פרסום ראשון: כבאים הוזעקו עקב תקלה ב"אייר פורס 1" בנתב"ג
אחרי כמה הרצות מנועים ולקראת טיסת ניסוי ראשונה ביום ראשון, ערך מטוס ראש הממשלה "ריצת מסלול" בנתב"ג שבה התגלתה תקלה בבלמים. צוותי חירום ובהם כבאים הוזעקו למקום כחלק מהנהלים. המטוס ישמש את ראשי הממשלה והנשיאים לנסיעותיהם לחו"ל בעשורים הקרובים
פרסום ראשון: במהלך ריצת המסלול של מטוס ה"אייר פורס 1" הישראלי בנתב"ג נרשמה תקלה במערכת הבלמים והוכרז מצב חירום שנגמר בלי נפגעים ובלי נזק. ל-ynet נודע כי עקב חום בבלמים הוזנקו למטוס צוותים חירום בהם צוותי כיבוי בהתאם לנהלים. בתעשייה האווירית אמרו כי ריצת המסלול בוצעה כחלק מתהליך שנועד לבדוק את הבלמים לפני ההמראה ביום ראשון.
בצילומים בלעדיים שהגיעו לידי ynet נראים שלושה רכבי כיבוי מאחורי המטוס מטייסת ראש הממשלה שזכתה לשם "כנף ציון". רישומו של המטוס 4X-ISR. כל כלי טיס ישראלי מסומן כ-4X. מטוס רשמי של מדינת ישראל נושא גם את התוספת ISR.
התעשייה האווירית פרסמה הבוקר תמונה מלאה ראשונה של המטוס שנחשף לראשונה ב-ynet. המטוס, אשר ישמש את ראשי ההממשלות ונשיאי ישראל בנסיעותיהם לחו"ל, ימריא ביום ראשון הקרוב לטיסת ניסוי ראשונה. לקראת טיסת הניסוי, נערכה למטוס "ריצת מסלול" בנתב"ג, כדי לבדוק את מערכותיו.
בתעשייה האווירית אמרו כי "המטוס יבצע את טיסת המבחן הראשונה שלו, כחלק מהליך סיום ההסבה, על פי הדרישות המחמירות בעולם התעופה". עוד ציינו כי המטוס יכול לטוס באופן רצוף, ללא צורך בנחיתות ביניים, עד לסין ויפן במזרח, ועד ארצות הברית או ברזיל במערב. במטוס הותקנו מערכות קשר מוצפנות, שיאפשרו לראשי הממשלה שיטוסו בו בעשורים הקרובים לשמור על קשר במהלך הטיסה עם מדינת ישראל, וכן עם ראשי מדינות זרות.
עד כה העבירה הממשלה לפרויקט 729 מיליון שקל. סכום זה אמור לכסות את רכישת המטוס, הסבתו, ותפעולו בחמש השנים הראשונות.
המטוס, מדגם בואינג 767, יצא במהלך השבוע מההאנגר שבו הוא נבנה בנתב"ג להרצת מנועים, ועיצובו המלא נחשף לראשונה ב-ynet. המטוס נצבע בצבעי דגל הלאום, כחול ולבן - חלקו העליון של המטוס נצבע בצבע כחול וחלקו התחתון בלבן. הוא מעוטר במגן דוד גדול בזנבו, ועל גופו הכיתוב "מדינת ישראל" בעברית ובאנגלית, כשסמל הלאום מופיע ביניהם. פס אפור מפריד בין חלקי המטוס הצבועים בכחול ולבן.
בגלל סודיות הפרויקט, בדיקות הרצת המנועים נערכו בשעת בוקר מוקדמת, כדי שכמה שפחות מעובדי נמל התעופה והמפעלים הסמוכים ייחשפו אליו. עם זאת המטוס החל לשדר בטכנולוגיית ADS-B, מה שמאפשר לחובבי תעופה לזהותו בתוכנות מעקב אחרי מטוסים כגון FlightRadar24. אך בזמן אמת יכול הטייס לכבות את השידור, כדי למנוע מעקב שכזה.
העבודות להסבת המטוס כדי שישמש את ראשי המדינה נמשכו כשלוש שנים. הוא נחת בישראל מאוהיו שבארה"ב ב-22 ביולי 2016. במשך שנים רבות פעל בשירות חברת התעופה האוסטרלית "קוואנטס", ובימים אלו מציין 19 שנים לטיסתו הראשונה.
ב-2003 הוחכר המטוס למשך שלוש שנים לחברת התעופה "אוסטרליאן איירליינס". לאחר מכן שב לשירות ב"קוואנטס" עד שיצא משירות עקב הצטיידות החברה במטוסי איירבוס A-330 חדישים וחסכוניים בדלק. בינואר 2016 נרכש המטוס על ידי חברת המטען האמריקנית CAM שתכננה להסב אותו למטוס מטען ואף רשמה אותו ברשות התעופה האמריקנית, אולם בהמשך מדינת ישראל רכשה ממנה את המטוס.