שוק היוקרה: גרמניות בירידה, מתחרות בעליה
מכירות מותגי היוקרה התכווצו מתחילת השנה בכ-8%. מרצדס וב.מ.וו רשמו ירידות בולטות בעוד וולוו ולקסוס דווקא צמחו
בניגוד למגמת הצמיחה בשנים האחרונות, ב-2019 התכווץ שוק מכוניות היוקרה. בין ינואר לספטמבר (כולל) נמכרו בישראל 13,496 מכוניות ממותגי יוקרה שונים, לעומת 14,598 בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 8.2% בזמן שכלל שוק הרכב יורד ב-3.2% בלבד.
שלושת מותגי היוקרה הגרמניים (אודי, מרצדס וב.מ.וו) ממשיכים להוביל את השוק ובפער ניכר, אך שלושתם רשמו ירידה בולטת במכירות. אצל אודי הירידה קטנה יחסית ועומדת על 5.7%. אצל מרצדס וב.מ.וו הירידות בולטות הרבה יותר - 13.1% ו-14.5% בהתאמה.
נתונים אלה אמנם לא מבשרים טובות למותגי היוקרה מגרמניה, אך חשוב לציין כי שלושתם סבלו השנה ממחסור בדגמים חשובים והמתנה ארוכה לדגמים חדשים. אודי פתחה את השנה הנוכחית בלי A1 ו-Q3, שניים מרבי המכר של המותג אשר הצטרפו רק במהלך השנה. במרצדס נאלצים להתמודד עם התייקרות דרמטית של ה-A קלאס, וממתינים עדיין לדור החדש של ה-GLA. בב.מ.וו המתינו תקופה ארוכה לדורות החדשים של סדרה 1 ו-3 - ושניהם צפויים לחזור למרכז הזירה בשנה הבאה.
מנגד, וולוו המשיכה במגמת העליה ואילו בלקסוס נהנו מגידול בזכות השקות ה-ES ובעיקר ה-UX, אליהן יצטרף בחודשים הקרובים גם ה-RX לאחר מתיחת פנים. בקדילאק לעומת זאת מתמודדים עם ירידה משמעותית עקב כניסה מאוחרת לשוק של ה-XT4. באינפיניטי העניינים יגעים למרות השקות ה-Q30 וה-QX30. גם פורשה ומזראטי רשמו ירידות חדות, בעוד לנדרובר רשמה עליה בזכות האיווק החדש. ב-DS ממשיכים במסע החדירה לשוק המקומי.
הכותב חבר מערכת iCar