מדגישים שאם תיקחו מהם רכב חדש אז התשלום הבסיסי שתשלמו, כלומר המקדמה על האוטו, מסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים. את היתר מחלקים לתשלומים נוחים מאוד.

 

מול הכוחות האלה אתם מציעים מכונית בת שלוש ומבקשים עליה חמישים אלף שקלים, אולי שמונים אלף שקלים. יבואן רכב או חברת ליסינג מציעים את אותו דגם של מכונית אבל חדש לחלוטין מהניילון והנה ההפתעה הם מבקשים פחות. אולי שלושים אלף שקלים. את ההפרש הם ישמחו מאוד לפרוס בתשלומים מאוד נוחים. אז למה שמישהו יקנה את המכונית שלכם? להיפך: אם פלוני הכין מראש שבעים אלף שקלים כדי לקנות את המכונית שלכם, אז הוא ישלם רק שלושים אלף ויישארו לו ארבעים אלף שקלים לבזבוזים, או לקחת קורס העשרה אולי להגיע ליעד שחפץ בו כל השנים. היגיון פשוט למען האמת, וכזה שלא פועל לטובתכם כי אתם רוצים למכור את האוטו המשומש. אז מה עושים?

 

בלית ברירה מורידים במחיר הרבה כסף כי אין ברירה. אז מחיר המחירון הוא רק נקודת פתיחה. ואגב יש גם מגרשי מכוניות ענקיים שיודעים למכור היטב בתשלומים וגם לקדם את המכוניות שלהם במכירה אינטרנטית. אז אחד אפס לטובתם. אתם חייבים להוריד עוד כסף, וזה לפני שנכנסנו לנושא העיתוי שמשום מה נדמה שאף פעם אינו מתאים: עכשיו אנחנו נמצאים לפני תקופת חגים, יבואני הרכב יעשו מבצעים כדי להיפטר ממלאים לקראת סוף השנה. בחגים אף אחד לא יקנה את המכונית שלכם, אז תצטרכו לקצץ עוד במחיר כדי למשוך אנשים.

 

אחרי החגים שנת 2020 כבר תהיה באופק, אז שוב צריך להוריד במחיר כי הלקוחות יודעים היטב שבמחירון ינואר יהיו ירידות וגם למכונית המשומשת שלכם תתבגר בשנה ותרד עוד יותר בערכה. בקיצור, כך פשוט עובד השוק. הדרך הטובה ביותר היא לעצום עיניים חזק, לספוג את החבטה ולהתפשר במחיר באופן משמעותי.

 

ואם כבר הצלחתם להשתחרר מהעול הדרך הטובה ביותר שלא לחזור שוב על מעגל הקסמים הבלתי אפשרי הזה. לשבור את המחזור על ידי ליסינג פרטי תפעולי. אתם לא צריכים לקנות רכב חדש אלא לחכור אותו עם תשלום ראשוני קטן ואחריו תשלומים חודשיים נמוכים הכוללים גם חבילת איבזור, ביטוחים וטיפולים ולעולם לא להפסיד שעות שינה בגלל ירידת הערך החדה של המכוניות היום.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים