קרב חיתולים: מי הכי סופג בעיר?
שני עשורים אחרי שהאגיס השתלטה על שוק החיתולים המקומי, פמפרס יוצאת במאבק להחזרת נתח השוק האבוד שלה. גייסנו עשרה נסיינים בני שנה וחצי עד שנתיים (ואת ההורים שלהם) ובדקנו אם ההבטחות מתממשות ואם גם החיתולים הזולים יותר על המדף עושים את העבודה
קרב החיתולים הגדול מתלהט החורף, כשהסיבה היא בעיקר שאפתנות. הפעם היא מגיעה מצד פרוקטר אנד גמבל ישראל השואפת להחזיר ימיה כקדם, ואחרי 20 שנה מתסכלות להעלות בחזרה את נתח השוק של פמפרס. מסתבר שאנחנו עושים כאב ראש למותג הנמכר ביותר של פרוקטר אנד גמבל העולמית, שמגלגל מכירות של כשבעה מיליארד דולר בשנה ושולט ברוב שווקי העולם. בפחות מחמש מדינות מובילה המתחרה האגיס, כשישראל נקודה כואבת במיוחד. המלחמה היא לא רק על יוקרה אלא גם על כסף: שוק החיתולים החד פעמיים בישראל נאמד ביותר מ-600 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חיתולי פרימיום חדשים לפמפרס: המחיר למידות 1 ו-2 צפוי לרדת
המחאה נשכחה: חוגלה קימברלי מייקרת את מוצריה ב-10%בזכות מלחמת החיתולים: חבילה ב-15 שקל בלבד
בחוגלה-קימברלי, יצרנית האגיס, ככל הנראה לא יעברו לסדר היום, כך שאנחנו צפויים למאבק תוסס ומושקע על הכיס שלנו. על פי הערכות, ההוצאות על שיווק, פרסום ואריזות החיתולים החדשים יגיעו ליותר מ-10 מיליון שקל, כשפרוקטר אנד גמבל ישראל תוציא לבדה שישה מיליון שקל. קימברלי-חוגלה, שליטת השוק הישראלי, לא מוכנה לחשוף סכומים אך מודה שמדובר במיליונים. שאר השחקנים בשוק בוודאי לא יטמנו ידיהם בצלחת וישקיעו בקידום החיתולים הקיימים.
"הכי טוב"? תוכיחו
הירייה הראשונה של העונה שייכת להאגיס, שהשיקה את חיתולי "אקסטרה קר", שהיא מגדירה על האריזה כ"הטוב ביותר שלנו". ביקשנו מהחברה הוכחות להצהרה ונמסר לנו שהחיתול הושק "אחרי שנים של מחקר ופיתוח הנוגעים לבריאות ודאגה לעור התינוק", ובהמשך פירוט של שאר מעלותיו של החיתול החדש, כמו כריות ספיגה או כיס אחורי הידרופובי לכליאת יציאות רכות ונוזלים באזור הגב. לא סופקה שום הוכחה השוואתית עניינית מגובה בממצאים.
פרוקטר אנד גמבל הצטרפה בסערה למאבק, כאמור, עם תנופת השקה אדירה של חיתולי "בייבי דריי" שהוגדר על גבי האריזה "החיתול מס' 1 בעולם". פרוקטר טוענת שזה החיתול הנמכר בעולם, לפי דוחות שהחברה רוכשת מנילסן העולמית.
האם החיתולים החדשים באמת מביאים לשוק בשורות שלא היו כאן קודם? האם פתרו לחלוטין את בעיית הדליפות? האם הם נוחים ומתאימים לכולם? כדי לבדוק ביצענו מבחן נסיינים מקיף, שבמסגרתו נוסו על 10 תינוקות ופעוטות יותר מ-130 חיתולים מכל אחד משני המותגים, וגם חיתולים של המותג הפרטי לייף, ושל מותג בייביסיטר - שמייצג את עולם החיתולים הזולים יחסית שנמצא בעלייה.
הבדיקות שלנו העלו, לא במפתיע, שאין חיתול מושלם. בגדול, השוק הישראלי מתחלק לשתי קבוצות עיקריות: הטובים פלוס (חיתולי פרימיום) והבינוניים פלוס (חיתולי הביניים). וזה התגלה גם בתוצאות בדיקותינו.
מההתרשמות שלנו מהנסיינים, הם מתייחסים בכובד ראש לשורה של גורמים לפני ההכרעה על איכות החיתול, אבל יש שני נושאים מרכזיים שמשפיעים על בחירתם הסופית: דליפות ומחיר. הבטחות מעולם ההיי-טק, רכות ואפילו נוחות שימוש נשמעים נחמד - אבל אם החיתול דולף, זה מבאס. גם בקרב מי ש"התאהבו" בחיתול מסוים בלט חלקם של אלו שהודו שיהיו מוכנים לעבור לשימוש בו, אבל בכפוף למחיר. "אנו משפחה שעיקר המשקל בהחלטה הינו המחיר, לכן הגמישות שלנו נמוכה בנושא זה" הודתה לדוגמה הנסיינית מילי פוגל.
מגרש בעדיפות משנית
לפני כניסתה של האגיס לישראל בשנת 1999, פמפרס הייתה דומיננטית בשוק וחלשה על 30% מהמכירות. טיטולים של חוגלה דאז אמנם החזיקה 40% מהשוק, "אבל הייתה בירידה מדאיגה", נזכר מנכ"ל חוגלה דאז, עמוס שפירא. שאר השוק היה של מותגים זולים שהלכו מאז לעולמם כמו טפנוקים של קיבוץ עמיר וליטופים של סנו.
נדהמנו לגלות שבמשך שנים לא נשלחו לישראל החיתולים הטובים ביותר של פמפרס. למרות הצלחות שרשמה פרוקטר אנד גמבל בשורת מותגים כמו אריאל, פנטן, אולווייז, הד אנד שולדרס ובשנים האחרונות גם לנור וג'ילט, כשהדברים הגיעו לחיתולים - התייחסה לישראל כאל מגרש בעדיפות משנית.
הדאגה מפמפרס לצד הירידה במכירות של טיטולים הובילו את נייר חדרה, אז בעלת חוגלה, לחפש מותג בינלאומי שייכנס כשותף וייצר את חיתוליו במפעלה בארץ. הראשונה שהגיעו אליה הייתה פרוקטור אנד גמבל עם פמפרס, המותג הגדול בעולם, אך זו דחתה את הבקשה. שפירא הלך על האגיס וקימברלי קלארק רכשה מחצית ממניות נייר חדרה.
"הכניסה המהירה תוך שלושה חודשים לשוק הייתה קריטית, לפני שפמפרס יצליחו להביא חיתולים חדשים", הוא נזכר. כדי לעמוד במשימה היה צורך לייבא חיתולים ממפעל בארצות הברית, מהלך שנתקל בקשיים. "הסתבר שהאריזות לא התאימו. המידות שונות, המקסי האמריקאי הוא מידי ישראלי. האריזות יוצרו באירופה, הוטסו לארה"ב, שם נארזו החיתולים על ידי קבלן פרטי - והוטסו ארצה כדי להיות מוכנים במועד ההשקה".
חיתולי האגיס הראשונים עברו עוד דרך חתחתים עד שעלו על המדף, אבל שנה אחרי ההשקה הצליחו להוריד את פמפרס ל-20% נתח שוק ובמשך הזמן פמפרס ירדה עוד. למרות אין ספור השקות שעשתה מאז וכספים שהשקיעה, היא לא הצליחה להתרומם חזרה.
"המכירות שלנו בעולם מגיעות לפי חמישה מהאגיס, שבמערב אירופה לא נוכחת בכלל. ישראל היא אחת המדינות הבודדות בהן שהאגיס גוברת במכירות על פמפרס, והסיבות היסטוריות", מודה אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל. כדי לנסות להחזיר עטרה ליושנה, מספר גוטמן, ביקשו מנשיא פרוקטר אירופה, לואיק טאסל, להביא לארץ את החיתול "הכי טוב" של פמפרס, שנטען שסופג במהירות כפולה בהשוואה ל"פרידום", החיתול הנמכר ביותר של האגיס. "והוא נעתר, החיתול עולה על המדפים".
בחברה מהמרים ובגדול על החיתול החדש, תוך השקעת מאמצים אדירים. אלא שכיום העבודה על הצרכנים שונה מזו שהייתה בעת כניסת האגיס לישראל. לצורך שיווק שתואם את שנת 2020 שתי השחקניות גייסו בלוגריות, מנהלות קבוצות פייסבוק ומשפיעניות במלוא העוצמה וחילקו להן אלפי חיתולים ("ערכות התנסות"). יש גם תוצאות שרואים בשטח, כמו מבצעים בקבוצות הפייסבוק. לדוגמה, קבוצת "מאמא גורו" מציעה ארבע חבילות חיתולי "בייביי דריי" ב-115 שקל, והיא לא היחידה.
על פי הערכות, פרוקטר אנד גמבל עשתה יותר מ-5,000 הדגמות לספיגה בחיתול החדש, כאשר ההשוואות נעשות מול חיתולי "פרידום" של האגיס, הדגם הנמכר והפופולרי ביותר של חוגלה-קימברלי. אנחנו בחרנו לאתגר את החיתול החדש מול "אקסטרה קר", חיתול הפרימיום החדש של האגיס שהושק לפני כשלושה חודשים, כי בהתגוששות מן הראוי להעמיד שני יריבים שווים - ובמקרה הזה את שני החיתולים שכל אחד מהשחקנים מגדיר כטוב ביותר שלו.
כך בדקנו: 540 חיתולים
מול שני החיתולים החדשים של פמפרס והאגיס, שמגיעים מקטגוריית הפרימיום ומבטיחים מצוינות, גייסנו שני חיתולים מקטגורית המחירים הבינוניים-נמוכים שמתהדרים גם בביצועים מבטיחים, עם דגש על היובש. שלחנו חיתולים מארבעת הסוגים לעשרה נסיינים, הורים לילדים בגילאים שנה עד שנתיים וחצי. ההורים התבקשו להשתמש בהם במשך שלושה ימים ושני לילות. בכל אחד מארבעת הסוגים נעשו כ-130 החתלות, ובסך הכל השתמשנו ב-540 חיתולים. הקפדנו לבחור הורים המשתמשים ביומיום במותגי חיתולים מגוונים.
בחרנו בחיתולים במידה 4 (הפופולרית ביותר) ובמידה 6, המיועדת לפעוטות ולתינוקות הגדולים יותר וצריכה לעמוד ב"עומסים" גבוהים יותר. חיתול האגיס "אקסטרה קייר" לא מציע מידה 6, אבל היצרן הבטיח שהחיתול במידה 5 מתאים למשקלים המובטחים על ידי המתחרים במידה 6, אז בדקנו את דבריו.
הנסייינים התבקשו לדרג את איכות הספיגה, דרגת הרכות של החיתול, נוחות סגירה ופתיחה, התאמתו לילד וגם לדווח אם דלף - וכמה פעמים. דיווחנו להם על הבטחות היצרנים על האריזות ושאלנו אם לדעתם היצרנים עומדים בהן.
בציון הסופי שקללנו גם את המחיר הממוצע של החיתולים שבדקנו, שחושב על פי מחירי החיתולים במבצעים ברשתות בהן הם נמכרים כפי שדווחו בפרייסז לתאריכים 5-7 בינואר. מה שקבע בציון הוא מחיר החיתול ולא מחיר החבילה. בחרנו בחמש רשתות: שופרסל, רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי וסופר-פארם. להאגיס ולפמפרס יש גם אריזות גדולות יותר שמוזילות את מחיר החיתול הבודד, אבל הן לא נמכרות בכל נקודות המכירה. יש לשים לב שהאריזות שנבדקו מכילות מספר חיתולים שונה.
המשתתפים: נטע שמעוני מכפר סבא עם שילה בת השנה וחודשיים; לירז דוידוביץ מראש העין עם עומר בן השנה ושבעה חודשים; עידית נרקיס-כ"ץ מרמת גן עם גפן בת שנתיים ושלושה חודשים; מיכל לוי מרחובות עם רותם בן השנה וחודש; יניב אשכנזי מרמת־גן עם פריאל בת השנתיים; הדר שריר מתל אביב עם אביתר בן השנה וחודש; גילי קנלבאום מגבעתיים עם כרמי בן השנה וחדשיים; אדווה טאסלר מכפר סבא עם משה עידו בן השנה; מילי פוגל מכפר יונה עם שגיא בן השנה ושמונה חודשים. ונסיין נוסף שהעדיף ששמו לא יופיע בעיתון עם ילדה בת שנה ושלושה חודשים.
ההבטחות: עד 12 שעות יבשות, רכות, צדדים נמתחים, חיתול מספר 1 בעולם סוף-סוף בישראל. מספר 1 במכירות בעולם ובכוכבית באותיות קטנות: על בסיס חישוב P&G המבוסס על נתוני מכירות עולמיים של צד שלישי.
מדובר בחיתול פרימיום, ששישה מהנסיינים היו מוכנים לעבור אליו, ארבעה מביניהם כפוף למחיר שהוא נקודת התורפה של משפחת חיתולי הפרימיום. הרכות והתאמת החיתול בלטו לטובה. הספיגה הייתה בעייתית לבחינה - מצד אחד הרמה הייתה טובה ויותר, ובכל אופן ארבעה מהנסיינים התלוננו על 1-3 מקרי דליפות.
תצוין לטובה נכונות היצרן לקחת אחריות ולהחזיר לצרכנים את כספם במקרה דליפה (ראו מסגרת), אלא שמחיתול המכריז על עצמו כמספר 1 בעולם (אם כי הוא מסייג שמדובר במכירות) ציפינו ליותר.
הנסיינים משבחים: מילי פוגל: "הבטחות היצרן אכן התקיימו, כולל לילה יבש של כ-12 שעות". נטע שמעוני: "הייתי מרוצה מ-12 שעות של יובש". גילי קולבאום: "למרות שהחיתול דלף פעם אחת בלילה, הוא מעולה. בגלל הרכות, נוחות הסגירה והפתיחה, התאמתו לילד ואפילו הספיגה. לא הייתי עוברת אליו כי אני מרוצה מאוד מהחיתולים שאני משתמשת בהם של שופרסל והם זולים יותר". לירז דוידוביץ: "חיתול דק מאוד, בהשוואה לזה בו אנחנו משתמשים. עמד במבחן הלילות, ספג הרבה ולא נזל. החלטנו לעבור אליו".
הנסיינים מתבאסים: עידית נרקיס-כ"ץ: "למותג יש בעיה, הוא יקר ולא תמיד במבצעים משתלמים". יניב אשכנזי: "החיתול דלף פעמיים, בלילות והיה גם ריח לא נעים. אין רכות". אדווה טאסלר: "החיתול לא עמד בהבטחות של 12 שעות יבשות כי אין חיתול כזה. מבחינת הרכות הוא עמד בהבטחה והייתי עוברת אליו תלוי במחיר". נטע שמעוני: "למרות שהיצרן מבטיח רכות, הרכות סטנדרטית למדי, 2 הרצועות לא נפתחות טוב". מיכל לוי: "החיתול לא עמד בהבטחות, כל לילה הייתה דליפה ופעם אחת ביום. חיתול שדולף מבאס מאוד ומקשה על החיים".
בשורה התחתונה: חיתול טוב ממשפחת הפרימיום, אם כי למרות הצלחתו בעולם הוא לא מהווה בשורה מיוחדת לצרכני החיתולים בישראל.
ולציונים:
מבחן הדליפות: 8
מבחן הרכות: 8.7
מבחן נוחות פתיחה וסגירה: 7.8
התאמת החיתול לילד: 8.6
מבחן הספיגה: 8.45
המחיר הממוצע לאריזה: 28.50 שקל
מחיר ממוצע לחיתול: 0.84 שקל (מידה 4) 1.10 שקל (מידה 6)
ציון סופי: 8.2
ההבטחות: Our Best Ever, הכי טוב שלנו. החיתול היחיד עם כריות ספיגה רכות להגנה על עור התינוק, כיס פנימי מיוחד המסייע במניעת נזילות, תעלות לפיזור נוזלים אחיד המסייעות בשמירה על עור התינוק יבש, סמן רטיבות המשנה את צבעו כשהחיתול רטוב, חיתול מחומרים אווריריים המאפשרים לעור התינוק לנשום, החיתול הרך ביותר שלנו מבפנים ומבחוץ, מותנית רכה וגמישה במיוחד להתאמה מיטבית.
הבדיקה: חיתול פרימיום בביצועים, כמעט לכל אורך הדרך, מחירו הגבוה בעוכריו והוא השפיו על הציון הסופי. המוצר נוח וידידותי לשימוש להורה ולתינוק. רמת הספיגה טובה מאוד אך לא מושלמת. קיבל את הציון הגבוה ביותר במבחן הדליפות, אם כי גם הוא לא מושלם ואצל 4 מהנסיינים נרשמו בין דליפה לשתיים.
מחציתם המשיכו להיות מרוצים מאוד מהספיגה, בטענה שהדליפות היו קטנות. טווח המשקלים ומבני הגוף של המשתמשים בחיתול גדול במיוחד, היצרן מבטיח מותנית רכה וגמישה במיוחד להתאמה מיטבית ועומד בכך. למרות שגם משתמשי מידות 6 באופציות האחרות בשוק מופנים למידה 5 המספיקה על פי ההצהרה לתינוקות/פעוטות במשקל 12-22 ק"ג, טווח רחב במיוחד זה עובד.
הנסיינים משבחים: מילי: "לא בדקתי אם לחיתול יש כריות, כיס פנימי, תעלות ואפילו לא שמתי לב לסמן הרטיבות, החיתול עמד בתוצאות החשובות לנו וספג בצורה מעולה". הורה בעילום שם: "עד היום המותג לא התאים לנו למבנה הילד. כאן הרגשנו התאמה טובה יותר, גמישות נכונה, השיפורים בספיגות לא משמעותיים בהשוואה לסטנדרט של המותג, אפילו דלף קלות פעם אחת".
עידית נרקיס כ"ץ: "הופתעתי, מהילד הקודם זכרתי את חיתולי המותג כעבים, מגושמים ונוזלים לפעמים. כאן הפתיעו לטובה גם בספיגה וגם בעובי החיתול". מיכל לוי: "הכי רך, דק, סופג ונעים. מד היובש שקיים רק בחלק מהחיתולים מוסיף לחוויית השימוש".
הנסיינים מתבאסים: גילי קנלבאום: "המותנית הגמישה מוצלחת במיוחד אבל החיתול דלף, גם בלילה. ולא עומד בהבטחה. אם כי זה קורה לנו לעיתים קרובות גם במותגים אחרים". לירז דוידוביץ: "יש הרבה הבטחות על 'חיתול מושלם', בפועל החיתול איכותי אבל הפסיק להחזיק לילה. רך, רך, אבל לנו חשוב לילה יבש יותר מרכות".
בשורה התחתונה: במבצעים משמעותיים זו תהיה העסקה הטובה ביותר. לתשומת לב "חוגלה קימברלי", 9 מהנסיינים היו עוברים לחיתול זה, אך 4 מתוכם התנו את המעבר במחיר טוב.
ולציונים:
מבחן הדליפות: 8.5
מבחן הרכות: 9
מבחן נוחות פתיחה וסגירה: 9.1
התאמת החיתול לילד: 9
מבחן הספיגה: 8.7
המחיר הממוצע לאריזה: 49.42 שקל
מחיר ממוצע לחיתול: 1.23 שקל (מידה 4) 1.45 שקל (מידה 6)
ציון סופי: 8.1
ההבטחות: חיתול דק עם גמישות כפולה לנוחות מרבית לתינוק, לילה יבש בטכנולוגיית DRY TECH.
הבדיקה: הזול ביותר מבין החיתולים שנבדקו, הפונקציונליות טובה, סגירה ופתיחה, הספיגה בינונית, החיתולים בהם נרשמה הכמות הגבוהה ביותר של דליפות - זה קרה לחצי מהנסיינים (9 מקרים).
הנסיינים מחמיאים: מילי פוגל: "לא בהכרח החיתול הכי דק אבל זה לא משנה לנו אישית. בהחלט היה לילה יבש. נוחות גבוהה אבל לא מרבית ביחס למתחרים. ייתכן מאוד שהייתי עוברת אליו". יניב: אשכנזי: "למרות שדלף אני שוקל לעבור אליו כי ב-20 חיתולים שניסינו הוא ספג יותר מהאחרים". אדווה טאסלר: "חיתול מעולה לאורך כל הדרך שוקלת לעבור אליו תלוי במחיר".
הנסיינים מתבאסים: עידית נרקיס-כ"ץ: "החיתול התמלא בפיפי מאוד מהר והיינו צריכים להחליף חיתול באמצע הלילה". הורה בעילום שם: "החיתול לא מתאים ללילה, אנחנו כבר משתמשים בו בגלל המחיר אבל רק ליום". נטע שמעוני: "בהחלט לא עומד בהבטחת היצרן - השאיר סימנים אדומים באיזור החיבורים ודלף, "ההיי־טק" של היצרן לא עובד, מרגיש עבה מדי." מיכל לוי: "למרות שהחיתול ספג היטב ולא גרם לתפרחת - הוא מרגיש מאד סינתטי ויחסית עבה ומסורבל. לא התלהבתי". לירז דוידוביץ: "לא החזיק לילה. מורגש כאילו אין שכבה חיצונית שמבודדת ואוטמת את החיתול".
בשורה התחתונה: למחפשי מחיר, יתפקד בהחלט כחיתול "יום" ואפשר לנסות ולבדוק אם יש דליפות בלילה.
ולציונים:
מבחן הדליפות: 7.4
מבחן הרכות: 7.5
מבחן נוחות פתיחה וסגירה: 8.2
התאמת החיתול לילד: 8
מבחן הספיגה: 7.6
המחיר הממוצע לאריזה: 28.07 שקל
מחיר ממוצע לחיתול: 0.74 שקל (מידה 4) 0.83 שקל (מידה 6)
ציון סופי: 7.5
ההבטחות: שלושה מגיני נזילות. קדמי, אחורי ודו-צידי למניעת בריחת נוזלים, סרטי הצמדה אלסטיים המותאמים לתנועת תינוקות, שכבה אנטומית רכה לספיגה מרבית, דפנות גמישות למניעת דליפות, מבנה אנטומי לנוחות ולמניעת בריחת נוזלים, שכבה פנימית דקה ונעימה.
הבדיקה: חסרונו הבולט של החיתול הינה שמדובר במותג פרטי שניתן להשיג ברשת אחת בלבד. הפתיע לטובה בנוחות הסגירה והפתיחה וטוב בהתאמת החיתול לילד. במבחנים החשובים של ביצועי ספיגה ודליפות אין הבדלים דרמטיים מול חיתול בייביסיטר, שמייצג כמוהו את הבינוניות הסבירה. למרות ההבטחות הרבות על האריזה בסוגיית הדליפות הכאובה.
הנסיינים מחמיאים: מיכל לוי: "החיתול עמד בהבטחות, אולי הייתי עוברת אליו כי הוא יותר זול ממה שאני משתמשת היום אבל איכותי וסופג כמו שצריך".
הנסיינים מתבאסים: מילי פוגל: "ההבטחות של היצרן נשמעות כמו מפרט של מטוס קרב, אלא שהן לא התקיימו והחיתול לא ספג כמצופה ולא התלבש יותר טוב על שגיא". עידית נרקיס כץ. "החיתול לא נעים. אחרי יום שימוש הילדה לא הייתה מוכנה שנשים לה אותו. אמרה, "לא נוח", וניסתה להוריד. גם מגושם ולא יושב יפה.
אדווה טאסלר: "עבה מדי ויחסית לא סופג". נטע שמעוני: "סרטי ההצמדה נקרעו בזמן ההחתלה והיה קשה ומעצבן לפתוח אותם. הספיגה בסדר גמור אבל החיתול גדול ועבה ביחס לאחרים ותופס יותר מקום בבגדים, מה שפחות נוח לתינוקת". לירז דוידוביץ: "השכבה הפנימית לא הרגישה נעימה, השכבה האמצעית הסופגת "נופלת" ואז החיתול מקבל מסת משקל לא נעימה בין הרגליים".
בשורה התחתונה: מותג פרטי שהוא אופציה למחפשי מחיר במבצעים הביאו בחשבון סיכון לדליפה.
ולציונים:
מבחן הדליפות: 7.4
מבחן הרכות: 7.4
מבחן נוחות פתיחה וסגירה: 8.8
התאמת החיתול לילד: 8.1
מבחן הספיגה: 7.7
המחיר הממוצע לאריזה: 34 שקל
מחיר ממוצע לחיתול: 0.74 שקל (מידה 4) 1 שקל (מידה 6)
ציון סופי: 7.4
החברה ששילמה ביוקר על דליפות - וזו שמציעה "תעודת אחריות"
לראשונה בשוק החיתולים בישראל מציעה פמפרס סוג של תעודת אחריות לדליפה. אם החיתול החדש "בייבי דריי" ידלוף, תקבלו את הכסף חזרה. לצורך זאת עליכם להתקשר לשירות לקוחות, שם תתבקשו לשלוח את חבילת החיתולים ה"סוררת", עדיף עם חשבונית (אך בחברה מבטיחים שגם בלעדיה תקבלו החזר). בהמשך תקבלו לביתכם את עלות חבילת החיתולים וכן את דמי המשלוח ששילמתם.
לא במקרה נבחר נושא הדליפה כנושא מרכזי להשקה. על פי סקר שערכה החברה, 75% מהצרכנים חווים דליפות, ו-40% מתוכם לפחות פעם בשבוע.
דליפות הן בעיה שקימברלי-חוגלה תשלם עליהן מחיר יקר: באוגוסט האחרון אישר בית המשפט המחוזי שחוגלה תשלם יותר מ־20 מיליון שקל על שהמשיכה לשווק חיתולים דולפים מקו חדש של "חיתולי כותנה אורגנית", למרות שידעה על הפגם. במסגרת התביעה נטען שהחיתולים גם גרמו נזקים של אדמומיות ופריחות לחלק מהתינוקות. מתוך הסכום הכולל, 16 מיליון שקל יוקצו לפיצויים לצרכנים, 800 אלף שקל יגיעו לתובעת ועוד 2.4 מיליון שקל כשכר טרחה לעורכי הדין.
על אף ההבטחות, כפי שתראו במבחן החיתולים, חלק מהנסיינים בכל זאת חוו דליפות. לכך הגיבה פרוקטר אנד גמבל ישראל כי "לפי מכוני מחקר יוקרתיים, חיצוניים ובלתי תלויים, החיתול של פמפרס הוא הטוב בעולם. אנו עומדים מאחורי ההבטחה שלנו לפיה הורה שלא יהיה מרוצה, כספו יוחזר מיד".