boohoo הבריטית תתחרה באסוס על הישראלים: תשלח לארץ בחינם
חברת האופנה boohoo תנסה לקחת נתח ממיליארד השקלים שהישראלים משאירים מדי שנה בקופה של אסוס. המנכ"ל: "מחירי פריימרק, אבל המותג אופנתי יותר"
אסוס יקרה יותר: חסמה את השילוח לישראל ממספר מדינות
ביהמ"ש אישר את מכירת הסטארט-אפ להלבשה תחתונה "בריולה"
קופונים, כלים להשוואות מחירים והמרת מטבע: כך תוזילו את הקניות אונליין
מחמוד קמאני, מבעלי החברה, והמנכ"ל ג'ון ליטל הגיעו לארץ לאחרונה כדי להכיר את השוק הישראלי, וכן נפגשו עם שלוש חברות פרסום. בכוונתם גם לשלוח משפיעני רשת למנצ'סטר, מקום מושבה של החברה.
המטרה של החברה היא להתחרות באסוס, שמוכרת לישראלים בקרוב למיליארד שקל בשנה. בוהו לא הציבה גבול לגובה ההשקעה שהיא מוכנה להשקיע במהלך הכניסה לישראל.
36 אלף פריטים
כרגע בוהו מוכרת בגדים, אקססוריז ומוצרי קומסטיקה ואיפור שלה (ושל מותגים כמו מייבלין, לוריאל, Eylure ובארי אם) ל-23 מדינות, בהן אוסטרליה, ארה"ב וירדן. ישראלים יכולים לקנות את המותג בנקסט (305 פריטים בקטגוריית נשים) ובאסוס (1,855 פריטים). באתר בוהו יש 36 אלף פריטים, שמתחלפים על בסיס שבועי. לדברי המנכ"ל ליטל, "אנחנו זולים ב-50% ממחירי בוהו באסוס".
המחירים אכן נמוכים במיוחד. באתר יש עכשיו מבצע של עד 80% הנחה, ואפשר בין היתר למצוא שרשראות ב-1 פאונד, חצאיות ב-2 פאונד ושמלות ב-3 פאונד. מגוון המידות באתר רחב מאוד, כולל מידות גדולות וחלוקה ל-petite ו-tall.
"אנחנו מאוד נרגשים להיכנס לשוק הישראלי", אמר ליטל ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". "אנחנו רוצים לעשות כניסה מוצלחת, השוק נראה לנו מבטיח". לדבריו, תחילה יוצע שילוח ובהמשך יוצע גם אתר בעברית. "נאפשר מחירים בשקלים אבל גם בפאונד, כי הבנו שישראלים אוהבים להשוות מחירים", אמר. "עבור הצרכן הישראלי, מטרתנו לשמור על מחירי בריטניה, שדומים למחירי פריימרק, אבל המותג שלנו אופנתי הרבה יותר".
המכירות צמחו ב-44%
בוהו הוקמה ב-2006 במנצ'סטר, על-ידי קמאני וקרול קיין. המותג העיקרי שלה הוא בוהו, והיא מחזיקה במותגים נוספים כמו PrettyLittleThing, Coast, Karen Millen, MissPap ו-Nasty Gal המכוון לשוק האמריקני. תחילה תמכור לישראלים את בוהו בלבד ובהמשך מותגים נוספים.
לאחרונה פורסם שבוהו הגיעה לשווי של 3.89 מיליארד פאונד ועברה בכך את מארקס אנד ספנסר. היא אף מצפה שהרווח השנתי שלה יהיה גבוה בעד 42% לעומת השנה שעברה. המכירות של החברה גדלו ב-44% בשיעורי שינוי קבועים אף ששיעורי הרווח היו נמוכים יותר בשל מחירים נמוכים במיוחד לצרכן. לפי אנליסטים, לחברה יש נתח שוק גבוה מטופשופ, ריבר איילנד וניו לוק.