שתף קטע נבחר
 

איך לשרוד עם העסק? קבלו טיפים מתוקים מ"מר עוגות"

מייסדי רשת "מר קייק" נרשמו לתחרות העסקים הקטנים של ידיעות אחרונות ו-ynet בחסות בנק הפועלים וזכו במענק. גם לכם יש לכם עסק מצליח והגיע הזמן שכולם יכירו אותו? מוזמנים להירשם לתחרות, לשתף אותנו בסיפור של העסק ואולי לזכות במענק בסך 10,000 שקלים ובליווי מקצועי כלכלי לעסק

בשיתוף בנק הפועלים

 

על העסק: רשת "מר קייק" (Mr. Cake), שנוסדה ב-1997 בידי מרק ורויטל אטלי ומייבאת חומרי גלם וציוד לענפי הקונדיטוריה והמסעדנות, היא אחת הזוכות בתחרות העסקים הקטנים של "ידיעות אחרונות" ו-ynet, בחסות בנק הפועלים, ב-2015.

 

>>> תחרות העסקים הקטנים יוצאת לדרך : רוצים להשתתף? מלאו את הטופס ואולי תקבלו שיחת טלפון מאיתנו

 

החברה מפעילה שתי חנויות בנתניה, ומשרתת מלונות, מסעדות, בתי קפה, קונדיטוריות, מאפיות, מפעילי קייטרינג ועוד בפריסה ארצית, כולל בשטחי הרשות הפלסטינית. המחזור השנתי שלה עומד על 34 מיליון שקל, והיא היבואנית הבלעדית של מספר מותגי שוקולד איכותיים במיוחד. ולמרק אטלי יש כמה המלצות ואזהרות בשבילכם.

  (צילום: שאול גולן)
מר קייק(צילום: שאול גולן)

 

חשוב לעשות:

1. בדלו את עצמכם. "כל אחד יכול למכור בזול ולשבור את השוק, אבל עסק שנמדד במחיר נמוך ומציע מוצרים נחותים לא יפרח לאורך זמן. אם אתם רוצים להצליח, בדלו את עצמכם לעומת המתחרים בשוק, במדדים כמו מוצרי איכות, מוצרי נישה או שירות יעיל במיוחד.

 

2. השקיעו בשירות הלקוחות. "זה צריך להיות הערך המרכזי שלכם. אם תראו ללקוחות שאכפת לכם מהם ושאתם בשבילם גם כשהם נתקעים וזקוקים לסיוע, הם ימשיכו איתכם לאורך זמן. היו מקרים שבהם לקוח התקשר אליי וביקש מוצר בדחיפות ולא היה לי אותו. במקום להשיב את פניו ריקם, הפניתי אותו למתחרה שידעתי שהמוצר קיים אצלו. והיו מצבים בהם לקוחות כמו מסעדות או בתי קפה נתקעו בלילה בלי חומר גלם, ואני נסעתי בלילה למחסן, הוצאתי את הסחורה והובלתי אליהם. בגלל דברים כאלו השירות שלנו הפך לשם דבר בענף".

 

3. היו זהירים בבחירת הלקוחות. "עסקים, בטח בשנותיהם הראשונות, רוצים להרחיב את מעגל הלקוחות ולא תמיד נזהרים בבחירת הלקוחות הנכונים. כדי לא ליפול עם לקוחות שלא ישלמו בזמן או בכלל, נסו לזהות מראש לקוח שהעסק שלו מועד ליפול כלכלית או כאלו שלא ייראו לכם אישית, ופשוט אל תעבדו איתם".

 

4. היפרדו מלקוחות לא טובים. "גם אם יש לכם לקוחות שוטפים שאולי משלמים בזמן, אבל האינטראקציה איתם לא טובה, ומשפיעה עליכם נפשית, עדיף לוותר עליהם. הכסף יבוא ממקום אחר, והשקט הנפשי שלכם חשוב ממנו יותר".

 

5. התעדכנו כל הזמן. "לכו לתערוכות עולמיות בענף, הציגו את מוצריכם בתערוכות מקומיות או בחו"ל. כך תהיו מעודכנים בנוגע לטרנדים, ותבואו בקשרי גומלין עם אנשי עסקים איתם תוכלו לקיים שיתופי פעולה או כאלה שיהפכו ללקוחות שלכם".

 

כדאי להימנע:

1. לא לקפוא על השמרים. "כדי להיות עסק משגשג לאורך זמן צריך כל הזמן להתחדש ולהיות צעד אחד לפני כולם. קרו לי כמה מקרים בהם לקוחות ביקשו ממני מוצר טרנדי שלא היה בישראל, למשל סירופ קרמל מסוים שהפך להיות אופנתי בענף, ומעולם לא סירבתי, ישר ייבאתי את הסחורה בלי לבצע אפילו סקר שוק לגבי מחיר הקנייה שלי. כך חידשתי את ליין המוצרים שלי והייתי היחיד שהחזיק את המוצר הטרנדי לפני כולם".

 

2. יבואנים? אל תתפתו לקנות כמויות גדולות של סחורה. "יבואנים רבים נופלים פה ומתפתים לרכוש כמויות גדולות מאוד של סחורה מהיצרן בחו"ל, כדי לחסוך כסף על ההובלה. המלצתי היא לא להתפתות לכך. זה לא שווה את הסיכון שתיתקעו עם סחורה ותיאלצו למכור במחירי הפסד, דבר שקרה ללא מעט עסקים שפשטו רגל. עדיף לייבא משטח אחד או שניים, אף שההובלה יקרה יותר, ואז לראות את הביקוש למוצר".

 

3. אל תרמו. "זה נשמע טריוויאלי, אבל בכל עסק יש מצבים בהם אפשר לנקוט חוסר אמינות, למשל עם לקוחות שמשלמים בטעות פעמיים, או כאלו שנותנים לכם חשבונית זיכוי במקום חובה. היו אמינים כלפי לקוחות ובכלל. זו הדרך הנכונה בחיים".

 

4. אל תיקחו הלוואות שלא תוכלו להחזיר. "יש בעלי עסקים שמגזימים עם ההלוואות לצורכי העסק ולוקחים הלוואות גדולות מהבנקים, ובמקרים הקשים יותר מהשוק האפור. זיכרו שתצטרכו לפרוע אותן בהמשך, ואם אתם לא מסוגלים להתמודד עם סכומים כאלו, אל תיקחו את הסיכון".

 

5. חסרי ידע בענף? אל תיכנסו אליו. "מומלץ לכל בעל עסק לדבוק בתחום שהוא מכיר ובעל ידע בו. אני הייתי שכיר בצרפת בחברה לשיווק מוצרי אפייה וחומרי גלם, ולכן פתחתי עסק בתחום זה, בו היה לי ידע קודם".


פורסם לראשונה 18/12/2019 11:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים