שתף קטע נבחר

משרד התקשורת מפחית התעריפים הסיטונאיים ב-HOT: "פוגעת משמעותית בתחרות"

HOT גובה מהצרכן מחיר כמעט זהה למחיר הסיטונאי שאותו היא גובה מספקיות השירות. משרד התקשורת מתכוון לקבוע מחירים סיטונאיים חדשים: 54 שקל בחודש למהירות 100 מגה; 61.5 שקל למהירות 200 מגה; ו-76 שקל בחודש למהירות 500 מגה

משרד התקשורת נגד HOT. המשרד פרסם היום (ב') שימוע בעניין הפחתת התעריפים הסיטונאיים שאותם משלמות ספקיות האינטרנט ל-HOT תמורת חכירת התשתית שלה.

 

התנתקתם או עברתם דירה? הוט ויס יחויבו לאסוף את ציוד הקצה

שר התקשורת אישר ל-HOT הקלות בפריסת התשתיות שלה

משרד התקשורת עצר את שיווק תשתית האינטרנט במהירות 500 מגה של HOT

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

 

השימוע מגיע לאחר שהספקיות, כמו סלקום ופרטנר, טוענות כי המחיר הקמעונאי שגובה HOT מהצרכן, נמוך ביחס למחיר הסיטונאי הגבוה אותו הן משלמות לה, מה שמשאיר להן רווח זעיר עד אפסי ובמקרים מסוימים אף שלילי. בעקבות כך, השוק הסיטונאי ברשת HOT כמעט ולא פועל בשנתיים האחרונות והספקיות עובדות בעיקר על תשתית בזק. בשבוע שעבר סלקום אף הפסיקה לעבוד עם HOT.

טל גרנות גולדשטיין מנכ
טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT(צילום: HOT)

במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי שנכנסה לתוקף בתחילת 2015, נדרשות הספקיות לשלם לבזק ול-HOT דמי תיווך עבור חכירת התשתית שלהן. בחודש יוני 2017 קבע משרד התקשורת את התעריפים המרביים לחודש עבור השירותים הסיטונאיים ברשת HOT: עבור מהירויות הנמוכות מ-200 מגה קבע המשרד תשלום קבוע של 41.6 שקל, ו-55.8 שקל עבור מהירויות של 200 מגה ומעלה. לסכום זה התווסף תשלום גמיש התלוי בשימושי הלקוח - 15.6 שקלים עבור כל מגה תעבורה, כשצרכן צורך בממוצע כ-1.3 מגה בחודש.

  

כך לדוגמה, בזמן שספק שירות מעביר ל-HOT סכום של 90 שקל בחודש עבור מהירות 200 מגה, HOT גובה מחיר זהה מהצרכן.

 

"השוואה בין התעריפים הקמעונאיים לתעריפים הסיטונאיים ברשת HOT", נכתב בכתב השימוע, "מעלה קושי תחרותי רב בשל הפגיעה ביכולתם של ספקי השירות להתחרות בתעריפים הקמעונאיים של HOT". עוד נכתב כי "HOT בחרה לשווק באופן אגרסיבי, ובמשך תקופה נמשכת מזה למעלה משנה שירותים במחירים קמעונאיים שנמוכים מהמחירים הסיטונאיים. פרקטיקות התמחור של HOT, המכונות צמצום מרווחים, מובילות לפגיעה משמעותית בתחרות ומעלות את הצורך לבצע עדכון תעריפים זה באופן מידי".

 

על כן, שוקל משרד התקשורת לקבוע מחירים סיטונאיים חדשים וקבועים, ללא תלות בשימושי הלקוח: 54 שקל בחודש למהירות 100 מגה; 61.5 שקל בחודש למהירות 200 מגה; ו-76 שקל בחודש למהירות 500 מגה. המשרד אמד את המרווח הקמעונאי הנדרש לספקיות השירות בכ-19-13 שקל למנוי לחודש, כתלות במהירות, כאשר הוא לוקח בחשבון עלויות אחרות כמו התקנה וציוד קצה בסכום של כ-31 שקל.

 

ב-HOT אמנם קיים רצון לספק מחיר נמוך לצרכן, אך החברה אחראית באותה מידה לקיום שוק סיטונאי תקין ותחרותי. עם זאת, האחריות האמיתית היא על משרד התקשורת, כגוף מפקח, ובשימוע זה הוא מבקש להחיות מחדש את השוק הסיטונאי על גבי רשת HOT וליצור מגרש משחקים תחרותי יותר הפועל לטובת הצרכנים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: HOT
טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT
צילום: HOT
מומלצים