מסתדרים בשלשות: אודי משווקת דגמים חדשים
היצרנית הגרמנית מתחילה לשווק בישראל גרסה היברידית נטענת ל-A7, כמו גם את מתיחות הפנים של A4 ו-Q7 עם שינויי עיצוב קלים ותוספת אבזור
יחידת ההנעה של ה-A7 משלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר (252 כ"ס) למנוע חשמלי (143 כ"ס), המאפשרים תפוקה משולבת של 367 כ"ס, 17 כ"ס יותר מהגרסה המצויידת במנוע V6 מודגש. המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה קבועה.
למרות תפוקה גבוהה יותר, תוספת משקל של 250 ק"ג גורמת לה לזנק 0.4 שניות לאט יותר ל-100 קמ"ש (5.7 שניות), בדרך למהירות מירבית זהה של 250 קמ"ש. מצברי ליתיום-יון בקיבולת 14.1 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-40 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש. מיקום המצברים מקטין את תא המטען ב-155 ליטר, עם נפח דומה למשפחתית קומפקטית (380 ליטר) וללא גלגל חלופי.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכי מגע - העליון ("10.1) אחראי על מערכת בידור-ניווט, התחתון ("8.6) על מיזוג-נוחות, מערכת שמע של B&O, ריפודי עור, הגה ומושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, חלון שמש, תאורת מטריקס-לד, סגירת דלתות רכה וחישוקי "19. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית, התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, כניסה לצמתים והתראה על פתיחת דלת במקרה שהשטח לא פנוי.
מתיחת הפנים ל-A4 כוללת שינויי עיצוב קלים, לרבות יחידות תאורת לד גדולות יותר מלפנים, סבכה מודגשת ופגושים שונים: מלפנים עם פתחי אוורור גדולים יותר, מאחור עם מסגרת עצומה לצמד המפלטים. בפנים יש כעת מסך גדול מבעבר ("10.1) המופעל באמצעות מגע - במקום חוגת MMI.
היא תשווק כבעבר עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר בשלוש רמות הספק – 150 כ"ס, 190 כ"ס ו-245 כ"ס בשידוך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית או כפולה קבועה בגרסה החזקה בהיצע. כל המנועים נעזרים במערכת היברידית קלה 12V, המאפשרת לדומם את המנוע בעת שיוט ומקדימה את פעולת מערכת עצור וסע. החיסכון לדברי אודי: שלושה ליטר בנזין ל-1,000 ק"מ.
רשימת האבזור של גרסת הבסיס (150 כ"ס, 255 אלף שקל) כוללת בקרת אקלים מפוצלת לשלושה, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, חלון שמש וחישוקי "17. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, התראת שטח מת ותאורה דינמית. גרסת הביניים (190 כ"ס, 280 אלף שקל) מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, חישוקי "18 ובקרת שיוט אדפטיבית בעוד הגרסה הבכירה (245 כ"ס, 320 אלף שקל) כוללת גם תאורת מטריקס לד וחישוקי "19.
בנוסף יתחיל שיווק ה-Q7 העדכני, בינתיים עם מנועי V6 דיזל (286 כ"ס) ובנזין (340 כ"ס) בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. שני המנועים מקבלים מערכת היברידית קלה 48V המאפשרת דימום המנוע בעת הרמת הרגל מהמצערת בשיוט (בטווח מהירות שבין 55 ל-160 קמ"ש) ומקדימה את פעולת מערכת עצור וסע (בגלישה לעצירה החל מ-22 קמ"ש). החיסכון לדברי היצרנית - שבעה ליטר ל-1,000 ק"מ. שיווק גרסה היברידית נטענת, שהייתה הפופלארית ביותר בדגם היוצא, נמצא בבחינה בהתאם לתקנות המסוי העדכניות.
מבחינה עיצובית השינויים הם יחידות תאורת לד חדשות מלפנים ומאחור, סבכה אגרסיבית יותר עם פסים אנכיים, פגוש קדמי עם פתחי אוורור גדולים יותר, פסי הגנה מודגשים מפלסטיק שחור וחישוקי "21 שונים. עיצוב הפנים הוא עם הסידור המוכר מהדגמים העדכניים של היצרנית כולל צמד מסכי מגע - העליון ("10.1) אחראי על מערכת בידור-ניווט, התחתון ("8.6) על מיזוג-נוחות.
ה-Q7 העדכני יוצע ברמת אבזור אחת במחיר 590 אלף שקל (30 אלף שקל פחות מבעבר) הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, ריפודי עור, הגה ומושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית ומתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטח מת (כולל תנועה חוצה מאחור ובכניסה לצמתים).