וולוו XC40 חשמלי - בינתיים לא יגיע ארצה
וולוו חושפת רכב חשמלי ראשון בתולדותיה, עם 408 כ"ס וטווח נסיעה מוצהר של 400 ק"מ. יגיע כנראה רק בסביבות 2021
זמן קצר לאחר שהציגה גרסה היברידית-נטענת ל-XC40, חושפת וולוו גם גרסה חשמלית מלאה לרכב הפנאי הקטן - דגם מונע סוללות בלבד ראשון עבור היצרנית השבדית-סינית אשר הצהירה כי בחמש השנים הקרובות תשיק דגם חשמלי חדש מדי שנה. מהיבואנית "מאיר" נמסר כי הדגם ההיברידי-נטען צפוי להגיע בשנה הבאה ואילו החשמלי יגיע רק ב-2021.
רכב הפנאי החשמלי זוכה לכינוי XC40 Recharge ומשתמש ביחידת הנעה חשמלית הנושאת את השם P8 (לעומת T בגרסאות היברידיות-נטענות), מייצרת הספק מרבי של 408 כ"ס, נתון שהפך לסוג של סטנדרט בדגמי פנאי חשמליים של מותגי יוקרה (אודי E-Tron, מרצדס EQC ויגואר i-Pace למשל), עם מומנט מרבי של 67.3 קג"מ.
ההנעה כפולה כנהוג וההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומדת על 4.9 שניות בלבד. המהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש, שוב כמקובל במרבית הדגמים החשמליים, למניעת נהיגה במהירות גבוהה במיוחד המכבידה באופן משמעותית על הסוללה ומקצרת דרמטית את הטווח.
סוללת 78 קוט"ש אמורה לספק טווח נסיעה של 400 ק"מ עם זמן טעינה של 7.5 שעות בזרם עקיף. לטענת וולוו, עמדת טעינה מהירה תטען את הסוללה ל-80% תוך 40 דקות בלבד. בהשוואה לגרסת ה-2.0 ליטר בנזין, סוללות הגרסה החשמלית מוסיפות כמעט חצי טון למשקל המכונית (466 ק"ג, 2,150 ק"ג בסך הכל). מרווח הגחון הנאה של גרסת הבנזין (21.1 ס"מ) שמאפשר לה גם לצלוח שטח רך, קטן בחשמלית ל-17.5 ס"מ בלבד, במטרה להקטין את הגרר ובזבוז האנרגיה ולטובת טווח הנסיעה.
מבחינה חיצונית נבדל ה-XC40 החשמלי בעיקר בחרטום אטום שאינו נדרש להזרים אוויר מצנן למנוע בעירה פנימית ובסביבת הנהג עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומערכת מולטימדיה מעודכנת המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד, העושה שימוש במפות גוגל לטובת ניווט ומאפשרת הורדת אפליקציות שונות.
בוולוו ינסו לעודד לקוחות לרכוש כלי רכב חשמליים באמצעות הטבת "חשמל חינם לשנה", אשר תינתן כהחזר כספי בהתאם לממוצע עלות החשמל באותה השנה. בשלב זה עדיין לא ברור אם ההטבה תגיע גם ללקוחות בישראל אם וכאשר יגיע הרכב ארצה.
הכותב חבר מערכת iCar