שתף קטע נבחר

האאוטלט הגדול והיחיד בשרון ייפתח בתחילת 2020

בחודשים הקרובים צפוי להיפתח בצפון אזור התעשייה של נתניה ביקל אאוטלט סנטר, קניון שעומד לעשות מהפכה בתחום האאוטלט. על פי סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה, הקניון צפוי למשוך אליו למעלה מ-12 אלף מבקרים ביום. איך אפשר להסביר את ההצלחה המסחררת הזו בעידן הקניות ברשת?

30 ק"מ דרומית לשטוטגרט שבגרמניה שוכנת העיירה הקטנה מצינגן, שהפכה בתחילת שנות האלפיים לאתר עלייה לרגל לתושבי גרמניה ולתיירים מכל העולם, שמגיעים בהמוניהם באוטובוסים ישירים ובמכוניות פרטיות. בעיירה, שמכונה "בירת האאוטלטים", אפשר למצוא כמאה חנויות, שמציעות פריטי אופנה והנעלה במחירים מדהימים של עד 80% הנחה. למרות שעברו 30 שנים מאז שהמתחם נוסד, הנהירה למצינגן לא מראה סימנים של דעיכה, להיפך - היא רק גוברת. מחזורי המכירות רק מטפסים והם עומדים כיום על מיליארדי יורו. כן, גם בשנת 2020, בעידן הקניות המקוונות, תחום האאוטלט לוהט מתמיד.

 

מה סוד ההצלחה של האאוטלט במצינגן? מותגים גדולים (בין היתר הוגו בוס, שהיה הראשון להקים את חנות האאוטלט במקום, אדידס, נייק, פומה, קלווין קליין, טומי הילפיגר, והמותג הגרמני שיסר של דלתא), מוצרים איכותיים, מחירים תחרותיים והכי חשוב – קומפלקס אחד גדול, שמעניק חווית קנייה מהנה ויעילה.

עכשיו הבשורה מגיעה גם לישראל: בחודשים הקרובים ייפתח בצפון אזור התעשייה של נתניה ביקל אאוטלט סנטר - 22 אלף מ"ר של מותגים מובילים במחירי אאוטלט כגון דלתא, פוקס, הגרה, גלי, שופרסל דיל, מגה ספורט, אופטינייס וגולף.

 

הדמיה (צילום: יח
הדמיה(צילום: יח"צ)

 

האאוטלט משנה את פניו

כולנו מחפשים מציאות בכל מה שקשור להנעלה ולאופנה, וחנויות האאוטלט כפי שהכרנו אותן עד היום מציעות לנו דיל טוב לכאורה: קנו מוצרים מעונות קודמות, לפעמים עם מעט פגמים, במחירים נמוכים. "אבל זה לא באמת אאוטלט, זה להיפטר מעודפים", פוסק ד"ר גדעון ביקל, איש עסקים, היזם והבעלים של אאוטלט ביקל סנטר.

 

"ההבדל בתפיסה שלנו היא שאנחנו לא נפטרים ממוצרים במחירי עודף, אלא מציעים מוצרים במכירה קבועה שמיוצרים במיוחד לקניון. חולצה שנמכרת בחנויות אחרות ב-100 שקלים, תימכר אצלנו ב-60 שקלים. לא מדובר בחולצה מעונה קודמת, אלא במחיר תחרות. בעוד שבחנויות האאוטלט אנחנו מסתמכים על עודפים מעונות קודמות ולא תמיד מוצאים את המידה שמתאימה לנו, בביקל אאוטלט סנטר, כשאנשים יבואו לקניון הם ידעו שהם יכולים לקנות כל מוצר בכל מידה כל השנה, ובמחירים זולים מאשר בחנויות הרגילות".

 

הסוד למחירים התחרותיים, טוען ביקל, הוא מכירה במסות על חשבון הורדת המחיר. "גופים יספקו לנו מוצרים ברמת האאוטלט ונשתתף במכרזים שמוכרים קונטיינרים מלאי סחורה במחיר זול במיוחד". המטרה של ביקל: להפוך את קניון האאוטלט החדש למשתלם הרבה יותר מקניות ברשת וממסעות קניות למזרח אירופה.

 

הדמיה (צילום: יח
הדמיה(צילום: יח"צ)

 

הקניון, שממוקם במתחם קניון הדרים לשעבר, כלול בתוכנית המתאר החדשה של נתניה, שלפיה יתווספו כ-980 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר. "תוכנית המתאר מעניקה למגרש שלנו זכויות בנייה של עשרות אלפי מטרים נוספים", מציין ד"ר ביקל. "מעל החניון של הקניון ולצידו ייבנו שני מגדלי משרדים של כ-40 קומות. כל האזור עומד להפוך לאזור תעסוקה פעיל ושוקק".

 

כך מביאים 12 אלף מבקרים ביום לקניון

ביום ראשון הבא ישתתף ד"ר ביקל בוועידת הקניונים ורשתות המסחר השנתית באילת ויספר על הסיפור מאחורי הקמת קניון האאוטלט החדש והייחודי בנתניה. "קניון הדרים הוקם לפני 25 שנים והיה בין הקניונים הראשונים בארץ. לימים הקניון הפך למיושן. כשרכשתי אותו לפני עשר שנים, הייתה התלבטות קשה מה לעשות איתו. היה לי ברור שצריך לשנות לגמרי את כל התפיסה", הוא אומר.

 

עוד יספר ד"ר ביקל בכנס באילת על המחקר שהוביל אותו לבחירת הקונספט הייחודי של האאוטלט. "לפני 7 שנים עשינו את הסקר הראשון כדי להבין לאיזה כיוון ללכת. התוצאה הייתה חד משמעית – הכיוון הוא אאוטלט. באוקטובר האחרון ערכנו סקר נוסף בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 547 תושבים המתגוררים בין פתח תקווה לחדרה, כולל המגזר הערבי במשולש. התוצאות היו מדהימות – הקהל צמא לאאוטלט".

 

על פי הסקר, צפויים להגיע לביקל אאוטלט סנטר 12 אלף איש ואף יותר מדי יום. "זה נתון מדהים. גם שמונת אלפים מבקרים ביום זה מספר עצום. הסקר חיזק את העובדה שקניון אאוטלט נחוץ באזור", אומר ד"ר ביקל.

 

"מתחם 'ביקל אאוטלט סנטר' שייפתח בראשית 2020 מביא איתו בשורה חדשה לענף המסחר בכלל ולאזור השרון בפרט", מוסיף נועם כהן, מנהל המחלקה הכלכלית במכון גיאוקרטוגרפיה שערך את הסקר. "מדובר במתחם אאוטלט סגור וממוזג שיופעל כל השנה, כולל שבת. בבדיקה שערכנו באוקטובר 2019 מצאנו כי הציבור מתלהב ממתחם כזה שיוקם בנתניה. מה שמושך את הקהל הוא ההיצע החדש שכולל הבטחת מחיר, תמהיל מגוון וחנייה זמינה ונוחה. המתחם צפוי לשרת באופן מיידי קהל של כ-470 אלף תושבים בעיר נתניה ובסביבה הכפרית הסובבת אותה. ובמעגל השני, קהל מחדרה בצפון והקהל מערי השרון בדרום. בכל המרחב יש כ-1.43 מיליון תושבים.

 

הדמיה (צילום: יח
הדמיה(צילום: יח"צ)

 

"היום רוב תושבי נתניה ויישובי השרון הקרובים מבצעים את הקניות שלהם בנתניה ולא יוצרים זליגה של כוח קנייה. יתרה מכך – 10% מכוח הקנייה של תושבים מערים מרוחקות יותר באזור השרון מגיעים לנתניה. המחקר שביצענו מלמד שמתחם 'ביקל אאוטלט סנטר' נמצא במיקום מוכר מאוד ונתפס כאטרקטיבי עבור 60% מתושבי המרחב. 82% מתושבי נתניה תופסים את המתחם כאטרקטיבי, וכמעט מחצית מתושבי פתח תקווה מציינים שהוא אטרקטיבי עבורם".

 

מדוע המתחם הוא כה אטרקטיבי בעיניי תושבי נתניה והמרכז ואיך מביאים כל כך הרבה מבקרים ביום לקניון בעידן הקניות ברשת? "גודל, מיקום, נגישות ומחירים משתלמים", אומר ד"ר ביקל ומפרט: "הגדלנו את הקניון מ-13 אלף ל-22 אלף מ"ר. שדרגנו אותו מאוד מבחינת המראה – זה קניון אולטרה מודרני שמושך את העין. מיקום הקניון הוא נדיר - ליד כביש 57 ובסמוך לכביש החוף. תחנת הרכבת נתניה שנמצאת בסמוך תעתיק את מקומה ותהיה צמודה לכניסה הצפונית של מתחם האאוטלט. חניון הרכבת כולל 1,200 מקומות חנייה והוא צמוד לקניון".

 

כל האזור כולו, מסביר ד"ר ביקל, יהפוך לעורק תחבורה ראשי עם תחנת הרכבת וקווי האוטובוס הישירים שיגיעו אליה. "התחנה המרכזית של נתניה שנמצאת במרכז העיר, תעבור לאזור בו נמצאת היום תחנת הרכבת, וממנה ייצאו כל קווי האוטובוס. מדובר במחולל תנועה אדיר, אין דברים כאלו בין הרצליה לחיפה. נוסף על כך, כיוון שמדובר באזור תעשייה, המקום יהיה פתוח גם בסופי שבוע".

 

אבל הדבר הכי חשוב, מדגיש ד"ר ביקל, הם מחירי הקנייה המשתלמים במתכונת האאוטלט האירופי והאמריקאי. "מדובר במהפכה. אנחנו לא אאוטלט של עודפים, אלא אאוטלט שמספק לצרכן מחירים זולים באמת - כל יום, כל השנה".

 

המהפכה של ביקל אאוטלט סנטר - לפרטים נוספים היכנסו >>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים