שתף קטע נבחר

האם בעתיד נעשה קניות רק ברשת?

עד כמה אנחנו אוהבים לקנות אונליין, האם המחיר הוא הפרמטר הכי חשוב לישראלי, ואיפה נעשה קניות בעוד 20 שנה? צפו בדיון

 

בשיתוף שופרסל אונליין

 

 

 

 

חודש הקניות של נובמבר בעיצומו, והצרכן הישראלי רוצה ליהנות מהמבצעים וההנחות ברשת, בדיוק כמו שאר העולם. חגיגת הקניות השנתית היא הזדמנות מצויינת לבדוק את מאפייני ההתנהגות של הצרכנים הישראלים, וגם לתת להם כמה טיפים.

 

לדברי גיא אבן, מנהל אגף שיווק ודיגיטל בחברת שופרסל, "הישראלים מאוד מאוד אוהבים לקנות אונליין. 90% מהישראלים מצהירים שהם קנו לפחות פעם אחת באונליין בשנה האחרונה. אנחנו גם יודעים שהישראלים מאוד דיגיטליים, אוהבים את הסמראטפונים שלהם, את המחשבים - אנחנו עם שאוהב לקנות אונליין".

 

- איזה מוצרים הישראלים אוהבים בעיקר לקנות?

אבן: "הישראלים אוהבים לקנות הכול באונליין - טכנולוגיה, חשמל, אופנה, פנאי, אבל גם עולם המזון מפותח מאוד בישראל. רואים את זה שכל הזירות הולכות ומתפתחות".

 

- עד כמה המחיר מהווה שיקול מכריע לפני הקנייה?

אבן: "מחיר זה הדבר הראשון שמציינים, אבל זה תלוי בעולם התוכן שאתה קונה. במוצרי חשמל אכן המחיר הוא הפקטור העיקרי. אבל במזון - המחיר לא משחק מקום ראשון – רואים יותר שהנוחות, האיכות והשירות הם הפרמטר הראשון שהלקוח מציין כשהוא בוחר אתר אונליין".

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

אלעד גולדנברג, יועץ אסטרטגי למסחר אלקטרוני ולשעבר בכיר באיביי, נתן כמה טיפים לצרכנים הישראלים: "הטיפ הראשון הוא להתחיל את הקניות הרבה לפני שהחגים הגדולים של ההנחות מתחילים. לסמן כבר היום את המוצרים שרוצים, לעקוב אחרי ההנחות, לראות כמה אתרים במקביל.

 

"אני מאוד בעד לנסות ולצמצם קצת את הקניות האימפולסיביות של הישראלים. לקנות מה שצריך, לשלם אולי קצת יותר - המחיר הוא לא הכל, רוצים גם לקבל מוצר טוב. לפעמים החיסכון מוביל לזה שיש לנו מוצרים מיותרים בבית. אני אומר רגע לחכות, לא לקפוץ ישר עם המקלדת, לא ישר לקנות. להסתכל בכמה מקומות, לקרוא חוות דעת, לראות שקונים את הדבר הנכון".

 

- מאילו טעויות כדאי לצרכנים להימנע?

גולדנברג: "אני חושב שהטעות הראשונה שאנחנו עושים זה הפיתוי. אנחנו גוללים בפיד באינסטגרם, רואים חולצת טי-שירט יפה או זוג נעליים שבא לנו, ואנחנו קונים. לפעמים מאתר שלא מכירים, פשוט התפתינו לראות חולצה צבעונית ויפה. זה קורה לכולם. לפחות לבדוק. אני אומר - רגע – קודם כל בעיני זה לא ליפול לפיתויים.

 

"דבר שני זה לדעת ממי קונים - לקנות מאתרים שאנחנו מכירים. האתרים הגדולים והמוכרים נותנים אמצעי ביטחון לקונים. עוד דבר זה תמיד יש אותיות קטנות, כמו עלויות של משלוח, או מיסוי שצריך לבדוק אם מזמינים מחו"ל. וכמובן תמיד תמיד לבדוק את אפשרויות ההחלפה וההחזרה".

 

- במבט קדימה, האם בעתיד נקנה בעיקר באינטרנט?

אבן: "אין ספק שזה ילך ויצמח. מדברים על כך שב-2040 רוב הקניות בכלל השוק יהיו באונליין. זה לא אומר שלא יהיו חנויות, עדיין החוויה בחנויות היא דבר חשוב, אנשים אוהבים לגעת, לחוש ולמדוד, אבל אין ספק שאנחנו רואים שהעולם הזה צומח".

 

גולדנברג: "רואים שקצב הצמיחה של עולם האיקומרס עולה משנה בשנה ב-20%, והוא דיי קבוע שם, זאת אומרת שהוא לא עובר את זה. הוא עדיין גדל, ולוקח נתח גדול מהקניות שלנו. אני מאמין שנגיע לחצי חצי, 50% מההוצאות באונליין ו-50% בחנויות הקמעוניות - שם יקרה משהו אחר. לדעתי בסביבות 20 שנה מהיום כל הצרכנות תיראה אחרת לגמרי".

 

בשיתוף שופרסל אונליין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים