רשמית: פייסבוק עושה הנחות לפוליטיקאים
לקראת בחירות 2020 לנשיאות ארה"ב, ברשת החברתית מחדדים נהלים ומצהירים כי פרט למודעות פוליטיות - אין בכוונתה של פייסבוק להתערב בתכנים של פוליטיקאים, גם כשאלה חורגים מכללי הקהילה שלה
פייסבוק נערכת למערכת בחירות סוערת במיוחד בשנת 2020 בארצות-הברית: ברשת החברתית חידדו נהלים, והבהירו כי תכנים של פוליטיקאים - גם אם הם מפרים את כללי הקהילה של פייסבוק, לא יוסרו מהרשת החברתית מכיוון שהם חוסים תחת עיקרון האינטרס הציבורי.
במקרים אחרים, תכנים בלתי הולמים מגיעים גם לכותרות החדשות ולכן חיוני שהם יישארו ברשת החברתית, מתוקף החשיבות הפוליטית והציבורית שלהם. המקרה היחיד שבו פייסבוק שומרת לעצמה את הזכות להתערב - הוא זה של מודעות פוליטיות, כלומר - תוכן שמקודם בפייסבוק בעבור תשלום.
ההבהרה פורסמה בבלוג הרשמי של פייסבוק, בפוסט של ניק קלג, מנהל התקשורת ברשת החברתית. הפוסט מפרט את הגישה הכללית של פייסבוק כלפי תוכן שמיוצר על-ידי פוליטיקאים, ובמובן הזה היא מתיישרת עם טוויטר למשל, שנוקטת התערבות מינימלית בציוצים של פוליטיקאים, מתוך תפיסה שמדובר בחומר בעל חשיבות ציבורית וחדשותית.
קלג הבהיר כי בכל הנודע לאימות עובדות - פייסבוק משתפת פעולה עם גורמים חיצוניים שעושים עבורה את העבודה הזו. למרות זאת, טוען קלג, כי פייסבוק לא מאמינה שמתפקידה להתערב בשיח פוליטי ולכן מודעות או תוכן אורגני שמיוצר על-ידי פוליטיקאים לא יועברו לבדיקת עובדות חיצונית.
מה כן? במידה ופוליטיקאים מציפים מחדש קישורים, סרטונים או תמונות שכבר זוהו בפייסבוק כבעייתיים, התוכן הזה יקודם פחות בפיד, והוא ילווה במידע נוסף שנוצר על ידי בודקי העובדות כדי ליצור תמונה מאוזנת יותר. בנוסף, במקרים שבהם מדובר בתכנים בעייתיים במיוחד - דברי הסתה נגד מיעוטים למשל, כמו במקרה של תכנים שפורסמו בעמודי צבא מיאנמר - פייסבוק תנקוט גישה אקטיבית ותסיר את התכנים.