הדירות בשדה התעופה באילת יוצאות לדרך
המדינה פרסמה מכרזים לבניית 1,006 דירות במקום שדה התעופה שנסגר במרץ. בעירייה מעריכים כי לפחות חצי מהדירות ישווקו במחיר למשתכן
סופית: אושרה הסבת מלון "סונסטה" הנטוש באילת לפרויקט מגורים
העיר אילת היא שיאנית פושטי הרגל
לא רק מלונות יוקרה: ישרוטל תקים רשת אכסניות
שטח הרובע החדש הוא רצועה ארוכה של כ-300 דונם מהטרמינל הישן לכיוון צפון. הדירות העתידיות מתוכננות למרכז הרצועה, במקביל לבריכות המלח בכניסה לעיר, שטח שגם בו מתוכננת בנייה חדשה למגורים. השכונה שתקום במקום שדה התעופה תחבר את העיר הוותיקה לשכונה שתקום על בריכות המלח.
לדברי ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, בשני המכרזים הקודמים 65% מהדירות נמכרו לתושבי העיר, ולהערכתו גם הפעם מרבית הדירות יימכרו לתושבים. בהגרלות קודמות עיריית אילת עמדה על כך שלפחות ב-50% מהדירות תינתן העדפה לתושבי העיר, והיא צפויה לדרוש זאת גם הפעם. "נשמר את הטרמינל בדרום הרצועה ונהפוך אותו לבית תרבות, תאטרון וגלריה", אמר יצחק הלוי.
להערכתו, בפברואר יפורסמו מכרזים להקמת והפעלת המתחם מסביב לטרמינל. החברה היזמית שתיבחר תוכל לגבות כסף על חלק מהשירותים, כגון הופעות ומתקנים שהיא תפעיל בשטח. החברה הכלכלית של אילת תתפעל את המתחם, בדומה למודל התפעול של נמל תל אביב.
המתחם כולל גם כמה מגרשים המתחברים מכיוון מזרח לאזור המלונות הוותיק, ובהם תתאפשר בנייה של עוד 2,000 חדרי מלון, כמות שמאפשרת בניית עוד שישה בתי מלון. "חלק זה בשלבי תכנון סופיים, ולהערכתי יצא למכרז בחצי הראשון של 2020. אנו רוצים לייצר תמהיל שיכלול גם בתי מלון לואו קוסט", אמר יצחק הלוי.
להערכת יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, חיים מסילתי, המחיר למ"ר בנוי במחיר למשתכן בשני המכרזים "יגיע ל-11.5-12 אלף שקל למ"ר בנוי. בשוק החופשי המחיר צפוי לזנק לכ-13 אלף שקל. אם המכרזים ינחלו הצלחה, אני מעריך שהמחיר למ"ר בנוי במכרזים הבאים יגיע לכ-14.5 אלף שקל". המשמעות היא שלהערכתו דירות מחיר למשתכן יימכרו בכ-1 מיליון שקל.
המגבלה המרכזית בעת פעילות המטוסים היתה כמובן גובה הבנייה. תוכנית המתאר החדשה לאילת, שנמצאת כיום בהליכי תכנון, כבר לוקחת בחשבון את ביטול המגבלות, ומאפשרת להוסיף כ-1,600 דירות בשכונת הדקל והמאפייה ממערב לשדה התעופה הישן. הדירות יתווספו בהליכי התחדשות עירונית, שבהם ייבנו בניינים רבי קומות במקום הבניינים הישנים.
בנוסף לכך פינוי השדה איפשר לקדם בתוכנית המתאר שינוי באזור התעשייה ממערב לכביש הכניסה לעיר, אשר מוכר בזכות מתחם הפאואר סנטר. הכוונה היא להוציא מאזור זה את המוסכים והתעשייה המסורתית, ובמקומם לאפשר בניית בנייני משרדים ועוד 2,150 דירות קטנות שייועדו לעובדי המלונות. התעשייה המסורתית תורחק לפארק שחרות, בסמוך למחסום מג"ב בכניסה הצפונית לעיר.