שתף קטע נבחר

יום שישי השחור של הקניונים: הישראלים מעדיפים לקנות באינטרנט

נובמבר הוא חודש מרובה חגיגות מבצעים וקניות, אך לאחר שהישראלים הסתערו על הקניות אונליין, נראה כי לא נשאר להם כסף להוציא על קניות בקניונים. אם גם חודש דצמבר יישאר שחון, חברות אופנה נוספות עלולות לשלם את המחיר. פרשנות

ענף האופנה ממשיך להציג ירידה מתמשכת במכירות. בסוף נובמבר נכנסה להקפאת הליכים רשת אופנה נוספת, קמדן אנד שוז, במה שהיווה אקורד סיום צורם לנובמבר הקשה שעבר על הענף. בלאק פריידיי לא הצליח לחפות על הירידה המתמשכת בפדיונות של קמעונאיות האופנה.

 

ענף האופנה ממשיך לדשדש: צניחה של 6.4% במכירות בלאק פריידיי

סייבר מאנדיי: אמזון שולפת את המבצעים הכי עמוקים

הלהיטים של בלאק פריידיי: מטוחן אשפה ועד מנשא לתינוק

 

החולשה במכירות בקניונים בישראל מתעצמת על רקע חגיגת הקניות של הצרכנים הישראלים מאתרי אינטרנט בינלאומיים כמו עלי אקספרס, נקסט, אמזון, איביי ואסוס. ביום הרווקים הסינים (11 בנובמבר) רכשו הישראלים מאתר הקניות עליבאבא ב-40 מיליון שקל, ובבלאק פריידיי שחל בסוף נובמבר קנו בכמיליארד שקל מאתרי האינטרנט.

קניון השרון בנתניה(צילום: עידו ארז)

נובמבר הוא חודש מרובה חגיגות מבצעים וקניות, אך לאחר שהישראלים הסתערו על הקניות באינטרנט, נראה כי לא נשאר להם כסף להוציא על קניות בקניונים. ואם זה לא הספיק, כדי להשבית את שמחת נובמבר, הגיעו באמצע החודש הרקטות מעזה שהחסירו עוד ימי מסחר שהתבטאו בסוף החודש בירידה בפדיונות.

 

 

גם לוח השנה העברי לא היטיב עם חנויות האופנה בנובמבר. בשנה שעברה חל חנוכה בתחילת דצמבר ומכירותיו יוחסו לנובמבר, ואילו השנה יחול החנוכה בסוף דצמבר ומכירותיו יירשמו בחודש דצמבר. "יש ירידה במחיר המוצר ויש ירידה כללית בקניות. אנשים יודעים מה המחיר של הבגד בחו"ל ויש לזה השלכות על הקנייה", אומר עופר שחטר, מנכ"ל חברת הייעוץ ושיווק מרכזי קניות פרו־מול. "גם הירידה בגודל התא המשפחתי משפיעה על הצריכה".

 

נובמבר היה חודש שחון, גם מבחינת הגשם, והמעילים נותרו מיותמים בחנויות. אחרי החודש הקשה, עיני ענף האופנה נשואות בציפייה לדצמבר. אם גם הוא יישאר שחון, חברות אופנה נוספות עלולות לשלם את המחיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מוטי קמחי
קניון עזריאלי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים