אמזון מחזירה כסף ללקוחות: "כי המחיר ירד מאז בלאק פריידיי"
צרכנים ישראלים שקנו באמזון ארה"ב ביום שישי השחור מדווחים כי ענקית הסחר החזירה להם כסף על פריטים שקנו - כי המחיר של הפריט ירד
קניתם באמזון בבלאק פריידיי ? כדאי לכם לבדוק את תיבת המייל שלכם כי אולי יש שם הודעה על החזר כספי. ישראלים קיבלו מייל מהחברה, לפיו מחירי חלק מהמוצרים שנמכרו במבצע ביום שישי השחור ירדו עוד יותר אחרי שהצרכנים קנו אותם - לכן החברה תחזיר להם את ההפרש.
לכבוד התרגום לעברית: סלקום ופרטנר ראש בראש על אמזון
בקשה לייצוגית נגד אמזון: "מתעשרת שלא כדין"
אמזון פותחת חזית מול חברות כרטיסי האשראי
"הדילים של אמזון בבלאק פריידי הם אירוע ייחודי, ואנחנו חותרים לספק לכם את המחיר הנמוך ביותר עבור הדילים שאתם רוכשים", נכתב במייל ששלחה החברה לאחד הלקוחות בישראל, שפרסם את ההודעה בקבוצת AliBuy בפייסבוק. "אנחנו כותבים כדי ליידע אותך שאנחנו יכולים להציע מחיר נמוך יותר על הצעות הבלאק פריידיי שלנו על 3 Garmin Vivoactive (שעון חכם) בצבעי שחור וכסף, תוך שבעה ימים אחרי שהזמנת באתר. עקב כך, אנחנו מציעים לך החזר של 17 דולר על ההזמנה שלך. תקבל את ההחזר באמצעי התשלום עמו שילמת, תוך 5-3 ימי עסקים".
לקוח אחר קיבל החזר של 17.07 דולר על נעלי כדורסל של המותג אנדר ארמור ולקוח שלישי קיבל החזר של 16.51 דולר על ברדס פליז של אנדר ארמור. לקוח רביעי קיבל הודעה שהוא יקבל בחזרה 6.01 דולר על טי שירט של אנדר ארמור. לקוח נוסף דיווח שקיבל זיכוי של דולר אחד ולקוחה אחרת דיווחה שקיבלה זיכוי של 34 סנט בלבד.
יוזמה חדשה, מדיניות נדיבה
ככל הנראה מדובר ביוזמה שקשורה בבלאק פריידיי, שכן זו לא מדיניות רגילה של אמזון. החברה כן ניחנת בשירות לקוחות מהז'אנר האמריקני, כלומר אם הצרכן מדווח שהחבילה לא הגיעה ליעדה, אמזון תחזיר את עלות תוכן החבילה והמשלוח.
גם אם החבילה תצוץ פתאום, והצרכן כן יקבל אותה ואף ידווח לחברה, אמזון לא תדרוש את הכסף בחזרה, אלא תגיד ללקוח לתרום אותו לצדקה, או שישמור אותו לעצמו כי "אנחנו רוצים לשמר אותך כלקוח". היא תעשה זאת גם אם מדובר בטעות של הלקוח.
בנוסף, יש לחברה מדיניות נדיבה בעניין תשלום מס. אם קניתם מוצר ששוויו גבוה מ-75 דולר, החברה מחשבת את שווי המס (מע"מ, מכס, מס קנייה מעל 500 דולר) בחלק מהמחיר הסופי של הפריט. אם קניתם פריט ואמזון גבתה עליו מס ביתר בטעות, היא תחזיר ללקוח את הכסף. אם גבתה מס בחסר, היא תספוג את ההפסד ולא תציק ללקוח.
מטרת אמזון היא לגרוף בצורה הזו את אהדת ונאמנות הלקוחות, ובזכות השירות שלה היא הגיעה לנתח השוק הגדול שלה בארה"ב וצברה עוצמה שמאיימת על קמעונאיות קטנות ממנה.