שתף קטע נבחר
 

חלקה של משטרת התנועה בקטל בכבישים

רדיפה אחרי דוחות במקום נוכחות בכבישים מסוכנים, ומספר דליל של שוטרים בשעות המועדות לפורענות. אז מה אם זה עולה עוד כסף? דעה בדקה

 

דעה בדקה: חלקה של מתנ"ע בתאונות הדרכים    (צילום: שחר גולדשטיין)

דעה בדקה: חלקה של מתנ"ע בתאונות הדרכים    (צילום: שחר גולדשטיין)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אומרים שתאונות דרכים תלויות בשני גורמים - תשתיות והגורם האנושי. אני רוצה להוסיף גורם שלישי: משטרת התנועה. לא חלילה שוטרי התנועה, שעובדים קשה בחום ובגשם, אלא תפיסת ההפעלה שהיא מיושנת ושגויה.

 

 

משטרת התנועה נמדדת, כמו שאר גופי המשטרה, במדדי הצלחה. "אחוזון", בעגה המשטרתית. אחד ממדדי ההצלחה הוא מספר דוחות התנועה. לכן לעולם תמצאו ניידת משטרה עם אקדח לייזר בסופו של כביש ארוך וישר, אבל בכביש המתפתל שיבוא אחר כך - היכן שיש עקיפות על פס לבן ופניות פרסה אסורות - לא תראו שוטר לרפואה. זו הבעיה של דוחות. הם ניתנים במקומות שקל לתפוס נהגים עבריינים.

ניידת אגף התנועה (צילום: דוברות המשטרה )
(צילום: דוברות המשטרה )

משטרת התנועה חייבת לעבור למצב הפעלה אחר של הרתעה ומניעה, ולא של ענישה. איך משיגים זאת? באמצעות נוכחות מוגברת של ניידות ואופנועים בכבישים אדומים ומועדים לתאונות ועבירות תנועה. עדיף למנוע תאונה מלרשום דוח לעבריין תנועה. תראו לי את הנהג שלא מוריד את הרגל מהגז ומסלק את היד מהטלפון כאשר הוא מבחין בניידת משטרת. הבעיה שאין מדד הצלחה למניעת תאונות, אז למה לעבוד בזה?

 

הבעיה השנייה היא מספר שוטרי תנועה שעובדים בפועל. מאחר ששעת הפעלה הכי זולה של שוטר היא במשמרת בוקר, נמצא בה את מספר השוטרים הגבוה ביותר. אבל ככל שהיום מתקדם כך גם יורד מספר השוטרים שעובדים. למה? כי עלות שעת העבודה עולה. זאת על אף שסטטיסטית, תאונות קטלניות קורות דווקא בשעות אחר הצהריים ותאונות קטלניות רבות נפגעים קורות בשבתות.

 

חייב להיות שינוי במערך ההפעלה של משטרת התנועה כך שנמצא נוכחות מוגברת של שוטרים לא רק במשמרת בוקר אלא גם בשאר חלקי היום ובסופי שבוע. נכון, זה עולה הרבה יותר, אבל בטח לא יותר מעוד הרוג.

 

  • הלל פרטוק היה דובר המשטרה

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לדברים: "בניגוד לנטען, משטרת ישראל ממקדת את פעילות האכיפה בעבירות מסכנות חיים ובריונות כביש במקומות מועדים שבהם קיים ריבוי של תאונות ונפגעים. רק בשנה האחרונה נרשמו כ-2,500 דוחות בגין עקיפה של קו הפרדה רצוף ועוד 150 אלף דו"חות בגין השימוש בטלפון נייד. האכיפה נועדה לשם הרתעה ולא לשם רישום דוחות, וכפועל יוצא למנוע תאונות דרכים. הדברים הנאמרים תלושים מהמציאות".

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com


פורסם לראשונה 20/11/2019 10:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עטא עוויסאת
הלל פרטוק
צילום: עטא עוויסאת
מומלצים