מנוע צמיחה? קסטרו החלה למכור מותגים בינלאומיים
אחרי מהלכי התייעלות כמו סגירת רשת אקססורייז, חברת האופנה החלה למכור באתר האונליין נעלי ריבוק בניסיון לחזק את הקבוצה
החולשה בתוצאות העסקיות דוחפת את קסטרו לחפש שחקני חיזוק בדמות מותגים בינלאומיים. לפני יומיים החלה קסטרו למכור באתר האונליין שלה נעלי ריבוק לנשים וגברים, חלק מהדגמים בלעדיים לקסטרו. בשלב זה נמכרות הנעליים רק באתר, והמהלך יורחב בהמשך לחנויות הפיזיות.
קבוצת קסטרו-הודיס סוגרת את פעילות מותג אקססורייז
הרומן בין קים קרדשיאן לקסטרו מסתיים מוקדם מהצפוי קסטרו: ההפסד גדל ל-48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019 קונים פחות: קבוצת קסטרו "זרקה" ביגוד בשווי 31 מיליון שקל
התוצאות החלשות של הקבוצה בשנה וחצי האחרונות הובילו אותה לבצע מהלכי התייעלות, כגון סגירת רשת אקססורייז ואתר הסחר לאדילה, ובנובמבר האחרון הכניסה קסטרו לאתר האונליין ולחנויות הילדים נעליים של מותג VANS הפופולרי בקרב צעירים. מדובר בשינוי מגמה מבחינת קסטרו, שכן עד כה היא התבססה בחנויות הרשת ובאתר על המותג קסטרו בלבד.
שתיים ממתחרותיה כבר מזמן פנו לאסטרטגיה הזו, ומציעות מגוון מותגים באתריהן. חברת האופנה עדיקה, למשל, מוכרת מותגים בינלאומיים מתחום ההנעלה והקוסמטיקה, ובין היתר היא משווקת באונליין ובמרבית החנויות נעלי ספורט של המותגים ריבוק, נייקי, אדידס, קונברס, פילה וואנס.
"מותגים שהם בחוד החנית של האופנה"
קבוצת פוקס פתחה את אתר הסחר טרמינל X, שהוא מעין קניון של מותגים, שבו היא מוכרת לצד מותג פוקס עשרות מותגים בינלאומיים, שחלקם לא משווק בישראל. גם בטרמינל X משווקים את מותג הספורט ריבוק לצד נייקי, שפוקס מחזיקה בזיכיון לשיווק שלו בישראל ובקנדה, אדידס ופומה.
"הרציונל מאחורי המהלך הוא להכניס מותגים שהם בחוד החנית של האופנה שפונים לקהלים צעירים ומשלימים את קסטרו, שימשיך להיות המותג העיקרי שלנו. לא נהפוך לאתר שמוכר מספר מותגים שמתחרים אחד בשני, אלא כאלה שמשלימים את הקולקציות שלנו. המטרה להגדיל מכירות ולנצל את הפלטפורמות האינטרנטיות והפיזיות שלנו כדי למכור גם את המותגים האלה", אומר רון רוטר, משנה למנכ"ל קסטרו.
קסטרו תשיק מותגים נוספים בתחום ההנעלה וצפויה להיכנס לקטגוריות של אקססוריז והלבשת ספורט. המהלך אמור להגדיל מכירות, אלא שבמותגים בינלאומיים שיעורי הרווח נמוכים יותר מאלה של מותג בית.