שתף קטע נבחר
 

זינוק במספר הנפגעים מקורקינט חשמלי

ראש תחום חינוך וקהילה ב"אור ירוק" לאולפן ynet: "זינוק מטורף במספר הנפגעים עם 90% עלייה במספר המאושפזים רק כתוצאה מפגיעות קורקינט חשמלי. 300 אלף כלים חשמליים מסתובבים בקרבינו ללא הסדרה, ללא אכיפה ובלי תשתית"

מספר הנפגעים מתאונות דרכים בהם מעורבים קורקינטים חשמליים נמצא במגמת עליה מטרידה. השימוש הגובר בכלים אלה במרכזי ערים מצד אחד והיעדר תשתיות ייעודיות להם מצד שני, מחייב את הרוכבים לנסוע במקרים רבים על הכביש, במקביל לכלי רכב אחרים העושים בו שימוש.

 

צילום: אלי סגל

צילום: אלי סגל

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שחר נחמן הדר נפצע לפני כחודש כשרכב על קורקינט בכביש, ורק לאחרונה יצא משיקום והגיע לאולפן ynet. "רכבתי על הקורקינט בכביש, לפי כל הכללים והחוקים, ולצערי נהג מונית פגע בי, העיף אותי מהקורקינט ושברתי את הירך. הגעתי לבית חולים איכילוב, שם עשו לי ניתוח, ואחר כך עברתי לשיקום בבית חולים רעות, תהליך ארוך של כחודש".


חבשת קסדה?

"הייתי עם קסדה ומגנים. חשבתי שאם אני אזהר, וארכב לפי הכללים בצד ימין של הכביש אני שמור".

 

רז אביטן, ראש תחום חינוך וקהילה ב"אור ירוק" אמר כי "אנחנו רואים זינוק די מטורף במספר הנפגעים. אנחנו מדברים ממש על ג'ונגל תחבורתי, 90% עלייה במספר המאושפזים רק מתוצאה מפגיעות מקורקינט חשמלי. אלו מספרים אסטרונומיים. אנחנו לא ערוכים מבחינת תשתיות לכמות הכלים האלה, בעיקר בגוש דן. כ-300 אלף כלים חשמליים מסתובבים בקרבינו וללא הסדרה, ללא אכיפה ובלי תשתית - זו התוצאה".


עיריית פריז סילקה את כל הכלים השיתופיים, זה מהלך שצריך לעשות בגוש דן עד שתהיה הסדרה?

"יש את הטווח הקרוב והטווח הארוך. בטווח הקרוב, אנחנו מדברים על 40% מהפגועים מתחת לגיל 16. למעשה, מחר בבוקר משטרת ישראל יכולה וצריכה להגביר את האכיפה, וכשזה יקרה אז כבר בטווח הקרוב אנחנו נראה שיפור בנתוני ההיפגעות".


גם אם תהיה אכיפה, שחר שנפצע רכב על פי החוק. אולי זה פשוט לא נועד לקרות, החיבור הזה בין כביש לקורקינט חשמלי?

"במצב הנוכחי זה לא יכול לעבוד. אנחנו מסכנים גם את משתמשי הדרך, גם את הולכי הרגל וגם את כלי הרכב בכבישים. משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צריכים לכנס וועדת חירום, ולהחליט להסדיר אותו".


ד"ר דב אלבוקרק, הוא מנהל בית החולים השיקומי רעות ת"א, אליו מגיעים פצועים רבים לתהליך השיקום. "אנחנו ממוקמים בלב תל אביב, ואנחנו רואים עשרות ומאות מהנפגעים הקשים יותר. יש עליה במטופלים שהיו מעורבים בתאונות הדרכים עם קורקינטים".

 

מהן סוג הפציעות שאתה בעיקר רואה?

"חלק גדול הם פגיעות אורתופדיות, שברים, פגיעות ברצועות ופגיעות ראש. כשאנחנו מדברים לא רק על פגיעות ראש קשות, אלא גם הקלות שגורמות זעזוע מוח ועשויות להוביל לפגיעה בזיכרון, קשב וריכוז, תעסוקה ותקשורת. המשמעות היא שיש פה השלכות ארוכות טווח".

 

מהו לדעתך ניתן לעשות?

"קסדות הן סופר חשובות ויש חוסר מודעות של הציבור לכך. אנשים אומרים שלהם זה לא יקרה, הם לא מבינים איך פגיעות ראש קלות וקשות יכולות להשפיע להם על החיים. אנשים צעירים שיש להם עוד הרבה שנים לחיות. ועוד דבר שחשוב להדגיש הוא חשיבות השיקום, ולא רק הצד האורתופדי אלא גם פסיכולוגיה שיקומית, למשל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
סינגפור רוכבים על קורקינט חשמלי קורקינטים חשמליים
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים