שתף קטע נבחר
 

למכור מכונית יד שניה? מצחיקים אתם

רגע לפני החגים ויש אווירת סתיו באוויר. האם צפוי לכם חורף נוסף עם המכונית הישנה או שזה הרגע להתעדכן?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הנה זה מגיע: הילדים חזרו מהחופש הגדול, אנו בין החופש הגדול וחגי תשרי וזה בדיוק הזמן לעשות עכשיו חשבון נפש. וגם לחשוב האם כעת הגיע הזמן לרכוש מכונית חדשה. בכל זאת, כבר הוצאנו את הכסף הגדול של חופשות הקיץ ואנחנו פחות או יותר מסודרים עם עצמנו והכול בסדר - בשליטה. אז אנחנו מפרסמים את המכונית המשומשת שלנו כי כשמגיע חודש אלול הגיע הזמן להתרענן לפני החורף. ואף אחד לא מתקשר.

 

פקק חסימה ירושלים  (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

אוקיי לא בדיוק "אף אחד" אבל מי שכן מתקשר מציע על המכונית שלנו סכומים מעליבים. אבל למה זה ככה? יש לנו יופי של אוטו, לא? שמרנו עליו עם עץ ריח טרי ואוויר צמיגים רענן וגם לצבע יש אחלה ברק ואף לא קימוט אחד בפח. אבל העיתוי גרוע. כי אנחנו לא היחידים שרוצים למכור מכונית משומשת.

 

אבל זה לא הכול: השנה יבואני הרכב מקדימים ומשנסים מותניים לקראת סוף השנה וזה אומר שהם צריכים להיפטר ממלאים גדולים של מכוניות שנמצאות במאזנים. ולמרות שברמת העיקרון ליבואני הרכב יש עוד ארבעה חודשים עד סוף השנה, ברמה המעשית זה לא נכון: באוקטובר רוב עם ישראל ינפוש בחופשות. בנובמבר רוב הישראלים ירצו לחכות כבר למכונית חדשה מודל 2020, אז בעצם כל מה שנשאר לנו זה החודש הנוכחי. ובחודש הנוכחי יבואני הרכב יעוטו על הלקוחות - ראו כמה קמפיינים כבר יש באוויר. וזה אומר שהלקוחות יקבלו מבצעי תשלומים, הטבות, אביזרים, הארכת אחריות ועוד כל מה שרק אפשר לזרוק על הלקוח כדי שהוא יקנה רכב חדש.

 

מילת המפתח אגב היא "תשלומים". אין זה סוד שמשק הבית הישראלי הממוצע אינו מבורך במזומנים נזילים. לכן יבואני הרכב מציעים כיום תכניות תשלום שמאפשרות ללקוחות לנסוע במכונית חדשה מודל 2019 עם ריח של ניילונים חדשים תמורת תשלומים חודשיים שיכולים להגיע עד פחות מאלף שקלים.

 

ואתם? מה אתם מציעים למי שבא לקנות את המכונית שלכם בשבעים או שמונים אלף שקל? אתם מציעים חיוך, לחיצת יד ואם הבן אדם ממש נחמד אז אתם מציעים כוס קפה. אבל זה לא משנה את העובדה שמי שיבוא אליכם יצטרך לבוא עם המחאה שמנה ביד, ומי שיבוא אל יבואני הרכב צריך לבוא עם כמה שקלים בארנק ולקבל מכונית חדשה דנדשה בלי להתחייב על סכום משמעותי. וכמובן שמי שיקנה מיבואן הרכב לא יבוא בתלונות. לא על השריטה ולא על צריכת השמן.

 

הבעיה אינה מסתכמת רק בזה: אתם לא היחידים שצריכים למכור מכונית משומשת, בכבישי ישראל נעות מיליוני מכוניות עם פוטנציאל מכירתי, אבל עשרות אחוזים מן המכוניות האלה שעומדות למכירה נמכרות על ידי מערכי טרייד אין ענקיים שמגובים על ידי חברות גדולות ועתירות מימון. אז זה אומר שבעצם אתם מתמודדים מול גופים עם כסף שיכולים לממן את הרכישה, כלומר גם להציע תשלומים. גם להציע טיוב ואחריות, וגם להציע מגוון מותגים ודגמים שנתמך באמצעות אתרי סחר אינטרנטיים ענקיים. לכם זה משנה כי בעידן הדיגיטלי מה שקובע אינו כמה המכונית שלכם יפה, אלא מי יצליח להקפיץ בפני הקונה הפוטנציאלי שלכם מודעה מאירת עיניים שתציע לו גם מימון, גם אחריות וגם מגוון אדיר של מכוניות.

 

המשמעות של כל זה היא שאתם תהיו חייבים להוריד במחיר. המכונית עלולה לשבת זמן רב אצלכם בחניה, ואז יגיע חודש אוקטובר. גם אתם תרצו לצאת לחופשה קטנה לחגים, אז אין מה למכור את המכונית. ואז נובמבר, ובנובמבר הלקוחות הפוטנציאליים ירצו לחכות לדצמבר כי כולם בטוחים שהשנה מחירי המכוניות ירדו או טו טו בגלל כניסת שנה חדשה או ספקולציה של הנחות סופשנה. בקיצור, נפחו אוויר בצמיגים של המכונית שלכם ונסו לקוות לטוב, בסוף הקונה יגיע אבל בהתחשב במציאות שקיימת כיום בשוק הרכב הישראלי, יש בהחלט מצב שזה יקרה בשנה הבאה. זה לא נורא, זה פשוט מבאס.

 

הדרך הטובה ביותר לשבור את מעגל הקסמים הזה ולנסוע ברכב חדש היא פשוט להיפטר מהרכב הנוכחי באופן הכי פחות כואב. אין הרי סיכוי לאדם הפרטי להלחם בחברות הסחר הגדולות. ואז עם חלק קטן למדי מחבילת המזומנים שתקבלו על המשומשת שלכם ביחרו במסלול של ליסינג פרטי תפעולי. מקדמה של פחות מעשרת אלפים שקלים ואתם כבר עם מפתח של רכב חדש ביד. בהמשך תשלום חודשי נמוך ונגיש המכסה את עלות הרכב, ביטוחים, חבילת איבזור ואין יותר צורך להתעסק עם מכירת הרכב או להיחרד מירידת הערך החדה שלו.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים