יום מדמם בכבישים: נער שרכב על קורקינט נדרס למוות באשדוד
הרוג רביעי היום בכבישים: נער בן 15 נפגע מרכב בפינת הרחובות ויצמן ומורדי הגטאות בעיר, פונה במצב קשה - ומת מפצעיו בדרך לבית החולים. קודם לכן נהרגו שלושה בני אדם בתאונות דרכים ברחבי הארץ
הרוג רביעי בכבישים מאז הבוקר: נער כבן 15 שרכב על קורקינט חשמלי נהרג אחר הצהריים (שישי) מפגיעת רכב בפינת הרחובות הנשיא ויצמן ומורדי הגטאות באשדוד.
חובשים ופרדמיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי בזירה ופינו אותו לבית החולים אסותא בעיר, אך הנער מת מפצעיו בדרך לשם. החובש אליעזר שליסר סיפר כי "על הכביש שכב הנער לצד הקורקינט החשמלי עליו נסע. הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".
מהמשטרה נמסר כי בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה. לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מדובר ברוכב הקורקינט החשמלי הראשון שנהרג מתחילת השנה, וההרוג ה-270 בתאונות דרכים. לפי הרשות נהרגו 33 בני אדם יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.
עוד לפני התאונה באשדוד, נהרגו שלושה בני אדם בתאונות דרכים ברחבי הארץ. בשעות הבוקר נהרג צעיר בן 24 באיילון צפון שיצא לכביש על-מנת להזעיק עזרה אחרי שהתהפך לתעלה בתאונה עצמית. בהמשך היה זה רוכב אופנוע כבן 30, שנהרג בהתנגשות עם רכב פרטי בירושלים, וזמן קצר לאחר מכן נהרג חאלד אחמד דבאח, נער בן 14 מדיר אל אסד, שרכב על אופניים חשמליים בגליל העליון.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס לריבוי התאונות היום ואמר ל-ynet כי "הקטל בכבישים הוא נורא ואיום ואסור בשום אופן שנקבל אותו כגזירת גורל שצריך להשלים איתה. עשה כל מה שצריך כדי למגר את הנגע הזה, ואני קורא לאזרחי ישראל כולם לקחת אחריות במאמץ משותף. ונשמרתם לנפשותיכם מאוד".
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר בתגובה: "עוד שלושה הרוגים היום ועוד פצועים, ממש כמו בכל יום. שנת 2019 היא שנת כשלון של ממשלת ישראל והאזרחים משלמים את המחיר. כל כך הרבה תאונות ואף אחד במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא מכריז על מצב חירום בכבישים. תאונות דרכים הן לא גורל משמים אלא מאבק סזיפי שניתן לנצח בו לו שמים את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות. כל הגורמים האחראים על הבטיחות בדרכים חייבים לשלב ידיים ולפעול באופן אמיתי לצמצום תאונות הדרכים. הגיע הזמן להפסיק להאשים רק את הנהגים ולקחת אחריות".
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "לבנו עם המשפחות שאיבדו היום את ילדיהן בתאונות מיותרות. אנו קוראים להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - פעלו כדי למנוע את האסון הבא. כלים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר, ויש לרכוב עליהם בהתאם. החוק קובע כי רק מי שמלאו לו 16 שנים, עבר מבחן תיאוריה ומכיר את חוקי התנועה יכול לרכוב על כלי חשמלי. בהתאם, גם על הנהגים האחרים בכביש להתייחס לרוכבים כחלק בלתי נפרד מהתנועה בכביש ולאפשר להם לרכוב בבטחה".