שתף קטע נבחר

כך תקנו מוצרי ביוטי אונליין

למרות שבחירת מוצרי קוסמטיקה כוללת אלמנט של התאמה אישית, יותר ויותר צרכנים כבר לא חוששים מרכישת מוצרי יופי ברשת

בשיתוף שופרסל אונליין

 

צללית, מסקרה, שפתון, ליפסטיק, מייקאפ, בשמים ושאר מוצרי יופי: אם בעבר הלא רחוק היינו נוהגים לגשת פיזית לחנות כדי לרכוש אותם היישר מחלונות התצוגה הראוותניים, הרי שכיום נראה כי אנו עומדים בעיצומו של שינוי של ממש – בשנים האחרונות רבים מוותרים על קנייה פיזית של מוצרים אלו ובוחרים לעשות זאת היישר מהנוחות הבלתי מתפשרת שמאפשרים הסמארטפון, הטאבלט או המחשב הביתי.

 

לקנייה ברשת מגוון יתרונות, אך גם כאשר מדובר במוצרי ביוטי, חשוב לדעת כיצד להתנהל נכון על מנת למקסם את חווית הקנייה ולהימנע מטעויות. 

איפור (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
 

"לפני עשור או אפילו 7-6 שנים אחורה, מוצרים כמו מייק אפ או איפור שיש להם אלמנט של התאמה אישית, של גוון או טקסטורה היו מן סוג של טאבו בקנייה אונליין", מסבירה גליה תורן חן, מומחית צרכנות ביוטי ובישום ברשת BE ומגישת תכנית הרשת "מילון היופי". "בקוסמטיקה יש גם אלמנט של ריח, טקסטורה, מגע עם העור. חשוב להבין שבניגוד לאופנה, הקוסמטיקה היא הרבה יותר חושית וחושנית, מעורבים בה יותר חושים".

 

לפי תורן חן, המהפכה הטכנולוגית של השנים האחרונות הביאה להבשלת התנאים לביסוס קניות ברשת של מוצרים אלו, שעד לא מזמן רכישתם הייתה נחלתן של החנויות הפיזיות בלבד.

  (צילום: דביר מרדכי)
גליה תורן חן(צילום: דביר מרדכי)
 

"מרבית החסמים שהיו בעבר על רכישות אונליין של מוצרי יופי הולכים ונעלמים בזכות טכנולוגיות וחינוך שוק ואנו באמת רואים שיש עלייה גדולה בכמות הרכישות. התוכן היום הרבה יותר משובח – בין אם אלה סרטוני וידאו שמדגימים את המוצר או ממחישים את הטקסטורה שלו, או משפיענים ומאפרים ידועים אשר מפרסמים אותו ביו טיוב. בנוסף, חווית הצרכן הולכת ומשתפרת בזכות תשלום מאובטח, משלוחים יותר מהירים ועוד".

 

לדבריו של זיו קסלמן, סמנכ"ל דיגיטל ברשת Be by shufersal, גם היכולת לרכז את כל הקנייה במקום אחד מהווה יתרון משמעותי בקנייה אונליין. "צרכנים היום מחפשים את הנוחות", טוען קסלמן.

 

בשלב הראשון, טרום הקנייה, חשוב מאוד לבצע תחקיר מקדים על מנת להבין באיזה אתר הרכישה תהיה משתלמת יותר – מבחינה כלכלית ופרקטית כאחד. "זה נורא קל היום מכיוון שיש קבוצות פייסבוק רבות שהתאגדו סביב הנושא של צרכנות נבונה ברשת", מרחיבה תורן חן, "בקבוצות האלה מפרסמים את כל מה שחדש וחם, את ההטבות הכי שוות. חשוב להיות חלק מהקבוצות האלה ולאחר מכן גם לעשות חיפוש אחר האתר שבו אתם שוקלים לרכוש, ולקרוא את חוות הדעת השונות".

  (צילום: סיון פרג')
זיו קסלמן (צילום: סיון פרג')
 

גם לטיימינג יש משקל בתהליך הבחירה. לפי תורן חן, לפעמים ההמתנה פשוט לא שווה את זה. "צריך לקחת בחשבון שנובמבר הוא אמנם חודש עם הרבה הנחות ומבצעים, אבל אם יש מוצרים דחופים לא הייתי מחכה כי לפעמים העומסים גבוהים וחברות הדואר פשוט קורסות. אני ממליצה לעשות 'וויש ליסט' למוצרים מועדפים לא דחופים, ואיתם לחכות לנובמבר. כשמדובר במייקאפ הקבוע, במוצרים השוטפים, עדיף לעשות סקירת שוק באתרים השונים מכיוון שתמיד יש מבצעים והטבות".

 

"הטבות ומבצעים הם דברים מאוד דינמיים", מוסיף קסלמן, "מסיבה זו אחד העקרונות הכי חשובים בקניות מסוג זה זה באמת להיכנס ולבדוק את המבצעים כל יומיים-שלושה מכיוון שהם משתנים באופן תדיר".

 

כשהקניות ברשת מהוות את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים, אין זה פלא שאתרים רבים מנהלים מלחמה עיקשת על ליבו של הצרכן הפוטנציאלי. גם כאן ניתן לרתום זאת לרכישה משתלמת וזולה יותר. "הרבה אתרים מפעילים תכניות נאמנות. המשמעות של זה היא שככל שמתקדמים במספר הרכישות מקבלים יותר – בין אם זה בהנחות, הטבות או דוגמיות של מוצרים. זה יכול להגיע להבדל של עשרות אחוזים והיום זה משמעותי", מדגישה תורן חן. "ההמלצה שלי היא להירשם לניוזלטרים בשניים-שלושה אתרים שאוהבים ונהנים מהם".

 

  (צילום: סיון פרג')
(צילום: סיון פרג')

ומה עושים במקרים של – לא עלינו – זיופים? פה המוכר הוא הבטוח יותר ועדיף לא לקחת סיכונים מיותרים. "היום המזייפים הפכו להיות מאוד מאוד משוכללים ומאוד קשה לעלות עליהם בעין לא מיומנת", מתריעה תורן חן, "צריך לקחת בחשבון שמעבר לזה שקיבלת מוצר לא איכותי הוא גם יכול להיות מסוכן לעור שלך. זה לא כמו אופנה שמקסימום אם החולצה מגרדת מורידים אותה. הדרך להימנע היא לקנות באתרים גדולים ואמינים. אני מאוד אוהבת אתרים ישראלים בגלל שהשירות בעברית, יש עם מי לדבר. הדברים האלה חשובים".

 

דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא גודל וכמות המוצר, שכיום יכול להגיע גם באריזות מוקטנות. " צריך לשים לב, בעיקר בעולמות הבישום, לכמות המוצר במ"ל", מסביר קסלמן, "לפעמים בעת הקנייה המוצרים נראים מאוד דומים וחשוב להשוות את הגדלים".

 

ומה צופן לנו העתיד? " אין ספק שהטכנולוגיה הולכת ומשתכללת", מסכמת תורן חן, "אנחנו מדברים על התאמות אינדיבידואליות של מוצרי טיפוח על ידי צילום עצמי, פרסונליזציה באמצעות טכנולוגיה לקבלת מרשם אישי יותר לקרם ולמייקאפ. אני בטוחה שבעוד מספר שנים נוכל כבר לדגום מהבית חלק מהריחות של הבשמים אותם אנו מעוניינים לרכוש מבלי לקום מהכיסא".

 

 

בשיתוף שופרסל אונליין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים