19.5 שעות באוויר: טיסה היסטורית מניו יורק לסידני
חברת קוואנטס, שמבקשת לקצר את זמן הטיסות מאוסטרליה לארה"ב ולונדון, בדקה את התמודדות הנוסעים וסוגיות התדלוק בטיסה כה ארוכה. המרחק: 16,200 ק"מ
מטוס דרימליינר 787-9 של חברת התעופה האוסטרלית "קוואנטס" ערך ביממה האחרונה (שבת) את אחת הטיסות הישירות הארוכות בהיסטוריה – 16,200 קילומטר מניו יורק לסידני שבאוסטרליה. טיסת QF7879 נחתה מעט לפני חצות בלילה (שעון ישראל) אחרי 19.5 שעות באוויר.
בחברה ציינו כי מדובר בחלק ממחקר שעורכת החברה כדי לבחון ולייעל את טיסותיה מהחוף המזרחי של אוסטרליה (סידני ומלבורן) לניו יורק ולונדון. כיום, טיסה מסחרית מניו יורק לסידני כוללת עצירת ביניים בלוס אנג'לס ואורכת 22 שעות, כך שטיסה ישירה יכולה לחסוך ארבע שעות. אם התוצאות יהיו חיוביות ייצאו טיסות מסחריות ראשונות במתכונת זו החל משנת 2022.
Tonight’s #QF7879 route from New York to Sydney, tracking a bit north of the great circle path. @Qantas’ 1st #ProjectSunrise test flight is scheduled to depart at 21:00 ET (01:00 UTC) on the 16,000 km journey.
— Flightradar24 (@flightradar24) October 18, 2019
You'll be able to follow the flight live at https://t.co/YoHY3NYlA8 pic.twitter.com/ZgQTpskVQh
על המטוס היו 50 נוסעים, אנשי צוות ומדענים, שיבחנו את התמודדות הנוסעים בטיסה. על פי החברה, המטרה היא "להגביר את בריאות הנוסעים, למזער ככל הניתן תופעות של ג'ט-לג ולזהות את זמני המנוחה והפעילות האופטימליים בטיסות אולטרה-ארוכות".
הטיסה יצאה במטוס דרימליינר 787-9 חדש הנושא את השם "קוקברה", שייכנס בהמשך לצי החברה. את הטיסה ערכו בסבבים ארבעה טייסים, בנוסף לשני טייסים שהטיסו את המטוס לניו יורק לפני ההמראה.
המרחק העצום יצר אתגרים מבחינת תדלוק. לבסוף הוחלט לתדלק את המטוס בכמות מקסימלית של 101 אלף ק"ג, שתאפשר נחיתה עם כמות דלק של 6,000 ק"ג המספיקה לטווח בטיחות של 90 דקות. חצי ממשקל המטוס בזמן ההמראה הוא דלק, והשאר מתחלק בין משקל המטוס, הנוסעים והמזוודות שלהם.
המטוס טס במהירות של 930 קמ"ש - כ-85% ממהירות הקול. בהתחלה, כדי לחסוך דלק, טס המטוס בגובה שיוט של 36 אלף רגל ובהמשך טיפס לגובה של 40 אלף רגל. בחברה סיפרו כי משקל המזון במטבח המטוס עומד על 1,500 ק"ג.