קמדן אנד שוז: לקוחות שלא קיבלו נעליים - יקבלו זיכוי לקנייה בחנות
עשרות מלקוחות הרשת מתלוננות על קריסת שירות הלקוחות עוד בטרם כניסת הרשת להקפאת הליכים. חלקן המתינו שבועות לנעליים שרכשו באתר וחששו שאיבדו את כספן. מנכ"ל החברה הודיע כי לקוחות שרכשו עד 19 בנובמבר מוזמנים להגיע לחנויות הרשת לקבלת זיכוי בשווי הרכישה באתר - לטובת רכישה בחנות
אין החזר כספי, יש זיכוי לחנות: עשרות לקוחות מתלוננות שלא קיבלו נעליים או כסף אחרי שקנו באתר האינטרנט של חברת האופנה קמדן אנד שוז. מנכ"ל הרשת, אלון שני, החליט שלקוח שרכש באתר עד 19/11/2019 מוזמן להגיע לחנויות ולקבל זיכוי בשווי הרכישה באתר, לטובת רכישה בחנות. הזמנות שבוצעו דרך אתר החל מ-20/11/2019 יסופקו כרגיל, והחנויות יישארו פתוחות.
יש לכם תלונה על חברת אופנה או אתר אינטרנט? כתבו לנו >>
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ביהמ"ש הוציא צו הקפאת הליכים זמני לרשת קמדן אנד שוז
צו הקפאת הליכים לחברת ד.א רץ שירותי שליחיםעקב חוב של 26 מיליון שקל: צו עיכוב הליכים לרשת האופנה דיסקרט
לפי הודעת המנכ"ל, הלקוחות לא יוכלו לקבל את כספם בחזרה ואם יהיה להם מזל, כשיגיעו לסניף אולי ימצאו את הנעליים שהזמינו אונליין, במידה שלהם. יחד עם זאת, לקוחות התלוננו שהתקשו לקבל מענה טלפוני בסניפים, כך שקשה יהיה להם לברר מראש אם הדגם שקנו באתר, נמצא בסניפים. לקוחה שהחברה לא סיפקה לה הזמנה גדולה של מספר זוגות נעליים אמרה ל-ynet: "עכשיו אצטרך להגיע לאחת החנויות שלהם ולמצוא לעצמי זוגות חלופיים, במקום שפשוט אקבל את הכסף בחזרה. זה מעצבן אבל זה יותר טוב מלא לקבל את הנעליים ולא את הכסף".
עשרות לקוחות פנו ל-ynet בתלונות על כך שנעליים שהזמינו באתר האינטרנט של החברה לא הגיעו אליהם, והם לא קיבלו מענה בשירות הלקוחות במשך שבועות. יותר מכך, שעות ארוכות אחרי שהוגשה בקשה להקפאת הליכים לחברה - אתר האינטרנט שלה נותר פתוח לרכישות, כלומר, לקוחות עדיין יכולים לקנות בו, למרות שהיה על החברה לחסום אותו לרכישות לאלתר, אם אין ביכולתה לספק את הסחורה.
א', לקוחה שקנתה ב-248 שקל באוקטובר, לא קיבלה את הכסף או את הפריט שרכשה. "אני רודפת אחריהם כבר שלושה שבועות". לקוחה בשם עינב קנתה במבצע שהחברה קידמה - "הנחת מע"מ בקנייה מעל 150 שקל", ואמרה כי "קניתי בלמעלה מ-300 שקל כדי לקבל את ההנחה. אני מנסה כבר כשלושה שבועות להשיגם בכל דרך אפשרית אך אין מענה בשום פלטפורמה. סיפקו לי שני זוגות נעליים ואת השלישי לא". לקוחה נוספת טוענת שאיגדה קבוצה של 100 לקוחות שלא קיבלו נעליים או את הכסף בחזרה. גם בפייסבוק יש לא מעט תלונות. בין היתר, לקוחה שקיבלה משלוח של זוג נעליים שונה מזה שהזמינה, החזירה אותו לאחת החנויות, אך עדיין לא קיבלה את ההחזר הכספי המגיע לה.
ל-ynet נודע כי החברה הגישה בקשה להקפאת הליכים בשל קושי תזרימי. במסגרת הבקשה, ניתנה החלטה לצו הקפאת הליכים, כך שאי אפשר כרגע לתבוע אותה. בכוונת בא כוח הרשת להביא את החברה להליך של שיקום, במסגרתו החברה מעוניינת לספק את כל ההזמנות שהוזמנו באתר.
החברה, שלא מונה לה עדיין נאמן, אמנם שילמה את משכורות העובדים, אך יש לה חובות לחלק מהספקים. במקרים כאלה הספקים בדרך כלל רוצים לקבל את הכסף ובמקביל מעוניינים גם בהמשך הפעילות של החברה. ברגע שיגיעו למתווה כזה, אם יגיעו - יש תקווה שההזמנות יסופקו.
הבוקר פורסם כי לחברה, שגם מפעילה 11 חנויות פיזיות, יש חובות בסך 12 מיליון שקל, כשמחזור המכירות שלה עומד על 40 מיליון שקל. לפי הבקשה, "במהלך שהחל ב-2019 פסקו הבנקים וחברות האשראי להעמיד לחברה מסגרת האשראי ובמשך השנה האחרונה החלו לדרוש לצמצמה".