סמוטריץ' נכנע ללחץ הציבורי: מבטל נת"צ בנתניה
שר התחבורה הודיע כי הוא מבטל נתיב תחבורה ציבורית בתוך העיר נתניה, במטרה למנוע את הפקקים העצומים שיצר פרויקט נתיב פלוס
הלחץ של ראשת העיר נתניה ותושבי העיר עזר: שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אישר הערב (ב') כי הורה לבטל את נתיב התחבורה הציבורית הייעודי ביציאה מהעיר, במטרה לנסות ולמנוע את פקקי הענק מהם סבלו תושבי נתניה מאז החל פרויקט נתיב פלוס. סמוטריץ' בחר בעמוד הפייסבוק שלו כדי להודיע על סיבוב הפרסה שביצע בעיר, והבהיר כי בכוונתו לבטל את הנתיב היורד לכביש החוף מהעיר, כדי להקל על מצוקת הפקקים האדירה באזור. בנוסף ביטל השר נתיב מוכר על כביש 2 (כביש החוף) בין מחלף פולג לכיוון דרום עד אזור וינגייט. כעת יכולים היוצאים ממחלף פולג להשתלב בכביש החוף בשני נתיבים.
ביקורת באולפן ynet על נתיב פלוס
אך זה אינו השינוי היחיד עליו החליט השר לאחר מספר ימים של כאוס תחבורתי באזור, אותו כינתה ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג, "קטסטרופה". החל מהלילה יופרד נתיב פלוס באזור השתלבות כביש 553 ממזרח (הירידה מנתניה ליד איקאה) משאר הנתיבים בקו רצוף, כך שהכניסה לנתיב הייעודי תתאפשר רק באזור וינגייט. שינויים אלו צפויים להשפיע גם על התחבורה הציבורית הנוסעת באזור, ובמשרד התחבורה שוקלים להוציא את חלק מהאוטובוסים לנסיעתם צפונה יותר על נתיב פלוס.
גורם במשרד התחבורה אמר הערב ל-ynet כי ״לאחר ששמענו את קולות התושבים ובחנו את המחלפים במשך היומיים האחרונים וראינו את ההתנהגות של הנהגים, אנחנו כגורמי מקצוע חשבנו שזה ההסדר הנכון ביותר, שמשאיר את הנתיב פלוס נקי ומסדיר את התחבורה הציבורית טוב יותר״. אלא שיש להתייחס לדברי המשרד בהקשר ללחץ הציבורי שגדל והלך מאז החל הפרויקט.
"במקום להרחיב בדחיפות את כביש החוף ולהשקיע מיליארדים, כפי שמשרד התחבורה השקיע באיזור חיפה וראשון לציון, מנסים למצוא פתרונות יצירתיים על גבם של תושבי העיר", אמרה פיירברג אתמול והוסיפה כי "במקום לתת פתרונות אמיתיים, עושים עלינו ניסויים שלא מתאימים לנו. במקום להוסיף תוואי לפולג הופכים אותו לנתיב ציבורי". ראשת העיר האשימה את משרד התחבורה בהפיכתה של נתניה ל"צוואר הבקבוק של המדינה" ודרשה לבטל מיידית את היוזמה.
יש לציין עוד כי לא רק תושבי נתניה והעומדים בראשה מתייחסים לפרויקט כבעייתי, אלא גם מומחי תחבורה שונים. היום התארח אסטרטג התחבורה עמירם סטרולוב באולפן ynet, ולא הסתיר את היקורתו על הפרויקט. "לפני שעושים מהלך כזה - שהוא בעצם מן אקמול - צריך תחבורה ציבורית ראויה, אטרקטיבית, מזמינה, כזאת שאתה רוצה להשתמש בה. זה פתרון משנות ה-70 ויש פתרונות יותר מהירים, טובים וזולים... כל הרעיון הוא קודם לגרום לציבור לרצות. לתת תחבורה אטרקטיבית אליה הוא ירצה לעבור מיוזמתו, בלי להעניש אותו. להעניש לא עובד היום", אמר.
מומחים אחרים טוענים כי משרד התחבורה פעל גם הפעם, כפי שקרה לא פעם לאורך השנים, מבלי לבדוק היטב את משמעות השינוי עבור משתמשי הדרך הוותיקים לפני ביצוע השינוי. "יותר מדי נעשה ב'שלוף' בעולם התחבורה שלנו, בניסיון לתקן בעיות שאפשר היה למנוע מראש. והמקרה הזה הוא קלאסי", אמר אחד מהם ל-ynet.