טויוטה מציגה: ראב4 נטען מהשקע
רכב הפנאי של טויוטה מקבל גרסה היברידית נטענת עם 306 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ. וגם: לקסוס LC מפשילה את הגג
טויוטה חשפה בתערוכת לוס אנגל'ס גרסה היברידית-נטענת לראב4,
שתהיה החזקה, המהירה וגם החסכונית ביותר בהיצע. הוא יתמודד מול גרסאות PHEV של מתחרים כמו פיז'ו 3008,
פורד קוגה
ואופל גרנדלנד X,
כשינחת כאן בסוף 2020.
היצרנית היפנית חושפת בינתיים נתונים חלקיים על יחידת ההנעה. זו משלבת בין מנוע בנזין 2.5 ליטר מהראב4 ההיברידי המחובר לגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים האחוריים, שמאפשר הנעה כפולה. התפוקה המשולבת עומדת על 306 כ"ס (88 כ"ס יותר) ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, קיצוץ 2.2 שניות מהראב4 ההיברידי הרגיל. טויוטה לא מציינת את קיבלות המצברים, אבל מבטיחה אפשרות נסיעה של 60 ק"מ בכוח החשמל.
הגרסה ההיברידית הנטענת נבדלת מזו הרגילה בצמד פסי לד במקום פנסי הערפל, חישוקי "19 דו כיווניים ופתח נוסף מעל בית הגלגל האחורי ימני לשקע הטעינה. בתא הנוסעים יש בורר שליטה במערכת ההנעה, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה ותצוגת נתונים עלית.
לקסוס חשפה גרסת קבריולה ל-LC500, והיא תנחת כאן במחצית השנייה של 2020, במטרה להתמודד מול מתחרות בעלות גג נפתח כמו ב.מ.וו סדרה 8 ומרצדס S קלאס. היא מצוידת בגג בד חשמלי הנפתח ב-15 שניות ונסגר ב-16 שניות, האפשרית גם בנסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש. לדברי היצרנית הבחירה במנגנון זה מאפשרת עליה צנועה במשקל העצמי של כ-100 ק"ג כמו גם פגיעה מנימאלית בנפח תא המטען.
הקבריולה תוצע רק עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר עם 471 כ"ס (הקופה מוצעת גם בגרסה היברידית), העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת עשרה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. הנוסעים ב-LC יהנו ממגן רוח ייעודי, מערכת היוצרת הד חוזר מהרמקולים להפחתת רעשי רוח ודרך וממערכת חימום לצוואר, הפעולת - יחד עם יתר מערכות החימום להגה ולמושבים – בהתאם לטמפרטורה החיצונית ומצב הגג.
הכותב חבר מערכת iCar
טויוטה ראב4 PHEV