אחרי חיפה: הגבלות על רכבי דיזל ישנים בירושלים
מהיום נאסר על רכבי דיזל גדולים שיוצרו לפני 2006 להיכנס למרכז ירושלים. בעוד חצי שנה יאסר על אותם כלי רכב מזהמים להיכנס לכל תחומי העיר
אזור אוויר נקי מסוג זה כבר פועל בחיפה בהובלת המשרד להגנת הסביבה, בדומה למאות ערים גדולות באירופה ובעולם, והוביל לירידה של כ-20% בריכוזי הפיח בעיר התחתית בחיפה עם סיום השנה הראשונה להפעלתו.
התקציב לתוכנית מגיע מהמשרד להגנת הסביבה, שמתקצב פעולות נלוות לפרויקט אזור מופחת פליטות (LEZ- Low Emission Zone) ובהן הכנסת אוטובוסים חשמליים למערך התחבורה העירוני והתקנת מסננים על כל רכבי התחבורה הציבורית שהוגדרו כרכב מזהם.
השר להגנת הסביבה, ירושלים ומורשת, זאב אלקין, אמר: "אני גאה שהצלחנו להביא את עיר הבירה בישראל להיות אחת מהערים הראשונות במדינת ישראל, בנוסף לחיפה, במהלך היסטורי לצמצום דרמטי של זיהום האוויר בעיר, שנובע מרכבי דיזל ישנים. קביעת אזור אוויר נקי הוכיחה את עצמה בערים הגדולות בעולם המערבי והגיע הזמן שגם תושבי ירושלים ואורחיה ינשמו אוויר נקי יותר. אני מודה לעיריית ירושלים על שיתוף הפעולה בפרויקט הזה, ואני קורא לעיריית תל אביב ולערים נוספות במרכז הארץ להצטרף ליוזמה הזו על מנת שגם תושביהם יזכו לנשום אוויר נקי".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "רפורמת הניקיון בירושלים תכלול גם את ניקיון זיהום האוויר, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, לצד הניקיון במרחב הציבורי, פינוי רכבים עזובים, שיפוץ רחובות וכיכרות, טיפוח הגינות בעיר ועוד. אוויר נקי יותר יביא לאיכות חיים, בריאות טובה ואריכות ימים. בעיקר תיאסר כניסת רכבי דיזל מסחריים מעל 3.5 טון, ששנת הרישום שלהם 2005 או ישנים יותר, אלא אם הותקן בהם מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר, שניתן לרכוש בסיוע המשרד להגנת הסביבה".