נחשפה: חשמלית שניה לפולקסווגן
היצרנית הגרמנית חושפת חשמלית שניה שמכונה ID4. היא תתבסס על ה-ID3, אבל עם איפור קרבי בדומה לרכבי פנאי ויתכן שאף תצויד בגרסאות הנעה כפולה. השקה צפויה לתחילת 2020
פולקסווגן חושפת את הדגם הבא במשפחת הדגמים החשמליים שיכונה ID4, גרסת פנאי מוגבהת ל-ID3.
באירוע שערכה בגואנגג'ואו עבור השוק הסיני, ציינה פולקסווגן כי במסגרת מתקפת הדגמים החשמליים בכוונתה לייצר כ-300 אלף כלי רכב נטולי זיהום ב-2020, ולהגיע לייצור של כמיליון מכוניות חשמליות ב-2025, כמות שתהווה כ-10% מסך המכירות השנתית של קונצרן הרכב הגדול בעולם אשתקד.
מהתמונה שפרסמה ניתן להבחין כי ה-ID4 מאמצת עיצוב קרבי במעט מה-ID3 עליה היא מבוססת, לרבות פתחי אוורור מודגשים בפינות הפגוש ובחלקו התחתון, בתי גלגלים מודגשים בצבע שחור, חישוקים שונים ופסי גגון, כמקובל בקטגוריה. מאחור נמתחות יחידות התאורה לכל רוחב תא המטען.
השמשה הקדמית הושחרה וחלונות הצד כוסו במדבקות על מנת שלא תתאפשר הצצה לתא הנוסעים, אך כמקובל בפולקסווגן סביר להניח שהוא יהיה זהה ל-ID3 עם סביבת נהג נקיה כמעט לחלוטין ממתגים, לוח מחוונים דיגיטאלי וחוגת בחירת כיוון נסיעה (לפנים, אחור וחניה) מימינו עם מסך מגע בחלקה העליון של הקונסולה המופנה לכיוון הנהג.
ה-ID4 יתבסס על פלטפורמת MEB ייעודית שפיתוח הקונצרן עבור רכבים חשמליים, שתשמש בסיס גם לסיאט אל-בורן ולקופרה טאווסקאן, שניהם מוגדרים בינתיים כקונספטים. בעוד ה-ID3 מוצעת עם מנוע חשמלי אחורי (150 כ"ס בגרסת הבסיס ו-204 כ"ס בגרסאות הבכירות), כאן עשוי להצטרף גם מנוע נוסף מלפנים שיאפשר הנעה כפולה ובכך יעניק יתרון במדינות בעלות אקלים חורפי.
היצע המצברים צפוי להיות דומה – קיבולת של 45, 58 או 77 קוט"ש - עם טווח נסיעה שעומד על 330 ק"מ, 420 ו-550 ק"מ בהתאמה, כמו גם האפשרות לשימוש בעמדה טעינה מהירה של 100KW.
פולקסווגן ID4