אסטון מרטין מבטיחה - רכב הפנאי יבלום כמו מכונית על
אסטון מרטין DBX יושק רק בדצמבר אך מכונת היח"צנות של המותג אינה ממתינה ומקדמת את הדגם החדש שאמור לשפר משמעותית את רווחי החברה. האם זה לא מעט מאוחר מדי?
אסטון מרטין חושפת פרטים נוספים על רכב הפנאי DBX,
לקראת השקתו הצפויה בחודש דצמבר. דגם הפנאי הראשון שתייצר אסטון מרטין יורכב במפעל חדש
שהוקם על שרידי בסיס צבאי של חיל האוויר המלכותי בסנט אטאן שבווילס. הוא יתמודד מול מתחרים כמו למבורגיני אורוס
(באירופה) ובנטלי בנטיאגה (גם
בישראל), אך גם מול גרסאות חזקות ויקרות במיוחד של פורשה קאיין.
יעד הנחיתה בישראל הוא במחצית הראשונה של 2020, עם תג-מחיר שצפוי לנוע בין 1.7 ל-1.9 מיליון שקל.
היצרנית הבריטית מאשרת כעת כי יחידת ההנעה תהיה V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשי טורבו המיוצר עבורה על-ידי חטיבת AMG של מרצדס, ובו משתמשות גם DB11 וואנטאז'. ההספק המרבי עומד על 550 כ"ס ו-71.4 קג"מ, 40 כ"ס ו-2.5 קג"מ מאשר ב-DB11 V8, זהה לבנטיאגה V8 אבל חלש ב-100 כ"ס ממנוע ה-V8 באורוס. בעתיד יוצע גם מנוע V12 בנפח 5.2 ליטר פרי פיתוח עצמי של היצרנית, וכמובן גרסה היברידית-נטענת.
מאט בקר, המהנדס הראשי של אסטון מרטין שערק אליה בסוף 2014 אחרי 26 שנים בלוטוס, אמר כי "ריכוז העבודה היה בכיול וכיוונון המנוע כדי לספק עידון ושימושיות יומיומית כמצופה מרכב שכזה. כל זה תוך שמירה על חווית הנהיגה המפורסמת של המותג. הביצועים עד כה מבטיחים כי נעמוד במטרה שהצבנו, לפיה הוא יהיה רכב הפנאי המרגש ביותר לנהיגה בקטגוריה".
אסטון מרטין טרם פרסמה את מפרט המשך שרשרת ההנעה, אך הוא עשוי לכלול תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (של ZF) והנעה כפולה-קבועה, לראשונה ביצרנית, עם חלוקת כוח שמתעדפת את הציר האחורי במטרה להקנות ל-DBX התנהגות דומה למכוניות הספורט שלה. לטענת החברה, בניסויי מהירות שבוצעו הוא חצה את קו ה-290 קמ"ש, אולם נתון מהירות מרבית רשמי יפורסם רק במועד ההשקה, וכך גם לגבי נתון הזינוק ל-100 קמ"ש.
ה-DBX יתבסס על פלטפורמה חדשה וייחודית לו, עם מערך מיתלים הכולל בולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין וצמיגים ייחודיים מבית פירלי. אסטון מרטין מציינת כי חלק מרכזי בפיתוח נעשה על מסלול המרוצים סילברסטון שבבריטניה והנורבורגרינג שבגרמניה, שם נקבע זמן הקפה קצר משמונה דקות. עוד "מגלים" באסטון כי רכב הפנאי הגבוה יחסית קבע מהירות פניה זהה לוואנטאז' ויכולת בלימה טובה יותר מהמכונית החזקה והמהירה ביותר של אסטון מרטין, ה-DBS סופר לאגרה כשהיא מצוידת בבלמים קרמיים.
זמן ההקפה המדויק לא פורסם אך יש להזכיר כי רכבי פנאי חזקים כמו אלפא רומיאו סטלביו קואדראפורגליו ו מרצדס GLC63 AMG קבעו כבר זמנים נמוכים מ-8 דקות.
אסטון מרטין DBX