בקשה לייצוגית נגד דואר ישראל: מתעדפת את אמזון
בעל אתר אינטרנט למכירות פומביות הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד דואר ישראל בסך יותר מ-50 מיליון שקל. טענתו: חבילות שלקוחות הזמינו דרכו לא הגיעו או התעכבו במשך שבועות. דואר ישראל: "התביעה טרם התקבלה במשרדנו"
בקשה לתביעה ייצוגית נגד דואר ישראל בסך 50.64 מיליון שקל: הבקשה הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בחיפה, בטענה ל"תיעדוף אסור מצד חברת דואר ישראל, של חברה מסחרית גדולה - אמזון - על פני שאר לקוחותיה ובהם התובע, תוך הפרת החוזה הכתוב בין דואר ישראל לצרכנים". עילות התביעה: הפרת חוזה, הטעיה, אפליה ותיעדוף אסור.
"בדואר מתעדפים את אמזון על אתרים ישראליים"
כאוס בדואר: חבילות מתעכבות, לא עונים לטלפון
דואר ישראל: הסחר המקוון הקפיץ את הרווח ב-470% ברבעון השלישי
התובע הוא בעל אתר אינטרנט למכירות פומביות ששולח לזוכים את הפריטים בהם זכו - בדואר. לטענתו, באוקטובר 2019 החלו להצטבר אצלו תלונות של לקוחותיו לפיהן חבילות מטעמו לא הגיעו אליהם. את החבילות הוא שולח באמצעות מינוי שעשה לשירות דואר שליחים של דואר ישראל.
מנהלת הסניף: "מצטערת, אנחנו בקריסה"
המבקש לתבוע טוען שהחל לעקוב אחר כל חבילה וזיהה כי הנתבעת אכן לא עמדה בהתחייבויותיה לגבי מועדי השליחויות. הוא פנה לסניף הדואר בחדרה וביקש הבהרות מדוע חל עיכוב במסירת השליחויות. לפי עדותו, מנהלת הסניף הבהירה לו: "אני מצטערת, אנחנו בקריסה".
בצר לו רכש מארז שם שירות ב-514 שקל, הקרוי שליחות 10, למשלוח תוך שני ימי עסקים. מחיר שליחות כזאת יקר משמעותית ממחיר השילוח הרגיל שהוא משלם (שובר לשליחות מהירה תוך 24 שעות, במסגרת המינוי). למרות זאת, הבעיה לא נפתרה אלא אף החמירה: שליחויות לא הגיעו מעולם או איחרו מאוד.
למשל, שליחות שיצאה מבנימינה ב-10 בדצמבר לא הגיעה לטענתו עד עצם היום הזה. שליחות מבנימינה לכפר שמואל שיצאה ב-5 בדצמבר לא הגיעה גם היא ליעדה. שליחות נוספת שיצאה מבנימינה לקיבוץ געש ב-8 בדצמבר, הגיעה שלושה שבועות אחרי שליחתה. בסך הכל מסר התובע לבית המשפט 16 דוגמאות.
הוא פנה לדואר עשרות פעמים בתלונות, אך הבעיה לא נפתרה. לטענתו נאמר לו כי ב-25 בדצמבר אף קיבלו סניפי הדואר הוראה להפסיק למכור את "שירות שליחויות 10" בסניפים. הוא למד מפרסומים בתקשורת שכל הבלאגן נוצר בשל תיעדוף שדואר ישראל מעניק למשלוחים שמגיעים מאמזון.
לטענתו, נגרם לו נזק בגובה 211 שקל לכל שליחות. התובע מייצג קבוצה גדולה של לקוחות הדואר, שלפי הערכה נאמדת בכ-100 אלף איש. אם כל חבר צרך בממוצע כ-2.4 שליחויות - נזקו של כל אחד מחברי הקבוצה הוא 506.4 שקל.
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה במשרדנו. לכשתגיע, נבחן אותה ונשיב במסגרת ההליך בבית המשפט".