שתף קטע נבחר
 

זוכרים את רכב השטח האמר? נחשו כיצד הוא חוזר

כעשור לאחר שחיסלה את רכב השטח האזרחי-צבאי, עומדת ג'נרל מוטורס להחזיר לחיים את המותג שהפך לפני סגירתו למטרת לעג של ארגוני איכות סביבה. אולי זו הסיבה לתכניות החשמול עבורו

מותג רכבי השטח האמר עשוי לחזור לחיים, הפעם עם דגמי פנאי רכבים יותר, לצד טנדרים שימושיים - כולם עם הנעה חשמלית בהתאם למגמה השלטת בתעשיית הרכב, וגם כתשובה ליריבה אמריקאית שכבר הציגה אב-טיפוס לטנדר חשמלי. לפי רויטרס, ג'נרל מוטורס, בעלת השליטה במותג, מתכננת להחיות את האמר כבר ב-2021.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

תקציר הפרקים הקודמים: ב-1999 מכרה AM ג'נרל, יצרנית רכב השטח האמר, את שם המותג לג'נרל מוטורס. זו בתורה החלה לשווק דגמים אזרחיים - H2 שהושק ב-2002 על בסיס פלטפורמת שברולט טאהו, ושלוש שנים מאוחר יותר גם את ה-H3 שכונה בייבי-האמר, ונבנה על בסיס הטנדר שברולט קולרדו. בתחילה היה המותג להצלחה מסחררת, כשהוא נשען כמובן על הילת גיבור מלחמת המפרץ השניה, ה-H1 ששימש את הצבא האמריקאי בפלישה לעירק.

 

האמר ()

אבל לקראת סוף העשור הקודם צללו המכירות בעקבות העליה במודעות הסביבתית. ההאמר הפך מטרה לחיצי לעג עקב הופעתו המצ'ואיסטית, גודלו ותדמית "זללן הדלק" שהוצמדה לו. המכירות צללו בהתאם. המשבר שהביא את ג'נרל מוטורס לסף פשיטת רגל ניער את קונצרן הרכב הענק אשר אולץ על-ידי הממשל שהציל אותו מקריסה, לקצץ היכן שרק ניתן. ההחלטה לחסל את המותג הגיעה, יחד עם שליפת תקע החיים מפונטיאק, סאוטרן וסאאב. בשלב מסוים נשקלה אפשרות למכור את האמר לסינים, אך העסקה לא הבשילה.

 

האמר ()

לדברי רויטרס, הפרויקט המכונה BT1 צפוי לראות אור רק בעוד שנתיים, בהשקעה של שלושה מליארד דולר שתסב את מפעל החברה בדטרויט, האחראי כיום על ייצור שברולט אימפלה וקאדילאק CT6, לדגמים החדשים. זאת כחלק מהשקעה מתוכננת של ג'נרל מוטורס - הנאמדת בכ-7.7 מיליארד דולר - בכל מפעלי החברה בארה"ב.

 

האמר ()

בסוכנות הידיעות מציינים כי הפלטפורמה שתפתח GM אמורה לשמש בסיס לטנדר חשמלי מבית GMC כבר ב-2022, ורכב פנאי עבור קאדילק ב-2023, אבל עוד קודם מעוניינים בענקית האמריקאית לשווק דגמים אלו תחת מותג אחר, עם תג מחיר - ומן הסתם אבזור ויכולת שונים - גבוה יותר שיעמוד על 90 עד 100 אלף דולר.

 

מקור מקורב לפרויקט אמר לסוכנות הידיעות כי אחד השמות שנמצאים תחת בדיקה לכך הוא האמר. הפלטפורמה שתפותח לצורך כך תהיה ייעודית לרכב חשמלי, עם סוללות במרכז וככל הנראה צמד מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, שיאפשרו הנעה כפולה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים