שוב מאכזבת: חולשה במכירות הרכבים של טסלה
יצרנית המכוניות החשמליות סיפקה ברבעון השלישי 97 אלף מכוניות - 2,000 פחות מהתחזיות בשוק; טסלה: "ההזמנות ברמות שיא, אנו מתמקדים בהגברת הייצור על מנת לעמוד בביקושים"; רות' קפיטל: "סף התחתית בתחזית השנתית מתחיל להיראות מוטל בספק"
דו"ח מאכזב ופרישת מס' 2 בחברה: נפילה של 11% במניית טסלה
טענות בחברת טסלה: מאסק רדף אחרי עובד ודחף אותו
מאסק ממשיך בקיצוצים: טסלה תפטר 7% מהעובדים במשרה מלאה
עסקת טיעון בטסלה: אילון מאסק יתפטר מתפקידו כיו"ר וישלם 20 מיליון דולר
היעד שהציבה טסלה לשנת 2019 עומד על בין 360,000 ל-400,000 מכוניות כך שהחברה נדרשת למכור לפחות 104,800 מכוניות (ומהן 56,000 ממודל 3) על מנת לעמוד בתחזית. "סף התחתית של 360,000 בתחזית ל-2019 מתחיל להיראות מוטל בספק", אמר בתגובה לנתונים האנליסט קרייג איירווין (Craig Irwin) מ-Roth Capital Partners.
החברה שאותה מוביל המייסד והמנכ"ל אלון מאסק ציינה בהודעתה כי השיגה "רמת שיא" של הזמנות במהלך הרבעון השלישי, והיא מזהה המשך של מגמת העלייה בצבר ההזמנות גם ברבעון הנוכחי. "אנו ממשיכים להתמקד בהגברת הייצור על מנת לעמוד בביקושים הללו", נאמר בהודעה.
הלחץ של טסלה להגדלת הייצור נובע בעיקר מהעובדה שכמה מיצרניות מכוניות היוקרה מתחילות לשווק מכוניות חשמליות משלהן - וטסלה יודעת שהיא עלולה להפסיד נתח שוק משמעותי אם לא תוכל לעמוד בביקושים תוך זמן קצר. זאת במקביל ללחץ שבו ממילא נתונה טסלה מצד השוק, שעדיין ממתין לראות מעבר של החברה לרווחיות עקבית, ומול חשש מתמשך למצב קופת המזומנים של החברה.
מניית טסלה איבדה 27% מתחילת 2019, מול עלייה של 15% במדד S&P 500 - וזאת לאחר שבחודש האחרון טיפסה המניה ב-10%. טסלה נסחרת בנאסד"ק בשווי של 43.5 מיליארד דולר (GM נסחרת בשווי של 49.5 מיליארד דולר, פורד בשווי של 34.2 מיליארד דולר). חברה צפויה לפרסם את הדו"ח הרבעוני שלה ב-23 לאוקטובר.