שתף קטע נבחר
 

מכוניות חדשות מתייקרות

בינואר 2020 יזנקו מחירי המכוניות החדשות. איך לא להרגיש בכיס את עליית המחירים הצפויה?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

היכונו לינואר: מה כל כך מיוחד בינואר של 2020 ששונה מחודשי ינואר אחרים? התשובה היא "מיסוי". מדינת ישראל כידוע גובה על מכוניות חדשות מיסי קניה בהיקף של מאות מיליוני שקלים וצריכה בדחיפות למלא את הקופה - כי יש גרעון. אבל השנה הזו מיוחדת, כי לא רק עליות של מיסי קניה עומדות לפגוע במי שרוצה לקנות מכונית, גם שינויים של אביזרי בטיחות.

 

פקקים (צילום: דנה קופל)
(צילום: דנה קופל)

 

אז נתחיל במכונית עצמן. מה כולם קונים היום? ג'יפונים או מכוניות היברידיות. בג'יפונים אנחנו כבר כעת מרגישים עליות מחירים עם יבואני רכב שפרסמו מחירונים בשבועות האחרונים – אבל אלה למען האמת מחירונים לשנת 2019 - העלייה הרצינית עוד לפנינו. למה לייקר את הג'יפונים? הסיבה היא שיש בעולם ביקוש רב לג'יפונים (רכבי פנאי), וישראל מפאת קוטנה ממש לא נמצאת במקום הראשון בסדר העדיפויות של יצרני הרכב. אז אנחנו קונים יותר ביוקר, זה מה יש ופעמים רבות פשוט אין - אין הקצאה. עוד נושא חשוב מאד: היברידי.

 

מכירים את טויוטה קורולה הייבריד? היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל. מכירים את יונדאי איוניק? היתיה הכי נמכרת בשנה שעברה. מס הקניה שמדינת ישראל מטילה על המכוניות האלה כרגע הוא 30%. אבל ב-1 בינואר הוא יעלה ויעמוד על 45%. וזה אומר כמובן שהמכוניות האלה יתייקרו המון. יתייקרו לרמה כזו שכבר יהיה זול יותר לקנות מכונית לא היברידית.

 

אם אתם חושבים למצוא מפלט במכונית קטנה, איזו מכונית מיני חמודה, גם כאן יש הפתעה בדרך. חלק ממכוניות המיני מצוידות במערכות בטיחות שמורכבות עליהן בישראל, והמערכות האלה מקבלות זיכוי מס, כלומר הטבה על זה שהן מותקנות. ב-1 בינואר מדינת ישראל עוברת לתת הטבות רק למכוניות שיש בהן מערכות אקטיביות, שיודעות לעצור את המכונית למשל, אז גם כאן אנחנו מדברים על התייקרות. בקבוצת הרכב העממית והזולה ביותר.

 

ומה עם המשפחתיות? טוב, אותן ייקרו גם, כי אפשר. כי צריך לקזז הפסדים על כל הדגמים האחרים. כאן לבטח נשאלת השאלה – מה יעשה הצרכן הישראלי לנוכח העובדה שעומדים לקחת לו יותר כסף מהכיס? התשובה במקרה של הרבה ישראלים היא "שום דבר". כמו תמיד האזרחים ישלפו את הארנק וישלמו עוד קצת כי בכל מקרה הם כבר לקחו הלוואה גדולה אז מה זה עוד כמה מאות שקלים בחודש בנטל שרק הולך וגובר?

 

כמובן שאפשר אחרת. זה כבר ברמה של עניין חברתי. צרכנים בארצות הברית למשל לא מרגישים את הנטל בכל פעם שיצרן של רכב מייקר מכונית באלפי דולרים. כי בארצות הברית חלק ניכר מן העסקאות הן עסקאות ליסינג. וגם בישראל מדובר כבר בתופעה שתופסת תאוצה ניכרת ומונה אלפי לקוחות שלא מוטרדים משינויי מחיר. מכיוון שהוא לא צריך לקנות אותה - קאש מאני. בשלב הראשון, הלקוח משלם על המכונית החכורה מקדמה. המקדמה אינה מאות אלפי שקלים וגם לא עשרות אלפים, זו מקדמה בגובה סביר שמשק בית ישראלי יכול לעמוד בו. לאחר מכן יש פריסה של תשלומים, במשך שלוש שנים.

 

ושוב, לא מדובר בסכומים שחונקים את הארנק. וחשוב לציין – מי שקונה מכונית חדשה פותח את הארנק, לבטח השכיב מינימום של שבעים אלף שקלים. עבור מי שבוחר בליסינג פרטי תפעולי, הכסף יושב בבנק ועובד. והלאה, שלוש שנים נגמרות. מה עכשיו? עכשיו משתמשים בתשלום הסופי כדי להפוך אותו למקדמה על המכונית הבאה. המכונית התייקרה? זה בקושי מורגש בתשלומים החודשיים. ואגב, אין ירידת ערך, זה לא משנה למי שמבצע עסקת חכירה כזו. וגם יתר כאבי הראש המוכרים של מי שצריך לפתוח ארנק ולשים עשרות אלפי שקלים על הכביש – לא קיימים כאן. אין צורך להשכיב כספים על טיפולים כי הם באחריות חברת הליסינג. גם לטסט החברה דואגת והתשלום כולל גם מסלולי ביטוח מוזלים.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים