מרצדס חושפת גרסאות קצה לדגמי הפנאי
חטיבת הביצועים של מרצדס חושפת גרסאות קצה לרכבי הפנאי GLE ו-GLS, עם ביצועי ספורט ברכב פנאי שימושי לשבעה נוסעים. ינחתו בישראל ברבעון השני של 2020
בדיוק 20 שנים לאחר שהציגה רכב פנאי ספורטיבי (ML55 AMG) וסחפה את שאר הקטגוריה לייצר מתחרים ראויים, חושפת מרצדס גרסאות קצה ל-GLE
ו-GLS.
שניהם ינחתו כאן ברבעון השני של 2020.
בשני המקרים יוצב בחרטום מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר שמייצר - בסיוע צמד מגדשי טורבו - הספק מירבי של 612 כ"ס, 27 כ"ס יותר מבעבר. ה-GLE יוצע גם בגרסה "מוחלשת" עם 571 כ"ס בלבד, אך זו לא תשווק כאן. שני המנועים מסתייעים במערכת היברידית קלה 48V המוכרת של היצרנית, לטובת צמצום צריכת הדלק, פליטת המזהמים ועוד. יש תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (שבעה בדגמים היוצאים) והנעה כפולה-קבועה מבוססת מצמד רב-דיסקיות, אחורית בבסיסה עם אפשרות להעברה של עד 50% מכוח המנוע לפנים לפי דרישה. הדיפרנציאל האחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.
ה-GLE יזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (0.4 שניות פחות מהדגם היוצא) בלבד, נתון זהה למתחרים כמו אודי RSQ8 וב.מ.וו X5M, בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית, או 280 קמ"ש לאחר הסרתה (10 קמ"ש פחות מב.מ.וו, 25 קמ"ש פחות מאודי). ה-GLS הגדול והכבד יותר יסיים את המיאוץ הקלאסי ב-4.2 שניות, קיצוץ של 0.4 שניות מהדגם היוצא, בדרך להגבלה אלקטרונית בלתי ניתנת לביטול של 250 קמ"ש.
שניהם מצוידים במערכת מיתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים מרווח גחון משתנה (5.5+ ס"מ או הנמכה של סנטימטר בהתאם למצב הנהיגה הנבחר) ונתמכים במוטות מייצבים אקטיביים לצמצום זוויות הגלגול. הצמיגים הם מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים מבעבר (285/40) על חישוקי "22. על הבלימה מופקדים דיסקים גדולים יותר: 370-400 מ"מ לפנים-אחור. ב-GLE ניתן להזמין גם בלמים קרמיים המאפשרים עמידות גבוהה יותר כנגד דעיכה והפחתה של המשקל הבלתי מוקפץ.
מבחינה עיצובית נבדלים השניים מגרסאות רגילות בסבכת פסים (מכונה פאן-אמריקנה), פגושים אגרסיביים מלפנים עם פתחי אוורור גדולים ורביעיית מפלטים מאחור. בתא הנוסעים יש גימורי קרבון, מושבים בעלי תמיכה משופרת, והגה שלוש צלעות שטוח בחלקו התחתון עם בורר מצבי נהיגה ומנופי שליטה ידנית מאחור.
מרצדס GLE63 AMG