שתף קטע נבחר
 

למרות האישורים: עוד בחינה לתוואי הקו הכחול בירושלים

השרים סמוטריץ', כחלון ושאשא ביטון הודיעו שלא יתנגדו לבדיקה חוזרת של העברת קו הרכבת הקלה החדש בבירה דרך רחוב עמק רפאים, שכבר אושרה במחוזית. ראש העירייה משה ליאון יוביל את הבדיקה. החשש: עיכוב נוסף בקו

ראש עיריית ירושלים משה ליאון יבחן מחדש את ההחלטה להעביר את הקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה בירושלים דרך רחוב עמק רפאים. זאת על אף שהתוואי אושר בכל מוסדות התכנון, אחרי בדיקות חוזרות, וזוכה לתמיכת אנשי המקצוע במשרדי התחבורה, האוצר ותוכנית אב לתחבורה בבירה. כך נודע ל"ידיעות אחרונות".

 

רכבת קלה ירושלים (תוכנית אב לתחבורה)
(תוכנית אב לתחבורה)
 

קבוצה של אנשי עסקים, בעלי נכסים ותושבי המושבה הגרמנית שבה עובר הרחוב, מנהלים מאבק להעברת הקו דרך פארק המסילה הסמוך, בטענה שעבודות ברחוב יפגעו בגישה לרכב ובבתי העסק. מדובר באחת משכונות המגורים היקרות בבירה. אך יועצים ששכרה המדינה קבעו כי חלופה כזו תפגע קשות בפארק הפופולרי, תייקר את הבנייה ותאריך את העבודות.

 

שלוחת הקו הכחול שבמוקד הוויכוח תשרת את אזור הקטמונים, אזור התעשייה בתלפיות, אצטדיוני הכדורגל והכדורסל במלחה ושכונת מלחה והקניון. בתחילת השנה הודיע ליאון, שנבחר לאחר אישור התוואי, כי יסכים לבחינה נוספת של ההחלטה אם בממשלה לא יתנגדו. שר האוצר משה כחלון ושרת השיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון כתבו לו כבר במארס שאינם מתנגדים, אף שכיהנו בממשלת מעבר, שלא אמורה לקבל החלטות ארוכות טווח. שר התחבורה דאז, ישראל כץ, סירב לחתום על מכתב דומה. אך שר המעבר הנוכחי, בצלאל סמוטריץ', שלח הסכמה לבדיקה.

 

לפי נתוני משרד התחבורה שנחשפו לבקשת פעיל ארגון "רכבת בעמק", עו"ד איתמר שחר, הוציאה עד כה תוכנית אב לתחבורה בירושלים מעל 4 מיליון שקל על בחינת חלופות למעבר הרכבת בעמק רפאים ובסביבותיו. תוכנית אב לתחבורה היא גוף המשותף למשרד התחבורה ולעירייה, המנהל את ענייני התחבורה בעיר, והיא נעזרה בין השאר בחברות ייעוץ סיסטרא ו-D.E.L, לפני שבחרה באפשרות הנוכחית. אך המתנגדים דורשים בדיקה "חיצונית". התארכות האישור כבר הביאה לכך שהקו הכחול עוד לא יצא למכרז, וכעת ייתכן עיכוב נוסף, שיפגע בעשרות אלפי תושבים.

 

"מעטות התוכניות שזכו לדיון ציבורי כה מעמיק ולבחינה מקצועית מדוקדקת כפי שזכתה לה תוכנית הרק"ל בעמק רפאים", כתבו אתמול לשר סמוטריץ' פעילי "רכבת בעמק". "רוב רובו של הציבור הירושלמי - ובפרט ציבור תושבי דרום-מערב העיר והשכונות הצפויות ליהנות מחיבור הקו הכחול - תומכים במעבר הרכבת בעמק רפאים ובקידומו המהיר של הקו, ויכירו תודה על כל מהלך שיסייע לקידום ביצוע הקו. אנחנו קוראים לכבוד השר להודיע לאלתר כי הוא חוזר בו מהצהרתו כי לא יתנגד לבחינת חלופות חוזרת. בכך יכבד כבוד השר לא רק את העמדה המקצועית שהובעה באינספור פורומים, ולא רק את סמכויותיהם של הוועדה המחוזית ובית המשפט המחוזי, הדן כעת בעתירת המתנגדים נגד התוכנית, אלא גם ובעיקר את רצונם של מרבית משתמשי התוואי המדובר, תושבי דרום מעבר ירושלים, הקיימים והעתידיים".

 

מלשכת סמוטריץ' נמסר כי הוא "קיבל את פניית ראש העיר לבחון את הנושא שוב, ואינו מתנגד לכך אם הדבר לא ייצור עיכוב בביצוע הפרויקט". מלשכת שרת השיכון נמסר כי היא "בעד מיצוי השיח בין הצדדים כדי שיוכלו להגיע להסכמות". מעיריית ירושלים נמסר כי "הקו נמצא בתכנון שעתיד להסתיים ב-2023 ובדיקה נוספת לא צפויה לעכב את העבודות, שכיום מתוכננות ל-2024. אנו עושים הכל כדי לקצר את לוחות הזמנים בכל פרויקט תשתית בעיר". בלשכת כחלון לא מסרו תגובה עד לסגירת הגיליון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תוכנית אב לתחבורה
רכבת קלה ירושלים
תוכנית אב לתחבורה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים