מה חדש? הטרנדים של השנה בעיצוב הבית
רוצים לשדרג את הבית ומחפשים השראה? מתארחים בחגים ומחפשים רעיון למתנה? קיבלתם תלושים ואתם לא יודעים מה טרנדי? השנה החדשה בפתח, וזו הזדמנות לחדש ולהתחדש. אתר "המקצוענים" עם סקירה של מגמות בעולם הסטיילינג לבית באון-ליין ובאוף-ליין
מעצבים עם טעם טוב שמייבאים מוצרים על פי הליין העיצובי שלהם, רשתות סיניות בקטגוריה מגיעות לישראל כדי לבדוק אותה כשוק ניסיוני לפני שהן נכנסות לאירופה, וחבר'ה צעירים לוקחים את התחביב שלהם צעד אחד קדימה ומקימים אתר של מוצר אחד.
מה חדש בעולם הבית בחנויות הפיזיות והווירטואליות? תקופת החגים היא גם תקופת המתנות, השוברים מהעבודה והרצון לחדש את הבית. מהם הטרנדים ואיזה צבעים והדפסים ילוו אותנו בשנה החדשה? לפניכם סקירה ופריטים נבחרים שליקטנו לדוגמה, כשמרביתם בטווח מחירים של עד כמה מאות שקלים. שכחו מהרימון המוזהב שכבר יש לכם בבית או העברתם הלאה לאחרים, הכיוון של הישראלים הוא למתנות דקורטיביות, מעוצבות ופרקטיות יותר מבעבר.
קטגוריית הבית מתחזקת באון-ליין עם אתרי נישה חדשים
אתם אוהבים להרגיש את המשקל של העציץ? חייבים להריח את הניחוח של המבשם לבית? ובכן, עם כל הצער שבדבר, ולמרות שגם אני בעצמי כזו, אתם שייכים לעבר.
האון-ליין כאן כדי להישאר, והוא מציע פעמים רבות מחירים הרבה יותר אטרקטיביים. אבל לא רק שורת המחיר קובעת, שכן יש אתרים שמציעים מוצרים לא זולים במיוחד, אלא גם נוחות ההזמנה, המבחר ושירות הלקוחות. למשל, אם המוצר לא משקף את מה שקיוויתם שהוא יהיה, החברות יצטרכו להתמודד גם עם חווית הלקוח, כדי שהוא יחזור לרכוש.
צרכן שעושה את צעדיו הראשונים בזירת האון-ליין, בהחלט יכול "להתאמן" ולהתחיל מרכישה של מוצרים זולים יחסית שהוא כבר מכיר (הריח, טעם והחזיק) בחנות הפיזית. בינינו, אם אתם משתמשים בדיוק באותו מבשם לבית, אין סיבה לבזבז שעות ארוכות ומיותרות באיתור הסניף הקרוב לביתכם. זה גורם לקנות מוצרים שלא התכוונת רק בגלל השפע שבחנות, ואם המשלוח חינמי מסכום מסוים, באמת שאין סיבה. עדיף לקבוע לקפה עם חברים ולהקדיש את הזמן לבילוי של ממש ולא לעוד וי ברשימת הסידורים.
אמנם כמעט כל רשת אופנה בארץ ובעולם כבר הוסיפה מזמן את המילה "בית" אחריה (פוקס הום , זארה הום וכן הלאה), אך כמו פטריות אחרי הגשם לאחרונה צצים אתרים ייחודיים שמתמקדים אך ורק בקטגוריית ההום סטיילינג. כאלה שאף הקימו אתר ייעודי לנישה ספציפית. הדבר מאפשר להם להיות אטרקטיביים במבחר, שכן הם יבואנים בלעדיים של מותגים מסוימים בקטגוריה.
דוגמה לאתר שבו פרטי עיצוב ייחודיים הוא אתר הסחר המקוון של מותג העיצוב 'פה נורמל' (Pas Normal). המותג הוקם על ידי רוני קרן ומעיין כרמל, והקולקציה מורכבת מרהיטים, גופי תאורה, מוצרי טקסטיל ואביזרים משלימים. המוצרים נבחרים בקפידה בתהליך אוצרות מדוייק ומיובאים באופן בלעדי ממדינות שונות, ביניהן: דנמרק, צרפת וניו-יורק.
אתר נוסף שמציע כלי הגשה לבית ושלל פריטי לייפסטייל, ביניהם רמקולים שהם פריט עיצובי של ממש הוא SWAGG. מי שעומדת מאחוריו זו חברה המייבאת מתנות ממותגות לחברות, שכעת מבינה שהצרכן מחפש גם את הקנייה הישירה ומחזקת אתר משלה עם מותגים שונים מקטגוריות שונות, ביניהם מוצרים לבית.
אם עד עכשיו התחרות הייתה למי יש רמקול קטן יותר, כעת נראה שחוזרים לשנות ה-90' עם רמקולים ענקיים שלא מנסים להסתתר בתוך הקירות. הרמקול האלחוטי הזה למשל מונח על חצובה, אך גם מגיעה עם ידית תליה שניתן לתלות בכל פינה בבית, ולהעביר אותו אתכם מחדר לחדר ואף למרפסת או לגינה. הוא מגיע במגוון גדול של צבעים וכעת הוא קיים רק בגירסה הגדולה, אך בקרוב מגיעה לארץ
גירסה מוקטנת וזולה יותר שלו, המיועדת בעיקר לבני-נוער.
עוד אתר שמציע פרטי עיצוב לבית, החל ממבשמי ריח, דרך עציצים, גופי תאורה ועד לרהיטים הוא 'סטייליש ישראל'. האתר נפתח לפני כשנה על ידי מאיר ליאונדוס מלכה (34), ארט-דיירקטור המתמחה בעיצוב חללי מסחר ופאדי עבוד, שותפו (31), העוסק בשיווק ומכירות. בחצי שנה האחרונה נפתחה חנות פיזית, לצרכנים שמתעקשים לבדוק את הסחורה מקרוב.
גם בקטגורית כלי מטבח ניתן לראות שלאחרונה סולתם מתחזקת עם סניפים שבהם היא מוכרת ישירות לצרכן הסופי, ולא רק דרך רשתות כל-בו ענקיות, שגוזרות דמי תיווך שמגולם במחיר הסופי.
גם שומרת הזורע ממתגים את עצמם מחדש עם אתר שמבטיח שתוכלו לרהט דירת 4 חדרים בלא יותר מ-19 אלף שקל. אתר הסחר המקוון שעלה לאחרונה נקרא 'נט קולקשן' והוא מציע ריהוט במידות סטנדרטיות ובמגוון מוגבל של גוונים לכל פריט, כדי לאפשר הוזלת עלויות ייצור ולהיות מספיק תחרותי גם מול ענקיות עיצוב לבית כמו איקאה. לרשת מרכז לוגיסטי עצום בצפון הארץ, ונראה שהיא כבר הכינה את עצמה בשנים האחרונות למעבר לאון-ליין, גם בפריטים שעד היום חשבנו שנרצה להגיע לחנות לפני רכישתם. למי שעדיין מהדור הישן, קיימת תצוגה חלקית של המלאי באולם תצוגה פיזי במתחם חנויות העיצוב בבני-ברק.
אל גיזרת הריהוט און-ליין מצטרפת רשת עצמל'ה, שהחודש השיקה קטגורייה חדשה של חדרי תינוקות. החידוש הגדול שאכן נותן 'פייט' לרשתות הותיקות והמוכרות שקיימות הוא מיטת תינוק שנהפכת בקלות למיטת מעבר וחוסכת מההורים הצעירים שנמצאים בתקופה הכלכלית המאתגרת ביותר בחייהם, לקבל מוצר אחד שהוא שניים במחיר אטרקטיבי. לשאלה האם הישראלים כבר הצליחו לעבור לאון-ליין מבלי שעשו סיבוב בחנויות הפיזיות מודים ברשת שעדיין לא, אך טוענים שזה עניין של זמן. בינתיים, מרבית הישראלים יבדקו בשטח את הריהוט ולכל היותר יזמינו אותו מהבית, לאחר שהקדישו לכך מחשבה או שהם הורים לילד שני שכבר מכירים את המוצרים והתנסו בהם בעבר.
החרדל והוורוד: ממשיכים איתנו לשנה החדשה
סיבוב ברשתות השונות (אוף-ליין ואון-ליין) מגלה כי יש כמה גוונים שילוו אותנו בסתיו הקרוב: החרדל, הפודרה והוורוד ממשיכים ומככבים בכל הפריטים האפשריים. הירוק והטורקיז בגווניהם הפסטליים המעושנים ושילוב של צבעים חלקים עם הדפסים פרחוניים. גם ההדפס המרוקאי על שלל גווניו מככב בכמה רשתות, ובגיזרת הלבשת חדרי השינה יש בעיקר שילובים דרמטיים של שחור-ולבן בכל סוגי ההדפסים. בפריטים דקורטיביים הבטון מתחזק, וגם פריטים בשחור וזהב.
איך מריחים בשלט רחוק? תחום הבישום מול אתגר באון-ליין
עוד מגמה מעניינת היא של כניסה של צעירים לתחום המכירות און-ליין. יש לכם תחביב? למה לא להפוך אותו למקצוע ברגע. גיל גרינברג למשל, רק בת 24 וכבר מחזיקה מותג משלה בשם Candle Club. היא מייבאת נרות ומפיצי ריח (דפיוזרים) ברמות מחירים שונות החל מכמה עשרות שקלים ועד 200 שקל למפיץ, כשגם הכלי שלהם מעוצב ולא ממותג באופן שיגרום לכם להצניע אותו בחדר. הקטגוריה של מבשמים לבית בהחלט מתחזקת, ולאחרונה שחקנים רבים נכנסו לנישה הזו. אם בעבר זה היה מוצר שנמכר בזול וממוקם ליד הקופות, כיום הוא מקבל מקום של כבוד ומשווק כמו בושם לגוף עם מגוון עצום של ריחות.
לשאלה כיצד ניתן לבחור ריח בקנייה און-ליין מבלי להריח אותו, אומרת גרינברג שיש קבוצות ריח שהצרכן יודע שהוא אוהב יותר או פחות. אני באופן אישי לא השתכנעתי, ועדיין חושבת שמדובר בהימור, ושעל טעם וריח קשה להמר מבלי להתנסות, אבל לאחר שמכירים את הנינוח ובטוחים לגביו, באמת שאין סיבה לא להזמין אותו בלחיצת כפתור ולדלג על השיטוט בחנויות. סביר להניח שכמו שקרה לאתרים נוספים בתחום, לאט לאט תיפתח גם חנות פופ-אפ שתאפשר התנסות. ועד אז, עולם האינטרנט יצטרך לחשוב על פתרון טכנולוגי לסוגיית שיווק הריחות מרחוק. בשונה מבגדים שניתן להחזיר לאחר שמודדים בבית, סביר להניח שלאחר שפותחים את האריזה ולא אוהבים את הריח, החברות יהיו פחות גמישות לגבי החזרות, אבל עוד מוקדם לדעת.
"בחרנו בישראלים להיות קהל ניסיוני לפני שאנחנו נכנסים לאירופה"
גם בקטגוריית מכשירי החשמל לבית צפו לתחרות שרק תלך ותגבר. אחרי שדייסון הפך לשם נרדף לשואב אבק ונינג'ה הפך לשם נרדף לבלנד, הסינים מנסים להיכנס למשחק. הם מגיעים עם מותג משלהם ששינה את שמו מלקסי כפי שהוא משווק בסין, לג'ימי כפי שהוא ישווק בשאר העולם. האם הם יצליחו להתחרות במותגים המוכרים שכבר הפכו למושרשים בקרב הקהל הישראלי? אם שיאומי הצליחה לעשות זאת תוך שלקחה נתח שוק בגיזרת מכשירי הסמאטרפון והשואבים הרובוטיים, סביר להניח שג'ימי ימצאו את הקהל שמחפש את שורת המחיר.
לפני שנה וחצי שיואמי פתחו סניפים בישראל ומכרו ישירות לצרכן מוצרי חשמל וגאדג'טים במחירים תחרותיים. במקריות לא מפתיעה, לפני חצי שנה הגיעה לישראל יצרנית הענק קינג-קלין, עם מחזור מכירות שנתי של כ-850 מיליון דולר, כשהיא מנסה לשווק את עצמה מחוץ לסין עם מוצר ניסיוני אחד בלבד: שואב אבק אלחוטי תחת המותג ג'ימי.
החודש כבר נערכה השקה רשמית, והחברה הגיעה ארצה עם מגוון מוצרים: כשבעה סוגים שונים של שואבי אבק, מגוון בלנדרים בגדלים שונים, מייבשי שיער, מגהצי קיטור ובדרך לכאן גם מטהרי אוויר ומגהצי מיני לגיהוץ מהיר.
ההבדל בין שיאומי לג'ימי הוא ששיואמי משווקת מגוון רחב יותר של מוצרים אך אינה מייצרת בעצמה, ואילו ג'ימי היא יצרנית שמתמקדת בעיקר בקטגוריית מכשירים לניקוי ולאט לאט מרחיבה את הליין שלה למכשירי חשמל נוספים. כך או אחרת, אי אפשר להתעלם מכניסת הסינים לישראל גם בקטגוריית פיצ'פקעס לבית עם שתי רשתות שתופסות תאוצה כאן. דייסו עם חמישה סניפים, ומיניסו עם 12 סניפים בשנתיים האחרונות ועם שאיפה להגיע ל-50 סניפים.
בריאיון בלעדי ל-ynet, אומר קווין צ'ן, סמנכ"ל המכירות העולמי של ג'ימי, אשר הגיע לישראל בימים אלו לצורך ההשקה, כי הבחירה בישראל כמדינה הראשונה שבה הם מנסים לשווק את מוצריהם בכל העולם, היא מתוך רצון לבחון את השוק במדינה קטנה יחסית, מתקדמת טכנולוגית ועם ראייה צרכנית בררנית. "הישראלים הציגו לנו ישר מפרטים, ולא לקחו כמובן מאליו את שואב האבק הראשון שהצענו להם. יש להם דרישות לשואבים לחיות מחמד, דרישות לכוח יניקה, למשך סוללה - מבחינתנו אתם שוק ניסיוני לקבלת פידבק על המוצרים ועל רמות המחיר שבהם ניתן לשווק אותם בשאר מדינות אירופה. אנו משווקים כאן כבר חצי שנה רק מוצר אחד והחוויה שלנו טובה. לאחר הכניסה לישראל, התחלנו למכור באיטליה וברוסיה ובקרוב אנו נכנסים למדינות סקנדינביה".
ומה לגבי השוק האמריקאי?
צ'ן: "שם אנו מוכרים רק דרך אמזון".
ומה לגבי החרם של האמריקאים על הסינים? כיצד זה משפיע עליכם?
צ'ן: "פתחנו שני מפעלים מחוץ לסין: בתאילנד ובוויאטנם, כדי שנוכל למכור לשוק האמריקאי".
האם אתם מתכננים לפתוח חנויות שבהן תמכרו ישירות לצרכן כמו שעשו שיאומי, מיניסו ודייסו?
צ'ן: "רק כשנסיים את השקת כל ליין המוצרים שלנו, נוכל לפתוח חנויות עם מיתוג של ג'ימי".
בסין אתם משווקים את המוצרים שלכם תחת השם לקסי, מדוע בחרתם בשם ג'ימי מחוץ לסין וכיצד הגיבו ספקים מתחרים שאתם מייצרים עבורם מנועים לאורך השנים?
"כדי לא לעצבן את הספקים הבינלאומיים שלהם אנחנו מייצרים מנועים", מודה צ'ן. "אם היינו משווקים מחוץ לסין עם מותג חזק כמו לקסי, הם היו מאוד מתעצבנים. ייקח זמן עד שהמותג ג'ימי יתבסס, כך שתחת מותג חדש הם פחות מתעצבנים שאנחנו מתחרים בהם. אבל כן, זה נכון שלטווח ארוך אנחנו למעשה הופכים להיות מתחרים של חברות שאנחנו מייצרים עבורם מנועים. סיבה נוספת לבחירה בשם חדש היא שתחת המותג לקסי אנחנו משווקים רק מוצרים המיועדים לתחום הניקיון. המותג ג'ימי יכלול עוד ליין מכשירי חשמל שאינו קשור לניקיון, כמו מוצרי שיער, מוצרים למטבח, מגהצי קיטור, מטהרי אוויר לבית וכן הלאה".
מטבח: החל מעשרה שקלים לצלחת ועד לכמה מאות שקלים לכלי דקורטיבי
הגשה מעוצבת לשולחן
הכלים האלה הם בהחלט עם ערך מוסף. הם יוצרו בסטודיו להדפסה דיגיטלית בשם ZOT ZOT . זהו עסק חברתי מקבוצת 'שכולו טוב', המכשיר ומעסיק נשים שהן אסירות לשעבר, ומהווה מרכז לשיקום תעסוקתי עבור אנשים המתמודדים עם חסמים תעסוקתיים.
אם אתם רוצים ללכת על בטוח, סט לבן עם גימור עדין ישתלב נהדר גם עם סטים שכבר קיימים בבית שלכם או של קרובי משפחה שאתם מתארחים אצלם. ליתר ביטחון, תמיד כדאי להשאיר פתק החלפה, כדי שהמתנה לא תמצא את עצמה מתגלגלת מיד ליד.
הלבשת הבית
הג'רזי משתלט על מרבית חנויות הטקסטיל לבית וההדפסים בולטים במיוחד גם השנה, ולא מתנצלים. שני הטרנדים החמים ביותר במרבית חנויות הטקסטיל לבית הם הדפסים בשחור-לבן והדפסים פרחוניים. תמצאו אותם בכל הסגנונות ובכל הגוונים והשילובים האפשריים. הנה כמה רעיונות לעיצוב חדר השינה שלכם. לעתים, טקסטיל חדש, גוף תאורה, תמונה ושני חפצי נוי יגרמו לכם לחשוב שעברתם דירה.
ילדים: חדרי התינוקות הופכים לבוגרים יותר ומאפשרים לילד לגדול איתם
אחד החידושים הבולטים בתחום חדרי השינה לתינוקות הוא השילוב שלהם בצורה בוגרת יותר, כזו המשתלבת עם סגנון העיצוב של שאר הבית. החדרים שהולכים ונהיים בוגרים יותר מבחינת קו העיצוב והגוונים כולל שילוב של פריטים בגוון בטון, בסגנון וינטג' ואף בגוונים מעושנים. כאלה שיוכלו לגדול עם הילד ולא יחייבו אתכם להחליף ריהוט תוך שנתיים.
החידוש המשמעותי ביותר - שמאוד עניין לראות אם שאר המתחרות בקטגוריה יאמצו אותו - הוא מכירת מיטת תינוק שנהפכת בקלות למיטת מעבר. עצמל'ה שהשיקה החודש קטגורייה חדשה של חדרי תינוקות הביאה את הבשורה.
טרנד נוסף שכבר קיים במספר רשתות נוספות הוא חדרי תינוקות עם קונספט: חדר בסגנון רב-חובל, חדר בסגנון דובי פנדה ואף חדר שממותג כולו עם החיה 'עצלן'. את הורוד והתכלת מחליפים כאמור גוונים ושילובי צבעים בוגרים יותר. את הילדותיות ניתן להכניס בפריטים משלימים, ולהחליף בקלות ובזול כשנמאס מהם.
רשת שילב ערכה בשנתיים האחרונות חישוב מסלול מחדש, הבינה את השינוי בהרגלי הצריכה של הישראלים והורידה משמעותית מחירים, כולל מבצעים שהופכים את הקנייה להרבה יותר משתלמת גם בגזרת הטקסטיל והביגוד. בימים אלו היא משיקה חנויות בעיצוב מחודש הכולל תצוגה של חדרי תינוקות מלאים לפי קונספט.
ואזה, עציצים וצנצנת: המתנה הנצחית שלעולם לא תיכחד כנראה
נמאס מהוואזה או מהעציץ? כנראה שאף פעם לא. מסוג המתנות שמעבירים מאחד לשני.
תאורה - זכוכית צבעונית, בטון וכבלים שהם חלק מהעיצוב
בכל רמות המחיר ניתן לראות חזרתיות על מספר טרנדים בולטים: האחד הוא שימוש בגופי תאורה שולחניים עשויים מזכוכית בכל מיני גוונים, השני הוא הדגשת הכבלים של גוף התאורה בצורה לא מתנצלת וכחלק מהעיצוב וריבוי של גופי תאורה בשחור (חלקם עם גוף דומיננטי מברזל).