שתף קטע נבחר
 

מוסף הרכב של ידיעות אחרונות | נהיגה באודי A4 מחודשת

הדגם המעודכן של מכונית המנהלים הגרמנית איכותי, חזק וחכם. אבל האם זה מספיק בעידן שבו רבים מעדיפים את הישיבה הגבוהה של רכבי הכביש–שטח?

אם כבר לגמוע אלף קילומטרים ביום בו החורף נפתח באמת, עדיף לעשות זאת במכונית גרמנית בעלת הנעה כפולה. ואם כבר הנעה כפולה, אז שתהיה אודי A4. זו אינה בדיוק מכונית חדשה. מדובר במתיחת פנים למכונית המנהלים של אודי. אבל קודם צריך להבין מהו מקומה של A4 בהיצע הדגמים של היצרנית. בעבר היה מדובר במיני ספינת דגל: משפחתית קטנה שמעניקה ללקוחות את היתרונות שמקבלים במכונית מנהלים בגודל מלא. רב מכר לשעבר. כיום המצב שונה: לקוחות של אודי וגם של המתחרות בוחרים ברכבי כביש שטח, ובאודי הוחלט על מתיחת פנים מקיפה שתעניק ל־A4 עוד כמה שנים של מרווח נשימה.

 

אאודי A4  (צילום: תומר הדר)
אאודי A4 (צילום: תומר הדר)

 

250 סוסים גרמנים 

מתיחת הפנים אכן מקיפה. יש כאן הרבה יותר מפנסי איתות חדשים שמוציאים יצרן רכב ידי חובה: החלק הקדמי עוצב מחדש והוא מיישר קו עם הדגמים העכשוויים של אודי, תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי עם צג מגע גדול יותר, הרבה יותר שקעי טעינה ומערכות אינטראקטיביות שמסוגלות לשוחח עם מכוניות אחרות, בינתיים לא בישראל. המנועים שודרגו גם: כעת יש מערכת מיילד הייבריד שאוגרת אנרגיית בלימה, שומרת אותה במצבר קטן ומשתמשת בה בעת הצורך. המנוע נותר 2.0 ליטרים טורבו, הנעה כפולה כמובן, אך כעת הוא מפיק 250 כ"ס. מדברים כאן על כיול מחדש של המתלים, תוספת תחושה להיגוי ועוד מצבי נהיגה. מיד נדע.

 

לפעמים קשה להבין את מי שנכנע לתכתיבי אופנה והולך לרכוש רכבי כביש שטח. קשה גם להבין את יצרנים שנכנעים כל כך בקלות לתכתיבי לקוח, ו־A4 היא דוגמה מצוינת. אך ראשית אזהרה: לא יושבים בה גבוה. זהו החיסרון היחיד. כל השאר ממחיש בדיוק כיצד תא נוסעים של מכונית מנהלים צריך להיות בנוי, וזה הרבה יותר טוב מכל רכב כביש שטח מקביל. הנהג והנוסע ספונים במושבים מעולים בתוך צמד גומחות שבינן נחה קונסולה גדולה. איכות החומרים מצוינת ומשטחי עור חום שמפוזרים בה רק ממחישים לאילו איכויות אודי מסוגלת להגיע כשהיא רוצה, גם כשמשדכים פלסטיק ועור. מערכות השליטה מצוינות, במיוחד מערכת המולטימדיה המשובחת והביקורת היחידה נוגעת דווקא לבורר מצבי הנהיגה: כשרוצים לעבור למצב ספורט, צריך להוריד את היד אל תחתית לוח המחוונים, לבהות בכפתור ולהוריד מבט מהכביש דווקא ברגע בו צריכים מבט ישירות אל הכביש ונכונות להאיץ בהזדמנות הראשונה. תא המטען (480 ליטר) סביר בנפחו, והנוסעים מאחור נהנים ממרווח מחיה נאה והרבה יותר נעים מרוב רכבי הכביש שטח. בנוסף, יצרנים רבים משתמשים בתאורת פנים צבעונית, לפעמים באופן שמזכיר חנות אביזרים מפוקפקת. כאן הסתפקו בתאורה כחלחלה ירוקה בדלתות, יותר מזה לא צריך כדי להרגיש טוב בלי להרגיש זול.

 

אאודי A4  (צילום: יח
אאודי A4 (צילום: יח"צ)

 

A4 טסה לאילת מהדרכים שבהן מומלץ לטוס. המנוע אמנם אינו חדש, אך ההספק חדש. 250 כוחות סוס שמרגישים הרבה יותר, אולי זה בגלל ההנעה הכפולה שמאפשרת להסתער על סיבובים שגורמים ליפנית יוקרתית לרדת מהגז ולוותר. לאודי יש מערכת בקרת שיוט חכמה, כזו שיודעת להאט את המהירות כאשר מתקרבים לרכב אחר. המערכת פועלת היטב גם בגשם ובמפתיע גם באבק עם אפס ראות. בדוק.

 

נוחות הנסיעה גבוהה, למרות גלגל ענק וצמיגים נמוכי חתך, אבל מומלץ להישאר במצב השיוט הרגיל. מצב ספורט הופך את ה־ A4 ליותר לחוצה, עצבנית וקיצונית, אך התחושה, במיוחד במחלקת ההיגוי, מלאכותית מדי והופכת את מכות הכוח במצב הספורטיבי מהזדמנויות משובחות לעקיפה למלחמה במכונית שמרגישה פרועה ומלאכותית. המצב הרגיל יותר מתגמל. צריכת הדלק? 9.7 ק"מ לליטר סבירים בתנאי המבחן.

 

יש תמורה לסדאן 

אודי A4 בגרסת המבחן עולה 320 אלף שקלים. מתיחת הפנים שבוצעה בה הופכת אותה בקלות לאחת המתמודדות הבולטות בפלח השוק. אך חשוב מכך: מדובר במכונית שממחישה היטב שמי שיבחר במכונית סדאן ולא ב(עוד) רכב כביש שטח יזכה לתמורה מרשימה בתחום הדינאמי, שג'יפונים מעטים מסוגלים להעניק.

 

תעודת זהות

מנוע: טורבו-בנזין, 1,994 סמ"ק. הספק מרבי 250 כ"ס ב-5,000 סל"ד, מומנט מרבי 37.7 קג"מ ב-1,600 סל"ד.

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה כפולה.

ביצועים (יצרן): 5.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מהירות מירבית,14.9 ק"מ לליטר במשולב.

זיהום אוויר: 155 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 14 מ-15.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר

אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ.

מחיר: 320 אלף שקל

+ איכותית, חזקה

- היגוי מלאכותי

ציון: **** 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים