חברת yes משיקה שירות טלוויזיה חדש עם אפל
השירות ייקרא yes + ויכלול גם את אפל TV + חינם למשך שנה. המחיר: 199 שקל לחודש, כך שבשורת מחיר - אין. כמו כן, גם למתחרות שלה יש אפליקציות מותאמות לאפל. מדובר בצעד ראשון בתהליך נטישת שידורי הלוויין ומעבר לשידורים על גבי האינטרנט
חברת yes השיקה היום (ב') את שירות הטלוויזיה החדש שלה, yes +. מדובר בשירות סטרימינג על גבי האינטרנט בשיתוף עם אפל, שתשיק את שירות הטלוויזיה שלה אפל TV + ברחבי העולם בעוד ארבעה ימים, ב-1 בנובמבר. החברה הודיעה שהשירות זמין מהיום, ברישום אונליין והוא יושק בהדרגה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הטריפל של yes: תשלמו 299 שקל לחודש
סלקום TV יצאה במבצע לכבוד הממיר החדש - ומייקרת את הטריפל
אחרי פרטנר: סלקום tv תוסיף כפתור נטפליקס לממיר
שירות אפל TV + יינתן חינם ללקוחות yes + למשך שנה. מדובר בשירות שיינתן במילא בחינם לכל מי שקונה מכשיר אפל מספטמבר למשך שנה, כך שלא מדובר בהנחה נוספת ש-yes נותנת ללקוחותיה (גם בסלקום ובפרטנר, לקוח שבוחר בסטרימר אפל מקבל אפל + חינם לשנה). אחרי שנה העלות לשירות בישראל תהיה כנראה 19.90 שקל לחודש (4.99 דולר לחודש).
הלקוחות יקבלו גם מינוי חינם לאפל מיוזיק לחצי שנה, מתנה בשווי של 120 שקל. אחרי חצי שנה, אפל מיוזיק יעלה 19.90 שקל לחודש.
לקוחות yes שירצו לעבור לשירות החדש יעשו זאת לא תוספת תשלום או קנס מעבר.
אין בשורת מחיר
העלות של השירות החדש: 199 שקל לחודש או 299 שקל לחודש במסגרת טריפל. מדובר במחיר זהה לחבילת הפרימיום של yes: yes ultimate כך שאין פה שום בשורת מחיר. לחברה יש חבילה ב-149 שקל לחודש וחבילות של 99 שקל ו-59 שקל לחודש במסגרת סטינג TV, שירות הטלוויזיה האינטרנטי המוזל של החברה.
בטריפל, מחיר החבילה זהה לטריפל של yes ultimate. יש לחברה טריפלים זולים יותר ב-249 שקל לחודש לחודש ובמסגרת סטינג ב-199 שקל וב-155 שקל לחודש. לפי החברה, השת"פ עם אפל כולל פיתוח משותף, עיצוב משותף ובניית מודל תמחור.
לא ברור מדוע אין פה הוזלה לעומת השידורים בלווין, שכן yes חוסכת כסף כשהיא עוברת לשידורים על גבי תשתית אינטרנט (IPTV), במקום בלוויינים, כשהצרכן הוא זה שמשלם על האינטרנט.
בשוק טוענים שלא מדובר בשיתוף פעולה מיוחד עם אפל, ושלמעשה מדובר בהשקת אפליקציה שמותאמת לאפל טיוי (כמו שיש לפרטנר וסלקום כבר מ-2018).
ואכן, אפל מקדמת את השירות שלה עם חברות נוספות כמו פרטנר. בשוק יש שת"פים נוספים של חברות טלוויזיה עם נטפליקס, אמזון פריים וידאו וספוטיפיי, שהיו חסרים ב-yes.
ב-yes טוענים מנגד, שכל הפיתוח נעשה בשיתוף עם אפל, במשרדי אפל בקופרטינו, כולל חיבור לממשק ללא צורך באפל id.
מה בשירות?
כרגע השירות מושק במכשירי אפל (tvos). החברה תשיק בקרוב ממיר אפל TV 4K שיינתן ללקוחות בעלות של 10 שקלים לחודש וללקוחות שמחזיקים בממיר המתקדם ביותר של yes – yesUltra – ללא תוספת עלות. מדובר בממיר אפל שיושק היום במודל השכרה. עזבתם את yes - החזרתם את הממיר. ממיר אפל TV נוסף עולה 39 שקל לחודש.
הפלטפורמה תפעל בשלב מאוחר יותר גם בטלוויזיות חכמות כמו סוני, הייסנס, פיליפס טושיבה,סטרימרים של שיאומי אחרות. ברבעון הראשון של 2020 השירות יהיה זמין גם בטלוויזיות החכמות של סמסונג ו-lg. בשבועות הקרובים יושק גם סטרימר אנדרואיד חדש של yes בשיתוף עם גוגל.
את השירות ניתן להפעיל במקביל בשלושה ממירים ולהוסיף מספר בלתי מוגבל של סטרימרים (כולל בקנייה עצמית). אפשר גם לשלב ממיר לווייני לחובבי הספורט, שכן עבורם אין פה בשורה: שידור אינטרנטי הוא בדיליי לעומת שידור לווייני.
הפלטפורמה תכלול כפתור נטפליקס וגישה לדירוג imdb לכל פריט תוכן, והיא כוללת 140 ערוצים, 130 מהם יכללו שירות קאץ' אפ (צפייה נדחית) שלא קיים כיום ב-yes וכן קיים אצל המתחרות שלה. וכן סקיפ אינטרו (דילוג על פתיח) בכל התכנים, שקיים בנטפליקס (אך לא בכל התכנים).
השירות מאפשר חיבור ללא אפל ID, וניתן לחסום תכנים שאינם מתאימים לילדים, או להגביל טלוויזיה מסוימת לתכני ילדים בלבד. הוא יכלול 45 אלף פרטי תוכן (לינאריים וב-VOD): אלפיים סרטים בחינם, 700 תכני דוקו ו-20 אלף תכני ילדים.
משידורי לוויין לשידור מלא על גבי האינטרנט
yes הכריזה במרץ שתעבור בהדרגה משירותי לוויין לשידור מלא על גבי האינטרנט. מדובר בתהליך דרמטי עבור החברה, שייארך מספר שנים. המהלך מתבקש אך הוא מסוכן, שכן תשתית הלווין יציבה יחסית בעוד האינטרנט בישראל סובל מחוסר יציבות באזורים מסוימים ומשידור מעוכב.
ל-yes יש כבר מוצר אינטרנטי: סטינג TV, אך מדובר בשירות לואו קוסט עם מגוון מוגבל של תכנים שמטרתו להתחרות בסלקום ופרטנר. בהשקה של yes + החברה מציגה שירות פרימיום שיתחרה בשירות הלוויין שלה עצמה ושל HOT.
"זה סטנדרט חדש. מאפשרת ללקוח לצרוך תוכן באופן נייח נייד במגוון מסכים כל זאת במוצר פרימיום מלא כל הערוצים הטלוויזיה של yes בממשק אינטרנטי מתקדם", אמר הבוקר מנכ"ל פלאפון-יס-בזק בינלאומי, רן גוראון, במסיבת עיתונאים שערכה החברה.
בזק, בזק בינלאומי ו-yes נמצאות במהלך סינרגיה. בקיץ החברה השיקה לראשונה חבילת טריפל שממותגת תחת המותג yes שנחשב למותג המוצלח ביותר של החברה מבחינה תדמיתית.